Kleine ergernissen

Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef: 17 jul 2023, 12:32
Zeeuw schreef: 17 jul 2023, 12:28
Tiberius schreef: 17 jul 2023, 12:22 Tjonge. Und wir nur arbeiten. :cry
Es ist etwas he. Der ambtenar geht von arbeit nach urlaub. Muss sehr bekannt fühlen für him.
Ook goed Duits spreek je.
Als mensen Duits typen en de znw met een hoofdletter schrijven weet je voor ongeveer 90% zeker dat ze Google Translate hebben gebruikt :haha

Dan val je door de mand zegmaar. Jij bleef gelukkig in de mand zitten :)
Na een jaar wat helpen met Duits had ik die regel wel helder, maar het ging hier om de humor. Dat wil zeggen: mijn humor. :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33397
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef: 17 jul 2023, 12:32
Zeeuw schreef: 17 jul 2023, 12:28
Tiberius schreef: 17 jul 2023, 12:22 Tjonge. Und wir nur arbeiten. :cry
Es ist etwas he. Der ambtenar geht von arbeit nach urlaub. Muss sehr bekannt fühlen für him.
Ook goed Duits spreek je.
Als mensen Duits typen en de znw met een hoofdletter schrijven weet je voor ongeveer 90% zeker dat ze Google Translate hebben gebruikt :haha

Dan val je door de mand zegmaar. Jij bleef gelukkig in de mand zitten :)
Stau im Korb. ;)
HersteldHervormd
Berichten: 6266
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef: 17 jul 2023, 13:06
HersteldHervormd schreef: 17 jul 2023, 12:32
Zeeuw schreef: 17 jul 2023, 12:28
Tiberius schreef: 17 jul 2023, 12:22 Tjonge. Und wir nur arbeiten. :cry
Es ist etwas he. Der ambtenar geht von arbeit nach urlaub. Muss sehr bekannt fühlen für him.
Ook goed Duits spreek je.
Als mensen Duits typen en de znw met een hoofdletter schrijven weet je voor ongeveer 90% zeker dat ze Google Translate hebben gebruikt :haha

Dan val je door de mand zegmaar. Jij bleef gelukkig in de mand zitten :)
Stau im Korb. ;)
;)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32821
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef: 17 jul 2023, 13:06
HersteldHervormd schreef: 17 jul 2023, 12:32
Zeeuw schreef: 17 jul 2023, 12:28
Tiberius schreef: 17 jul 2023, 12:22 Tjonge. Und wir nur arbeiten. :cry
Es ist etwas he. Der ambtenar geht von arbeit nach urlaub. Muss sehr bekannt fühlen für him.
Ook goed Duits spreek je.
Als mensen Duits typen en de znw met een hoofdletter schrijven weet je voor ongeveer 90% zeker dat ze Google Translate hebben gebruikt :haha

Dan val je door de mand zegmaar. Jij bleef gelukkig in de mand zitten :)
Stau im Korb. ;)
In een mandje stouwen.... ja, dat lijkt op een germanisme. Alhoewel ik geen expert ben in de Duitse Taal, er kunnen prachtige vertalingen worden gemaakt vol van germanismen. Vanzelf, dat klopt zeker niet altijd en het is zelfs maar de vraag of een Duitser je dan zou begrijpen...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
MGG
Berichten: 3669
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Meer een grote ergernis.
Reclame van de gemeente Amsterdam voor acceptatie van de lhbtq+ gemeenschap waarin het 3e gebod vertrapt werd.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Loslopende honden op mijn wandelroute, die tegen mij aanspringen, tegen mijn blote benen aankwijlen, naar mij happen of eerst in een smerige plas gaan rollen en zich dan tegen mij uitschudden. Goeie gesprekken levert dat op met die baasjes, zeg.

-kssst, weg jij.
- u mag niet zo tegen hem snauwen, het is nog een pup.
-het is niet mijn pup en dus wil ik niet dat hij tegen mij op springt en staat te happen.
-tsss, hij heeft u niet gebeten hoor, dus u moet niet zo moeilijk doen.

-houdt u niet van honden?
-nou, ik hou niet van uw hond. En dus vind ik het smerig dat hij tegen mij staat te kwijlen.
(Die was boos. Tja, stel dan ook geen vragen waarop je het antwoord niet wilt weten.)

-hij ziet dat u zit te eten, daarom komt hij naar u toe. Hij denkt dat hij wat krijgt.
-nou, t is mijn broodje en ik wil het zelf opeten.

-hebt u soms een kat? Dat ruikt hij dan, anders zou hij niet zo doen.

-het is een losloopgebied hier, dus als u een probleem met mijn hond hebt, hoepelt u zelf maar op.


Brrr, hou die vieze beesten onder controle. De eerdere etappes gingen door polders waar ik het alleen maar herhaaldelijk aan de stok had met schapen. Die stinken harder, maar zijn stukken gezeglijker.

Maar verder is de wandeling heerlijk. En meestal vind ik honden best wel leuk. Soestse honden blijkbaar niet.
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Zita schreef: 28 jul 2023, 15:26 Loslopende honden op mijn wandelroute, die tegen mij aanspringen, tegen mijn blote benen aankwijlen, naar mij happen of eerst in een smerige plas gaan rollen en zich dan tegen mij uitschudden. Goeie gesprekken levert dat op met die baasjes, zeg.

-kssst, weg jij.
- u mag niet zo tegen hem snauwen, het is nog een pup.
-het is niet mijn pup en dus wil ik niet dat hij tegen mij op springt en staat te happen.
-tsss, hij heeft u niet gebeten hoor, dus u moet niet zo moeilijk doen.

-houdt u niet van honden?
-nou, ik hou niet van uw hond. En dus vind ik het smerig dat hij tegen mij staat te kwijlen.
(Die was boos. Tja, stel dan ook geen vragen waarop je het antwoord niet wilt weten.)

-hij ziet dat u zit te eten, daarom komt hij naar u toe. Hij denkt dat hij wat krijgt.
-nou, t is mijn broodje en ik wil het zelf opeten.

-hebt u soms een kat? Dat ruikt hij dan, anders zou hij niet zo doen.

-het is een losloopgebied hier, dus als u een probleem met mijn hond hebt, hoepelt u zelf maar op.


Brrr, hou die vieze beesten onder controle. De eerdere etappes gingen door polders waar ik het alleen maar herhaaldelijk aan de stok had met schapen. Die stinken harder, maar zijn stukken gezeglijker.

Maar verder is de wandeling heerlijk. En meestal vind ik honden best wel leuk. Soestse honden blijkbaar niet.
Tsja, als het een losloopgebied is :-)
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1563
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

Ik vraag me af of mijn elektrische vliegenmepper eigenlijk niet stiekem een AED is..

De vliegen krijgen wat stuiptrekkingen en vliegen daarna vrolijk verder.
Robbie
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 dec 2010, 21:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Robbie »

Bourdon16 schreef:Ik vraag me af of mijn elektrische vliegenmepper eigenlijk niet stiekem een AED is..

De vliegen krijgen wat stuiptrekkingen en vliegen daarna vrolijk verder.
Knopje ingedrukt houden tijdens het meppen, tot het gaat stinken. Dat werkt perfect.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33397
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Nieuwe batterijen erin?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

Bourdon16 schreef: 29 jul 2023, 18:56 Ik vraag me af of mijn elektrische vliegenmepper eigenlijk niet stiekem een AED is..

De vliegen krijgen wat stuiptrekkingen en vliegen daarna vrolijk verder.
Vliegen zijn taai. Knop inderdaad vasthouden tot je een brandlucht ruikt.
Muggen zijn sneller in dat opzicht.
merel
Berichten: 10010
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Ik heb de elektronische vliegenmepper veelvuldig gebruikt vannacht. Ik heb weinig geslapen vanwege 9 muggen. Afschuwelijk!
HersteldHervormd
Berichten: 6266
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 31 jul 2023, 17:37 Ik heb de elektronische vliegenmepper veelvuldig gebruikt vannacht. Ik heb weinig geslapen vanwege 9 muggen. Afschuwelijk!
Ik snap het, meestal laat ik ze hun gang gaan, ik kom dan wel de ochtend daarna achter de gevolgen, maar ach...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4807
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

merel schreef: 31 jul 2023, 17:37 Ik heb de elektronische vliegenmepper veelvuldig gebruikt vannacht. Ik heb weinig geslapen vanwege 9 muggen. Afschuwelijk!
Sterkte, ik had 0 muggen. :livre
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1563
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

merel schreef: 31 jul 2023, 17:37 Ik heb de elektronische vliegenmepper veelvuldig gebruikt vannacht. Ik heb weinig geslapen vanwege 9 muggen. Afschuwelijk!
O wat irritant. Ik kan niet slapen zonder dat ik ze heb geplet. Ik wordt wakker van het gezoem..
Plaats reactie