Zita schreef:Vandaag was ik werkzaam in de satéproducerende industrie. Zusjelief geeft een barbecue. En verder doe ik niet te veel. Met dit weer mislukt er altijd erg veel.
Interessant... Satésauzen... Niet dat ik er zo gek op ben..
Maar heb er veel mee gewerkt in de shop.
Ik ken enkele interessante industrieën die satésausen maken.
Ik denk dat H.J. HEINZ het grootste marktaandeel heeft met het lokale merk WIJKO.
Een grote gigant als Unilever komt niet zo ver met het veel grotere en ook meer
internationale merk Calvé.
Zo kent Nederland enkele kleine merken, die toch in Nederland groot zijn.
Denk aan de Unilever-merken als HERTOG, CONIMEX, ZEEUWS MEISJE, BONA,
ROBIJN, ANDY, ANDRÉLON, etc. Globaal betekenen deze merken niets, maar hier in
Nederland noemt Unilever ze Local Jewels..
Zo is het in dat in feite ook met WIJKO, dat nu een merk van HEINZ is, evenals de
kleine merkjes VENZ, DE RUYTER, HONIG, BTRINTA, KARVAN CEVITAM, ROOSVICEE,
stuk voor stuk merken die zich slechts tot Nederland beperken, en het zijn zo in feite
maar heel kleine merkjes geworden in de grote merkenwereld.
In de jaren 50 hadden we in Nederland nog heel veel merken die we nu als 'lokale
merken' bestempelen, door de opkomst van de globale merken van giganten als
Unilever, Nestlé, P&G, Reckitt-Benckiser, etc.
Zo, dat zal wel weinig mensen interesseren, maar ik denk dat het ook niet zo zeer
tot ergernis zal leiden...
