Waar denk je op dit moment aan? [2]

Mara

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:aan mijn oom. Hij ligt in het ziekenhuis wegens ernstige vochtophoping in zijn buik, waarschijnlijk veroorzaakt door levercirrose, wat weer veroorzaakt is door langdurig alcoholmisbruik.
Hij heeft een heel hoog IQ, heeft biologie gestudeerd en daardoor aanhanger geworden van de evolutie theorie.
Triest om iemand zo diep te zien wegzinken. Wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen, dat komt op zo'n moment wel hee duidelijk naar voren.

Overigens, waarschijnlijk kan alleen een levertransplantatie de boel redden, maar is dat in deze situatie ook veroorloofd?
Jolanda: mensen zijn bereid hun lever af te staan, en zij weten niet aan wie. Je oom heeft een ziekte, geen zwakheid !!!
Aan alcoholisme is vaak een lange weg vooraf gegaan. De duivel weet je prima in je zwaktes te raken. Laten wij dus niet te hard oordelen over deze mensen, want alcoholisme is een ziekten, geen zwak gedoe !
En zolang er leven is, is er hoop ! Laten wij bidden voor je oom.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
vlinder

Bericht door vlinder »

Dat klopt. Maar over het algemeen voelen ze zich een leven lang gezegend met een tweede kans en voelen ze zich verantwoordelijk na een levertransplantatie.
En wanneer iemand alcohol verslaaft is, is het bijna onmogelijk om uit jezelf de fles te laten staan.

@ Mara: ik dacht altijd dat alcoholisme niet super veel voorkwam. Nu weet ik helaas beter. Ik denk dat we elke dag minstens 2 mensen op de afdeling hebben met alchololabuse = misbruik.
En om dat ziekte te noemen i.p.v. zwakheid gaat me te ver. Ik vind het wel een teken van zwakte. Deze mensen moeten hulp hebben om te vechten tegen deze zwakte. Van de gevolgen van deze zwakte kun je ziek worden. Ik wil niemand veroordelen, ik gaf alleen aan dat dit een interessante ethische discussie is. En het nadeel van ethiek is dat je altijd moet kiezen tussen 2 dingen met helaas ook "slechte" kanten.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
henriët

Bericht door henriët »

upstairs gaan

Weltrusten!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Dat de Heere goed is voor een slecht mens!
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Aan m'n moeder, waar ik vanmiddag mee naar de optometrist moet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Optometrie
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Aan het 8 jarige meisje. Haar ouders hadden haar op internet aangeboden. "Gelukkig" zijn de ouders vastgezet en die viezerik die er op afkwam ook !
Arm kind, om op deze wijze je ouders te "verliezen". Wat een beeld moet zij krijgen van een vader en moeder. :fi
Mara

Bericht door Mara »

Aan onze lieve buurvrouw. Ze is oma geworden maar haar kleinkind heeft een aangeboren hartafwijking (transpositie van de grote vaten) Ik had er nog nooit van gehoord. Ook is er een afwijking in de aorta. Ze zijn nu in spannende afwachting van een operatie.
Gelukkig mogen de buurvrouw en ook haar kinderen, alles in de Handen van de Heere leggen.
Maar zo snel kan vreugde in verdriet omslaan :fi
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Aan de heer H. Lambooij burgemeester van Putten.
Wens hem daarom veel Wijsheid en Kracht toe!!!
hmprff

Bericht door hmprff »

Mara schreef:Aan onze lieve buurvrouw. Ze is oma geworden maar haar kleinkind heeft een aangeboren hartafwijking (transpositie van de grote vaten) Ik had er nog nooit van gehoord. Ook is er een afwijking in de aorta. Ze zijn nu in spannende afwachting van een operatie.
Gelukkig mogen de buurvrouw en ook haar kinderen, alles in de Handen van de Heere leggen.
Een hartoperatie blijft natuurlijk gevaarlijk, maar de operatie van een Transpositie van de grote vaten gaat in 95% van de operaties goed. Waarna het kind een zeer goede levensverwachting heeft (de oudste met deze operatie zal nu 40-45 jaar zijn). De middellange prognoses zijn iig goed, op langere termijn weten ze dus nog niet. Maar over t algemeen ziet niemand aan mij dat ik aan mn hart geopereerd ben ;)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Aan m´n dochter die nu ergens over de Belgische wegen rijd :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

hmprff schreef:
Mara schreef:Aan onze lieve buurvrouw. Ze is oma geworden maar haar kleinkind heeft een aangeboren hartafwijking (transpositie van de grote vaten) Ik had er nog nooit van gehoord. Ook is er een afwijking in de aorta. Ze zijn nu in spannende afwachting van een operatie.
Een hartoperatie blijft natuurlijk gevaarlijk, maar de operatie van een Transpositie van de grote vaten gaat in 95% van de operaties goed. Waarna het kind een zeer goede levensverwachting heeft (de oudste met deze operatie zal nu 40-45 jaar zijn). De middellange prognoses zijn iig goed, op langere termijn weten ze dus nog niet. Maar over t algemeen ziet niemand aan mij dat ik aan mn hart geopereerd ben ;)
Ik weet het maar er is NOG een afwijking. Een dochtertje van mijn zus had ook een hartafwijking die uitstekend te verhelpen was (de ductus sloot niet) maar ze is wel overleden, omdat er complicaties optraden, ze is maar 3 weken geworden. :ouin
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

aan Demo die net is opgehaald door mijn 2 broers om te gaan nachtvissen....

... arme vissen
(misschien gaat het wel zo hard regenen dat ze snel weer thuis zijn ;( , voordeel voor de vissen en voor mij, slaap ik vast lekkerder)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:aan Demo die net is opgehaald door mijn 2 broers om te gaan nachtvissen....

... arme vissen
(misschien gaat het wel zo hard regenen dat ze snel weer thuis zijn ;( , voordeel voor de vissen en voor mij, slaap ik vast lekkerder)
mag jij ze morgen bakken?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:
MarthaMartha schreef:aan Demo die net is opgehaald door mijn 2 broers om te gaan nachtvissen....

... arme vissen
Vergeet het maar, sta ik te ... boven de pan en hoeft ie ze niet meer...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:

... arme vissen
Vergeet het maar, sta ik te ... boven de pan en hoeft ie ze niet meer...
:haha
Gesloten