Wist je dat........[6]
Re: Wist je dat........[6]
Wat fijn Margriet!
Wanneer mag hij weer naar huis?
Wanneer mag hij weer naar huis?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Goed om te horen!!! Praise the Lord!Margriet schreef:Ik ben erg blij, deze keer is alles volgens het boekje gegaan! Mijn man is weer gewoon zichzelf!! In 2 dagen!! Ben gewoon blij en dank dank iederen die gebeden heeft!!!
Margriet schreef:Ik ben erg blij, deze keer is alles volgens het boekje gegaan! Mijn man is weer gewoon zichzelf!! In 2 dagen!! Ben gewoon blij en dank dank iederen die gebeden heeft!!!

- JolandaOudshoorn
Fijn zeg.Margriet schreef:Ik ben erg blij, deze keer is alles volgens het boekje gegaan! Mijn man is weer gewoon zichzelf!! In 2 dagen!! Ben gewoon blij en dank dank iederen die gebeden heeft!!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik kan me helemaal vinden in de column over de Sinaasappelkist
Mij ook!helma schreef:Ik kan me helemaal vinden in de column over de Sinaasappelkist
Ja, dhr. Middelkoop is goed bezig.
Ik herken het maar ten dele.Mister schreef:Mij ook!helma schreef:Ik kan me helemaal vinden in de column over de Sinaasappelkist
Bruiloften lopen inderdaad in de papieren. Maar drie nullen lijken me toch wel het uiterste.
De inrichting is bij pasgetrouwden helemaal niet zo vreselijk duur. Leen Bakker speelt en Kwantumhallen spelen ook wel een rol.
Of zou dat plaatselijk verschillend zijn?
Ik denk dat het plaatselijk heel verschillend ligt. Ook sociale druk uit de omgeving/vriendenkring speelt een rolrefo schreef:Ik herken het maar ten dele.Mister schreef:Mij ook!helma schreef:Ik kan me helemaal vinden in de column over de Sinaasappelkist
Bruiloften lopen inderdaad in de papieren. Maar drie nullen lijken me toch wel het uiterste.
De inrichting is bij pasgetrouwden helemaal niet zo vreselijk duur. Leen Bakker speelt en Kwantumhallen spelen ook wel een rol.
Ik heb het deze maand nog gehoord; de bruid heeft 1 jaar moeten werken voor de bruiloft. Een héél jaarsalaris voor 1 dag. (laat staan dat we het over de inrichting van het huis gaan hebben....)refo schreef:Ik herken het maar ten dele.Mister schreef:Mij ook!helma schreef:Ik kan me helemaal vinden in de column over de Sinaasappelkist
Gelukkig zie ik uitzonderingen, stelletjes die sober beginnen. Maar er zijn er ook die echt alles crème de la crème hebben.
Alleen voor de bruiloft dus?helma schreef:Ik heb het deze maand nog gehoord; de bruid heeft 1 jaar moeten werken voor de bruiloft. Een héél jaarsalaris voor 1 dag. (laat staan dat we het over de inrichting van het huis gaan hebben....)refo schreef:Ik herken het maar ten dele.Mister schreef:Mij ook!helma schreef:Ik kan me helemaal vinden in de column over de Sinaasappelkist
Gelukkig zie ik uitzonderingen, stelletjes die sober beginnen. Maar er zijn er ook die echt alles crème de la crème hebben.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Over veel geld.Bonny schreef:Waar gaat het eigenlijk over?
Student van Theologische school van de Gereformeerde Gemeente vandaag bij de promotie van dr Van Kooten in actie kwam in de hoedanigheid van professor
Bron: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... u_1_749845Prof. W. A. Zondag sluit in zijn vraag aan de promovendus aan bij de beeldspraak in de titel van het proefschrift: “Hoe apostolaire bewogenheid een onbeweegbare kerk in beweging brengt”. De Groningse hoogleraar arbeidsrecht, die ook student is aan de Theologische School van de Gereformeerde Gemeenten, verwijst naar zijn eigen ervaring dat hij een keer in een trein zat die uitgerangeerd bleek te worden. De trein van de Hervormde Kerk kwam in beweging, maar ging hij wel in de goede richting?
De promovendus borduurt in zijn antwoord op de beeldspraak voort en spreekt van een “wissel” die later werd omgezet, tegen de bedoeling van de opstellers van de kerkorde in. Omdat de exegese van de begrippen niet helder was, kreeg het apostolaat gaandeweg een andere invulling, stelt hij. Aanvankelijk werd ermee bedoeld dat verloren mensen het Evangelie moesten horen. Later werd het echter vooral een instrument voor maatschappijkritiek.
Soms heb ik van die wonderlijke ontmoetingen met mensen die ik niet ken maar waarmee ik toch verbondenheid ervaar.
Zelfs in het zwembad.
Een paar woorden zijn dan genoeg.
Zelfs in het zwembad.
Een paar woorden zijn dan genoeg.