Ik weet wat het is, maar heb me er niet in verdiept. Komt bij volwassenen niet veel voor, dus ik heb er niet mee te maken. De rode tong is misleidend voor een andere kinderziekte en daarom wordt de diagnose gemist.Mara schreef:Heb je dan de ziekte van Kawasaki ook inmiddels bestudeerd? Is een soortgelijke, vreemde ziekte.vlinder schreef:Jep. Zelfs de ademhalingsspieren raken verlamd. En jij en ik kunnen het gewoon krijgen na een griepje...Mara schreef:Oe, dat kan een heftige ziekte zijn.vlinder schreef:...ik net een samenvatting zit te maken van een ziektebeeld
...Dit ziektebeeld 'het syndroom van Guillain-Barré' is
...De zin in het boek begint met: GBS is een ontstekingsreactie.
Wordt ook niet altijd meteen herkend.
Bij onze oudste zoon lag een meisje die dit in ernstige mate had. Het was een dure behandeling voor het ziekenhuis, medicatiealleen al kostte destijds 50.000 gulden!
Je kunt zelfs helemaal verlamd raken toch Vlinder?
Heftig ziektebeeld. Bij ons ligt nu ook een mevrouw. Liggen maanden lang op de IC aan de beademing en pas met een jaar gaat het genezen. Hier een vrouw die heeft er een filmpje over gemaakt. http://www.youtube.com/watch?v=VwQzjj9aQnQ
Vond ik destijds ook behoorlijk ingrijpend, komt relatief weinig voor en slechts één van de 4 kinderartsen kwam op die diagnose!
Wist je dat........[6]
Re: Wist je dat........[6]
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- jakobmarin
.. ik weer begonnen ben met zelf ijsthee te maken die UITSLUITEND gezond is (zonder suiker en andere rommel) én ook nog eens heel lekker is?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
... ik benieuwd ben naar het recept?jakobmarin schreef:.. ik weer begonnen ben met zelf ijsthee te maken die UITSLUITEND gezond is (zonder suiker en andere rommel) én ook nog eens heel lekker is?
- jakobmarin
Mister schreef:... ik benieuwd ben naar het recept?jakobmarin schreef:.. ik weer begonnen ben met zelf ijsthee te maken die UITSLUITEND gezond is (zonder suiker en andere rommel) én ook nog eens heel lekker is?

- Koud water opzetten met zakjes Rooibosthee (rooibos wordt niet bitter alstie afkoelt en mag onbeperkt gedronken worden en schijnt supergezond te zijn etc.)
- voeg naar smaak de gezonde en natuurlijke zoetstof Stevia toe
- net aan de kook brengen en dan vuur uit
- toevoegen losse kruidenthee* met thee-ei (bijv. munt, lemongras, citroenschil, melisse, etc) voor de frisse smaak (hiermee variëren tot je je eigen lekkere smaak hebt gevonden)
- nachtje laten afkoelen (evt. nog in de koelkast)
- En drinken maar! Is heerlijk dorstlessend
Onze baby van 8 maanden vind trouwens het ook heerlijk en is veel gezonder dan al die zoete siroop- en diksap rommel.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Dank u!jakobmarin schreef:Mister schreef:... ik benieuwd ben naar het recept?jakobmarin schreef:.. ik weer begonnen ben met zelf ijsthee te maken die UITSLUITEND gezond is (zonder suiker en andere rommel) én ook nog eens heel lekker is?![]()
* Nu gebruik ik Fresh & Fitness en is vrij zoet, dus dan wat minder stevia en soms stop ik er ook wat verse Munt en Citroenmelisse uit eigen tuin in.
- Koud water opzetten met zakjes Rooibosthee (rooibos wordt niet bitter alstie afkoelt en mag onbeperkt gedronken worden en schijnt supergezond te zijn etc.)
- voeg naar smaak de gezonde en natuurlijke zoetstof Stevia toe
- net aan de kook brengen en dan vuur uit
- toevoegen losse kruidenthee* met thee-ei (bijv. munt, lemongras, citroenschil, melisse, etc) voor de frisse smaak (hiermee variëren tot je je eigen lekkere smaak hebt gevonden)
- nachtje laten afkoelen (evt. nog in de koelkast)
- En drinken maar! Is heerlijk dorstlessend
Onze baby van 8 maanden vind trouwens het ook heerlijk en is veel gezonder dan al die zoete siroop- en diksap rommel.

..iemand mijn nickname heeft gebruikt bij het curatorium van de GG en nog aangenomen is ook 

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ze hebben vast je buitengewoon indrukwekkende postings gelezenhuisman schreef:..iemand mijn nickname heeft gebruikt bij het curatorium van de GG en nog aangenomen is ook

helma schreef:ze hebben vast je buitengewoon indrukwekkende postings gelezenhuisman schreef:..iemand mijn nickname heeft gebruikt bij het curatorium van de GG en nog aangenomen is ook
dat zal allicht geholpen hebben.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
... en misschien ook wel je onderschrift...huisman schreef:helma schreef:ze hebben vast je buitengewoon indrukwekkende postings gelezenhuisman schreef:..iemand mijn nickname heeft gebruikt bij het curatorium van de GG en nog aangenomen is ook
dat zal allicht geholpen hebben.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Bert Mulder
- Contacteer:
oh...huisman schreef:..iemand mijn nickname heeft gebruikt bij het curatorium van de GG en nog aangenomen is ook
jij was het niet?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder schreef:oh...huisman schreef:..iemand mijn nickname heeft gebruikt bij het curatorium van de GG en nog aangenomen is ook
jij was het niet?
Nee...(Ds Mulder's hebben ze trouwens genoeg in de GG

-
- Inactief
In de CGK kunnen we daar er van nog wel een paar kwijt .. dus meld je aan;) haha

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
...ik vanavond weer eens een ouderwets lang en fijn telefoongesprek gevoerd heb.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Kijk aan, fijn!Luther schreef:...ik vanavond weer eens een ouderwets lang en fijn telefoongesprek gevoerd heb.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....