Wij kregen toen "Belijdenis doen, en dan...?" van ds. A. Hoogerland.Hendrikus schreef:Die kreeg ik destijds van de kerkenraad na m'n belijdenis.-DIA- schreef:John Warburton
Weldadigheden van een Verbonds-God
Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Een boekje gekregen van Thomas Watson: "Geestelijke vreugde"
Ben benieuwd. Ik heb nog nooit wat van Watson gelezen.
Wordt dan inderdaad hoog tijd.Marieke schreef:Een boekje gekregen van Thomas Watson: "Geestelijke vreugde"

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Watson heeft erg waardevolle werken geschreven. Leestip: portret van een godvrezende.
Ik heb zelf (afgeprijsd) een boekje van een zekere ds. Angel gekocht, over groeien in het geloof.
Nu houd ik niet zo van die uitdrukking. Ik vind "opwas" beter, maar ik las pas in een artikel in de Saambinder dat het begrip ook door Owen etc gebruikt wordt.
Ik ben benieuwd naar dit boek. Misschien heeft iemand het al gelezen?
Ik heb zelf (afgeprijsd) een boekje van een zekere ds. Angel gekocht, over groeien in het geloof.
Nu houd ik niet zo van die uitdrukking. Ik vind "opwas" beter, maar ik las pas in een artikel in de Saambinder dat het begrip ook door Owen etc gebruikt wordt.
Ik ben benieuwd naar dit boek. Misschien heeft iemand het al gelezen?
Had nog wat boekenbonnen liggen.
- En zij begonnen vrolijk te zijn "Leven en werk van ds. H. van Gilst - J. van Belzen
- Bedroefden om der bijeenkomst wil - ds. G.H. Kersten
Het eerste boek valt een klein beetje tegen. Het tweede bevat een schat aan informatie, maar heb er nog niet ingelezen (wel gegrasduind).
- En zij begonnen vrolijk te zijn "Leven en werk van ds. H. van Gilst - J. van Belzen
- Bedroefden om der bijeenkomst wil - ds. G.H. Kersten
Het eerste boek valt een klein beetje tegen. Het tweede bevat een schat aan informatie, maar heb er nog niet ingelezen (wel gegrasduind).
Meester in hygiëne, van Anton Valens. 't Is een kadootje voor een verjaardag, maar ik spiek het zelf ook even in, denk ik. Je moet toch weten wat je weggeeft 

Kan toch even heerlijk ter ontspanning zijn;)Ichtus schreef:2 boeken van Dik Trom
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dat is inderdaad ook een mooi geschenk tgv het doen van belijdenis.-DIA- schreef:Wij kregen toen "Belijdenis doen, en dan...?" van ds. A. Hoogerland.Hendrikus schreef:Die kreeg ik destijds van de kerkenraad na m'n belijdenis.-DIA- schreef:John Warburton
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wij mochten kiezen, maar ik kreeg De heerlijkheid van Christus van John Owen.henriët schreef:Dat is inderdaad ook een mooi geschenk tgv het doen van belijdenis.-DIA- schreef:Wij kregen toen "Belijdenis doen, en dan...?" van ds. A. Hoogerland.Hendrikus schreef:Die kreeg ik destijds van de kerkenraad na m'n belijdenis.-DIA- schreef:John Warburton
Heb ik nog nooit wat van gelezen, maar de manier waarop R. Erskine over hem schrijft maakt me er wel warm voor..Jongere schreef: Wij mochten kiezen, maar ik kreeg De heerlijkheid van Christus van John Owen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Op www.theologienet.nl staan een paar werken van hem.Fjodor schreef:Heb ik nog nooit wat van gelezen, maar de manier waarop R. Erskine over hem schrijft maakt me er wel warm voor..Jongere schreef: Wij mochten kiezen, maar ik kreeg De heerlijkheid van Christus van John Owen.
Aan te bevelen is het boek "Bij U is vergeving", verklaring van Psalm 130.
- J.C. Philpot
Voor hen die Engels lezen: Death of Death in the Death of Christ van John Owen schijnt ook een meesterwerk te zijn.
http://www.monergism.com/thethreshold/s ... _index.htm
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Owen leest niet bepaald makkelijk, maar is wel een geweldige theoloog. En dat bedoel ik dan even in de 'ware zin' van het woord theoloog.
Ik heb ook al de werken van John Owen en van Watson. (de een in het Engels de ander in het Nederlands welke moet ik even nakijken)J.C. Philpot schreef:Voor hen die Engels lezen: Death of Death in the Death of Christ van John Owen schijnt ook een meesterwerk te zijn.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)