Waar denk jij op dit moment aan?

joepie

Re: Waar denk jij op dit moment aan?

Bericht door joepie »

vlinder schreef:
albion schreef:
joepie schreef:En dat je zelf gaat genieten van een week rust :super
:garde Dat zal ik zeker doen. Maar de onrust blijf toch altijd in je zitten. Zou hij zich aanpassen. Helpt ie mee met corvee,
gedraagt ie zich wel, luistert hij, staat hij op met de anderen, (hij was niet van plan om 8 uur op te staan, want hij heeft vakantie!).
En er zijn zoveel andere dingen...
Vreselijk...als ik wist dat mijn moeder zo over me in zou zitten zou ik me juist misdragen. Als ouders moet je ook bepaald vertrouwen in je kind hebben. Zelf heb ik ook diverse kampen (geleid en als deelnemer meegedaan). Geloof mij: die corvee doet hij heus wel. (behalve memento, maar ja die had iemand die het voor hem deed)... 8|
Misschien moet je een beetje oppassen met je spreken? Je weet helemaal niet wat er speelt en waarom deze moeder zich zorgen maakt? En het pleit in ieder geval niet voor je dat je zegt dat jij je dan JUIST zou misdragen.
En vertrouwen moet een kind ook verdienen......
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Aan mijn auto, die opnieuw stuk is, en hoe ik een nieuwe bij elkaar moet financieren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
albion

Bericht door albion »

vlinder schreef:
albion schreef:
:garde Dat zal ik zeker doen. Maar de onrust blijf toch altijd in je zitten. Zou hij zich aanpassen. Helpt ie mee met corvee,
gedraagt ie zich wel, luistert hij, staat hij op met de anderen, (hij was niet van plan om 8 uur op te staan, want hij heeft vakantie!).
Vreselijk...als ik wist dat mijn moeder zo over me in zou zitten zou ik me juist misdragen. Als ouders moet je ook bepaald vertrouwen in je kind hebben. Zelf heb ik ook diverse kampen (geleid en als deelnemer meegedaan). Geloof mij: die corvee doet hij heus wel. (behalve memento, maar ja die had iemand die het voor hem deed)... 8|
Zeg iets van het kind en niet van de ouders....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion

Bericht door albion »

Lassie schreef:nog steeds aan de brand in Kampen.... krijg het maar niet uit m'n hoofd.
nog steeds aan die peuter die verdronken is.

Aan onze oma die in het ziekenhuis ligt.
Ik was gisteren in Kampen. Het nichtje (8) is vriendin met een van die zusjes en die is ook helemaal van slag.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

albion schreef:
Weet je wat je moet doen?
Je hebt nu wat meer tijd over, namelijk de tijd dat je niet voor hem hoeft te zorgen. Ga die tijd maar voor hem bidden!
En verder: probeer het maar los te laten. Zolang je niets hoort, gaat het goed. ;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
vlinder

Bericht door vlinder »

joepie schreef:
vlinder schreef:
albion schreef:
Misschien moet je een beetje oppassen met je spreken? Je weet helemaal niet wat er speelt en waarom deze moeder zich zorgen maakt? En het pleit in ieder geval niet voor je dat je zegt dat jij je dan JUIST zou misdragen.
En vertrouwen moet een kind ook verdienen......
Tussen de regels door denk ik ongeveer te weten waar die moeder zich zorgen over maakt. Maar mijn ouders wantrouwden ons ook altijd. Bah. Toen ik zag hoeveel vertrouwen mijn schoonouders in hun kinderen hadden vond ik dat zo heerlijk. En haar kinderen hadden zoiets van: oke, mijn moeder vertrouwd mij, dan doe ik het ook niet. Daartegenover vond ik het irritant dat mijn moeder zich zoveel zorgen maakte. Ik voelde me niet vrij om dingen te doen die een puber doet. Niet in het extreme, maar een kind met name een puber wil zich ook vrij kunnen bewegen en wil graag vertrouwd worden...
En nogmaals: op kamp wordt je door medekampgenoten en de leiding wel bij de les gehouden. Denk je dat anderen het nemen dat zijn corvee blijft liggen? Echt niet. En dat uit bed komen? Valt heus wel mee. Ik zou mijn week niet laten verknoeien door over zulke dingen zorgen te maken. Ik denk heus wel dat er meer dingen meespelen. Zoals de verkeerde weg op gaan e.d, maar Albion schreef dat niet bij de dingen waar ze zich zorgen over maakte. En nee ik ken die zoon niet, maar toch....ik heb een wantrouwende moeder gehad en ik vond dat echt verschrikkelijk. Memento zegt nu nog weleens: sjonge: een klein beetje vertrouwen zou fijn zijn...

En nee ik heb geen kinderen van die leeftijd, maar ik ben het wel met henriet en luther eens (in ander topic). Ik heb respect voor opvoeders, maar veel dingen lossen zich ook vanzelf op. En misschien moet ie zich eens branden en dan op de blaren zitten. Werkt best wel genezend...

Maar ja, in zulke topics mag ik geen mening hebben. Ik heb geen kinderen, heb geen idee waar ik het over heb. Ik kan wel zeggen: ik heb best heel veel meegemaakt tot en met een pleeggezin toe. HET LIGT NIET ALTIJD AAN HET KIND.
Maar wederom: daar heb ik geen verstand van...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
albion

Bericht door albion »

vlinder schreef:
HET LIGT NIET ALTIJD AAN HET KIND.
Maar wederom: daar heb ik geen verstand van...
Daar geef ik je wel gelijk in. Want de kinderen is een product van hun opvoeding. Dus ik zal (en mijn man met mij) veel fouten gemaakt hebben.
Lassie

Bericht door Lassie »

Aan oma, die behoorlijk ziek is, het gaat niet goed met haar.
sela

Bericht door sela »

oo... sterkte, lassie.
jvdg

Bericht door jvdg »

Luther schreef:Aan mijn auto, die opnieuw stuk is, en hoe ik een nieuwe bij elkaar moet financieren.
Beroerd Maarten, maar is er geen mogelijkheid dat een betrouwbare monteur je huidige auto inspecteert en mss. nog mogelijkheden ziet om hem voor een langere periode weer aan de praat te houden (uiteraard voor een redelijke prijs)?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Luther schreef:Aan mijn auto, die opnieuw stuk is, en hoe ik een nieuwe bij elkaar moet financieren.
Beroerd Maarten, maar is er geen mogelijkheid dat een betrouwbare monteur je huidige auto inspecteert en mss. nog mogelijkheden ziet om hem voor een langere periode weer aan de praat te houden (uiteraard voor een redelijke prijs)?
Ja dat was me drie weken geleden al beloofd, dus toen heb ik er maar weer eens een paar honderd euro tegenaan gegooid. Nu is 't over en uit. Ik investeer geen euro meer in dat ding.
:banghead
Laatst gewijzigd door Luther op 22 aug 2009, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Zeker een Renault?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mister schreef:Zeker een Renault?
Nee, een Ford Escrot
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Nee, een Ford Escrot
Hmm, probeer eens een volvo...
*girly*

Bericht door *girly* »

Luther schreef:
Nee, een Ford Escrot
Eerste reactie: koop een Bmw (en nee, die reactie was niet van mij, maar jij weet ws wel van wie! :humhihi )
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Gesloten