Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
L. Boone
Leven en arbeid
John Warburton
Weldadigheden van een Verbonds-God
Leven en arbeid
John Warburton
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Daar ben je niet aan miskocht-DIA- schreef:L. Boone
Leven en arbeid
John Warburton

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Vooral die laatste is een enorm mooi boek!-DIA- schreef:L. Boone
Leven en arbeid
John Warburton
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Het laatste boek is erg waardevol. Het eerste misschien ook wel, maar dat ken ik niet, of het moet een heel dun boekje zijn (dat heb ik lang geleden gekregen).
Het boek telt 142 bladzijden, en is een uitgave van Den Hertog, jaartal 1996dennis schreef:Het laatste boek is erg waardevol. Het eerste misschien ook wel, maar dat ken ik niet, of het moet een heel dun boekje zijn (dat heb ik lang geleden gekregen).
Er staat een "woord vooraf" in van ds. W.H. Blaak
en een tweede "woord vooraf" dood ds. L. Boone.
Het is een deels een autobiografie, de eerste 4 hoofdstukken zijn door ds. Boone zelf geschreven.
De hoofsdtukken 5 en 6 door de kerkenraad
Hoofdstuk 7 is een verslag van zijn begrafenis. De toespraken zijn uitsterst nauwkeurig opgetekend
door stenograaf A. Bulk uit Utrecht.
Dit boek is eerder in 1935 uitgegeven, dit is een nieuwe druk, in de hedendaagse spelling.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik heb de uitgave uit 1935, en ook pas nog gelezen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
A.W. Pink - Zie hij bidt
Gebeden van de apostelen.
Wat een uitnemend Schriftverklaarder is deze man toch! Een scherp oog voor detail en zeer goed thuis in de Bijbel. Alhoewel ik dit boek iets taaier vind dan "Een waar geloof" kan het me zeker bekoren.
Wat een uitnemend Schriftverklaarder is deze man toch! Een scherp oog voor detail en zeer goed thuis in de Bijbel. Alhoewel ik dit boek iets taaier vind dan "Een waar geloof" kan het me zeker bekoren.
- J.C. Philpot
Inderdaad een zeer uitnemend schiftverklaarder! Ik heb een biografie van hem gelezen, wel tragisch dat hij het laatste gedeelte van zijn leven zich op een Schots eiland gedesillusioneerd terugtrekt. Hij sluit zich dan zelfs niet meer aan bij een gemeente. In deze periode is hij echter door zijn schrijven nog velen tot zegen geweest.Erasmiaan schreef:A.W. Pink - Zie hij bidt
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik lees hem ook erg graag. Zijn boeken over Elia en Elisa en over de zeven kruiswoorden zijn ook erg de moeite waard.J.C. Philpot schreef:Inderdaad een zeer uitnemend schiftverklaarder! Ik heb een biografie van hem gelezen, wel tragisch dat hij het laatste gedeelte van zijn leven zich op een Schots eiland gedesillusioneerd terugtrekt. Hij sluit zich dan zelfs niet meer aan bij een gemeente. In deze periode is hij echter door zijn schrijven nog velen tot zegen geweest.Erasmiaan schreef:A.W. Pink - Zie hij bidt
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Die kreeg ik destijds van de kerkenraad na m'n belijdenis.-DIA- schreef:John Warburton
~~Soli Deo Gloria~~
Ik ook met Psalm 6:4 (Datheen, wat bijzonder was want wij zongen in die gemeente geen Datheen) erin geschreven.Hendrikus schreef:Die kreeg ik destijds van de kerkenraad na m'n belijdenis.-DIA- schreef:John Warburton
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Waarom was hij gedesillusioneerd?J.C. Philpot schreef:Inderdaad een zeer uitnemend schiftverklaarder! Ik heb een biografie van hem gelezen, wel tragisch dat hij het laatste gedeelte van zijn leven zich op een Schots eiland gedesillusioneerd terugtrekt. Hij sluit zich dan zelfs niet meer aan bij een gemeente. In deze periode is hij echter door zijn schrijven nog velen tot zegen geweest.Erasmiaan schreef:A.W. Pink - Zie hij bidt
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Omdat hij geen gelijkgestemden meer tegen kwam.Fjodor schreef:Waarom was hij gedesillusioneerd?J.C. Philpot schreef:Inderdaad een zeer uitnemend schiftverklaarder! Ik heb een biografie van hem gelezen, wel tragisch dat hij het laatste gedeelte van zijn leven zich op een Schots eiland gedesillusioneerd terugtrekt. Hij sluit zich dan zelfs niet meer aan bij een gemeente. In deze periode is hij echter door zijn schrijven nog velen tot zegen geweest.Erasmiaan schreef:A.W. Pink - Zie hij bidt
Het werkte elkaar in de hand: Pink werd door deze ervaring ook steeds rechtlijniger.
- J.C. Philpot
Hij heeft enkele nare ervaringen gehad. Eerst met het fundamentalisme in de USA, waar hij eerst deel van uit maakte. De laatste vervelende ervaring was in Australië, waar hij de gemeente die hij diende moest verlaten, omdat deze gemeente hypercalvinistisch was en de appelerende evangelieprediking van Pink niet kon waarderen.Fjodor schreef:Waarom was hij gedesillusioneerd?
Hij woonde op het Schotse eiland (waar hij de rest van zijn leven bleef) vlakbij een Church of Scotland en een Free Presbyterian Church of Scotland. Hoewel hij zich met hen verwant voelde op het punt van de genadeleer, wilde hij zich niet bij een kerk voegen waar hij niet voor zou mogen gaan. Waarschijnlijk zou dit ook lastig worden omdat Pink Baptist was, maar hij eindigde dus als een soort thuislezer.
Interessant is trouwens dat Pink voor zijn bekering in het occulte zat, en lid was van een theosofisch genootschap.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield