Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag ? [9]
moet je bij de Schoenenreus komen......bizar zo warm.
Snap niet dat dat mag; binnen 5 min. vlucht je de winkel uit met zuurstofproblemen.
Snap niet dat dat mag; binnen 5 min. vlucht je de winkel uit met zuurstofproblemen.
Niet met de auto naar het strand meer gaan, parkeerplaatsen zijn overal OVERVOL.
Ik hoorde van een vriendin, die in Hoek van Holland woont, dat er gistermorgen mensen met zonsopgang hun windscherm al hadden opgezet.
Ik hoorde van een vriendin, die in Hoek van Holland woont, dat er gistermorgen mensen met zonsopgang hun windscherm al hadden opgezet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hier bij DIRK ook,Mara schreef:Dat is bij de B AS heftig, alle zuivel staat in een afscheiden ruimte (met kunststof lamellen) en daar is het koud-DIA- schreef:Wat temperatuur betreft mis ik mijn vertrouwde Appie ook wel eens.Mara schreef:Eerstens naar de dokter, het liep uit, maar dat gaf niet, want het was heerlijk koel in de wachtkamer.
Daarna door naar de supermarkt, waar het op het vroege uur nog lekker rustig was en eveneens heerlijk koel.
In huis is het warmvanmorgen vroeg stond de kamerthermeter als op 27.1 gr
![]()
En nu aan een heerlijk pittig kopje R istretto.
Het was er altijd aangenaam toeven. Misschien dan uitgezonderd de koelcellen...
maar (de) Dirk is ook niet anders dan (de) BAS met een ander naampje.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
In de file staan met strandgangers. Ik had een afspraak in de Hofstad en stond dus tussen de ronkende vrachtwagens en cabrioletjes.
Terwijl er om de zoveel kilometer een bord stond met de melding: dat de parkeerterreinen bij de stranden allemaal vol waren, dus neem het O.V.
Tja dacht ik, beetje laat
Inmiddels trekt het aan de kust een beetje dicht en daalt de temp.
Gelukkig kon ik op tijd naar huis om niet met de vroege-strandvertrekkers wederom in de lange rij te staan.
Terwijl er om de zoveel kilometer een bord stond met de melding: dat de parkeerterreinen bij de stranden allemaal vol waren, dus neem het O.V.
Tja dacht ik, beetje laat

Inmiddels trekt het aan de kust een beetje dicht en daalt de temp.
Gelukkig kon ik op tijd naar huis om niet met de vroege-strandvertrekkers wederom in de lange rij te staan.
-
^ Als je naar zo'n grote stad moet loont het meestal om sowieso het OV te nemen, zeker op een drukke dag als vrijdag en als je in het centrum moet zijn. Den Haag heeft een uitstekend OV netwerk. Een andere optie is parkeren op een P+R.
Ik blijf met dit weer maar binnen. Vorige week op vakantie geweest en genoeg strand en hitte gezien, bovendien wilde er niemand mee naar het strand vandaag en in m'n eentje vind ik dat een beetje saai. Wel is katwijk aan zee hier op fietsafstand ! Met rijles rijden we steeds langs de boulevard in noordwijk, de rijinstructeur heeft ook de zomer in de bol denk ik
Verder vandaag weinig gedaan. Wat dingen opgeruimd (heb veel spullen sinds de verhuizing), zaken weggegooid... Volgende week hoop ik een heel stel boeken te verkopen aan de slegte (wat nu polare heet), en D.V. krijg ik hier een redelijk bedrag voor wat ik wel kan gebruiken. De boeken zelf kan ik namelijk niet echt gebruiken, veel buitenlandse boeken en heel veel woordenboeken die ik niet nodig heb (heb nu al een boekenplank vol woordenboeken, maar meer dan één per taal heb ik er niet nodig).
Ik blijf met dit weer maar binnen. Vorige week op vakantie geweest en genoeg strand en hitte gezien, bovendien wilde er niemand mee naar het strand vandaag en in m'n eentje vind ik dat een beetje saai. Wel is katwijk aan zee hier op fietsafstand ! Met rijles rijden we steeds langs de boulevard in noordwijk, de rijinstructeur heeft ook de zomer in de bol denk ik

Verder vandaag weinig gedaan. Wat dingen opgeruimd (heb veel spullen sinds de verhuizing), zaken weggegooid... Volgende week hoop ik een heel stel boeken te verkopen aan de slegte (wat nu polare heet), en D.V. krijg ik hier een redelijk bedrag voor wat ik wel kan gebruiken. De boeken zelf kan ik namelijk niet echt gebruiken, veel buitenlandse boeken en heel veel woordenboeken die ik niet nodig heb (heb nu al een boekenplank vol woordenboeken, maar meer dan één per taal heb ik er niet nodig).
Was deze keer geen optie, vanwege een bepaalde reden.sirdanilot schreef:^ Als je naar zo'n grote stad moet loont het meestal om sowieso het OV te nemen, zeker op een drukke dag als vrijdag en als je in het centrum moet zijn. Den Haag heeft een uitstekend OV netwerk. Een andere optie is parkeren op een P+R.
Het is normaal heel goed te doen, moet er vaker heen. Maar op dit soort dagen sta je in een "strandfile". Doordeweeks met grote vrachtwagens erbij.
In het weekend (bij slecht weer) is het een heerlijke route.

Vandaag was ik werkzaam in de satéproducerende industrie. Zusjelief geeft een barbecue. En verder doe ik niet te veel. Met dit weer mislukt er altijd erg veel.
Interessant... Satésauzen... Niet dat ik er zo gek op ben..Zita schreef:Vandaag was ik werkzaam in de satéproducerende industrie. Zusjelief geeft een barbecue. En verder doe ik niet te veel. Met dit weer mislukt er altijd erg veel.
Maar heb er veel mee gewerkt in de shop.
Ik ken enkele interessante industrieën die satésausen maken.
Ik denk dat H.J. HEINZ het grootste marktaandeel heeft met het lokale merk WIJKO.
Een grote gigant als Unilever komt niet zo ver met het veel grotere en ook meer
internationale merk Calvé.
Zo kent Nederland enkele kleine merken, die toch in Nederland groot zijn.
Denk aan de Unilever-merken als HERTOG, CONIMEX, ZEEUWS MEISJE, BONA,
ROBIJN, ANDY, ANDRÉLON, etc. Globaal betekenen deze merken niets, maar hier in
Nederland noemt Unilever ze Local Jewels..
Zo is het in dat in feite ook met WIJKO, dat nu een merk van HEINZ is, evenals de
kleine merkjes VENZ, DE RUYTER, HONIG, BTRINTA, KARVAN CEVITAM, ROOSVICEE,
stuk voor stuk merken die zich slechts tot Nederland beperken, en het zijn zo in feite
maar heel kleine merkjes geworden in de grote merkenwereld.
In de jaren 50 hadden we in Nederland nog heel veel merken die we nu als 'lokale
merken' bestempelen, door de opkomst van de globale merken van giganten als
Unilever, Nestlé, P&G, Reckitt-Benckiser, etc.
Zo, dat zal wel weinig mensen interesseren, maar ik denk dat het ook niet zo zeer
tot ergernis zal leiden...

- Dodo
Heb je een opleiding binnen AH gedaan voor deze dingen? Of weet je dat allemaal omdat je er lang gewerkt hebt?
Als je langer in deze wereld meedraait doe je deze dingen vanzelf op.Dodo schreef:Heb je een opleiding binnen AH gedaan voor deze dingen? Of weet je dat allemaal omdat je er lang gewerkt hebt?
Je leest de vakbladen, en daar kun je dan gewoon niet om heen.
Ik heb enorm veel concentraties zien komen in de levensmiddelenbranche.
Het heeft in feite van kindse dagen mijn interesse, en dan ligt het ook voor de
hand dat je je werk zoekt in wat je interesse heeft.
En nee, het hoort niet in een opleiding of zo. Wel zal het eens ter sprake
komen (maar dan kort) in algemene vormende vakken, misschien Maatschappijleer
of Wereldoriëntatie of wat er nu op scholen en cursussen geleerd wordt...
geen idee...
Je kunt het trouwens ook zien in de folders van supermarkten en drogisterijen.
Vaak zijn een groep merken samen op een afbeelding in de reclame.
Vrijwel altijd zijn dat merken die tot een zelfde concern behoren.
Niet zomaar een willekeurig samenraapsel van merken dus.
Ik ben blij dat iemand dit nog weet en deze kennis wil delen.-DIA- schreef:Interessant... Satésauzen... Niet dat ik er zo gek op ben..Zita schreef:Vandaag was ik werkzaam in de satéproducerende industrie. Zusjelief geeft een barbecue. En verder doe ik niet te veel. Met dit weer mislukt er altijd erg veel.
Maar heb er veel mee gewerkt in de shop.
Ik ken enkele interessante industrieën die satésausen maken.
Ik denk dat H.J. HEINZ het grootste marktaandeel heeft met het lokale merk WIJKO.
Een grote gigant als Unilever komt niet zo ver met het veel grotere en ook meer
internationale merk Calvé.
Zo kent Nederland enkele kleine merken, die toch in Nederland groot zijn.
Denk aan de Unilever-merken als HERTOG, CONIMEX, ZEEUWS MEISJE, BONA,
ROBIJN, ANDY, ANDRÉLON, etc. Globaal betekenen deze merken niets, maar hier in
Nederland noemt Unilever ze Local Jewels..
Zo is het in dat in feite ook met WIJKO, dat nu een merk van HEINZ is, evenals de
kleine merkjes VENZ, DE RUYTER, HONIG, BTRINTA, KARVAN CEVITAM, ROOSVICEE,
stuk voor stuk merken die zich slechts tot Nederland beperken, en het zijn zo in feite
maar heel kleine merkjes geworden in de grote merkenwereld.
In de jaren 50 hadden we in Nederland nog heel veel merken die we nu als 'lokale
merken' bestempelen, door de opkomst van de globale merken van giganten als
Unilever, Nestlé, P&G, Reckitt-Benckiser, etc.
Zo, dat zal wel weinig mensen interesseren, maar ik denk dat het ook niet zo zeer
tot ergernis zal leiden...
Want het was eerst wel duidelijk waar de spullen vandaan kwamen, maar tegenwoordig ben je er niet meer zo zeker van. Opgekocht door die reus??
Het interesseert wel degelijk veel mensen, maar of je wordt onwetend gehouden (zo veel mogelijk) of je denkt: het is niet langer mogelijk om je erin te blijven verdiepen.
Wat eerst een zeer sterk kleinschalig A merk is, hoort nu allemaal bij die gigant.

-
Hoe het ook allemaal loopt met die merken, Zeeuws Meisje blijft het beste margarinemerk ! Gheen cent tevee !
Al was het dat Zeeuws Meisje bij Unilever op de lijst stond van merken die eruit moesten.sirdanilot schreef:Hoe het ook allemaal loopt met die merken, Zeeuws Meisje blijft het beste margarinemerk ! Gheen cent tevee !
Maar dat Zeeuws Meisje toch is gebleven kwam door druk van buitenaf.
En dan men er Unilever op wees dat ze hiermee toch wel een echt typisch Nederlands
oeroud merk zouden wegdoen. In ieder geval, het merk heeft het op het nippertje gered.
Hoewel... of het er toch nog niet een keertje aan moet geloven... Twijfelachtig!
Of ze verkopen het merk aan ander, maar dat ligt niet zo voor de hand, want dan
zouden ze er een concurrent aan krijgen.
Bij H oogvliet zag ik ook W ajang nog liggen.-DIA- schreef:Al was het dat Zeeuws Meisje bij Unilever op de lijst stond van merken die eruit moesten.sirdanilot schreef:Hoe het ook allemaal loopt met die merken, Zeeuws Meisje blijft het beste margarinemerk ! Gheen cent tevee !
En dan men er Unilever op wees dat ze hiermee toch wel een echt typisch Nederlands
oeroud merk zouden wegdoen. In ieder geval, het merk heeft het op het nippertje gered.
Hoewel... of het er toch nog niet een keertje aan moet geloven... Twijfelachtig!

Bestaat ook nog steeds. Minder bekender merken, maar wel puur NederlandsMara schreef:Bij H oogvliet zag ik ook W ajang nog liggen.-DIA- schreef:Al was het dat Zeeuws Meisje bij Unilever op de lijst stond van merken die eruit moesten.sirdanilot schreef:Hoe het ook allemaal loopt met die merken, Zeeuws Meisje blijft het beste margarinemerk ! Gheen cent tevee !
Net als Leewenzegel ook nog een merk van Brinkers.
http://vimeo.com/19719571