Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten..
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten..
deze bijvoorbeeld:

Istie lekker?Lassie schreef:deze bijvoorbeeld:
ik vindt van wel (maar ik hou erg van satesaus).
Er zijn veel smaken CT.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
ik vind al die potten maar niks....
het is echt niet moeilijk om zelf sauzen of dressings te maken en het is écht een stuk lekkerder!

het is echt niet moeilijk om zelf sauzen of dressings te maken en het is écht een stuk lekkerder!
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
- JolandaOudshoorn
een beetje mee eens. Maar het soms wel erg makkelijk en snel.Kippetje schreef:ik vind al die potten maar niks....![]()
de laatste tijd maak ik dankbaar gebruik van de kant en klaar mogelijheden
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik kan me geod voorstellen dat je in bepaalde situaties veel gemak kunt hebben van kant-en-klaar hoor! Maar ik vind het meestal gewoon écht niet lekker!JolandaOudshoorn schreef:een beetje mee eens. Maar het soms wel erg makkelijk en snel.Kippetje schreef:ik vind al die potten maar niks....![]()
Ik maak altijd grote hoeveelheden tegelijk. bijvoorbeeld spaghetti-saus (vers!) een hele pan vol en dan in porties in de vriezer. Hoeft je alleen nog pasta te koken en heb je in een mum van tijd een heerlijke maaltijd op tafel. En een stuk goedkoper ook!
Zo ook met soepen en sauzen.
Bovendien bevat kant-en-klaar bevat over het algemeen véél te veel zout en te weinig groente. Vooral de hoeveelheid zout is echt niet best hoor, zeker als je (kleine) kinderen hebt wel iets om goed op te letten!
als ik een pot koop dan gooi ik er altijd roerbakgroente doorheen.
En omdat wij geen vriezer hebben vindt ik het te duur om elke keer zelf klaar te maken.
Mag ik vragen hoe jij dan satesaus zelf maakt?
En omdat wij geen vriezer hebben vindt ik het te duur om elke keer zelf klaar te maken.
We gaan geen discussie houden over 'wat is lekkerder?'. Dat gaat nu eenmaal niet.
Bij de kant- en klaarproducten ben je zeker van kwaliteit en de omstandigheden waaronder het is klaargemaakt. Wat kippetje allemaal in de keuken uitspookt moet je maar afwachten en dat invriezen is helemaal raar. De structuur van de saus is dan helemaal naar z'n grootje. Vers met uitroepteken is ook helemaal niet synomiem aan gezond. Goedkoper is ook nog maar de vraag.
Het zoutprobleem is inmiddels ook wel opgelost. De fabrikanten moeten ook verkopen en passen zich wel aan aan trends. Als die naar minder zout gaat, dan doen ze minder zout, Chicken Tonight bv is, afhankelijk van welke smaak je neemt, behoorlijk flauw af en toe.
Bij de kant- en klaarproducten ben je zeker van kwaliteit en de omstandigheden waaronder het is klaargemaakt. Wat kippetje allemaal in de keuken uitspookt moet je maar afwachten en dat invriezen is helemaal raar. De structuur van de saus is dan helemaal naar z'n grootje. Vers met uitroepteken is ook helemaal niet synomiem aan gezond. Goedkoper is ook nog maar de vraag.
Het zoutprobleem is inmiddels ook wel opgelost. De fabrikanten moeten ook verkopen en passen zich wel aan aan trends. Als die naar minder zout gaat, dan doen ze minder zout, Chicken Tonight bv is, afhankelijk van welke smaak je neemt, behoorlijk flauw af en toe.
--------------
Ok baas, geen discussie.refo schreef:We gaan geen discussie houden over 'wat is lekkerder?'. Dat gaat nu eenmaal niet.
Alleen waarom ga je dan in de derde alinea toch een subjectief smaakelement invoeren?
- zusterelly
@Erasmiaan: ik zou iets nemen wat je nog nooit hebt geproefd. Is leuk om uit te proberen. En is het niet lekker dan koop je het nooit weer 

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
ik vraag me af of dat allemaal zo is hoor, de ene keer is t, kinderen moeten minder zout, dan weer suiker dan weer dit dan weer dat..Kippetje schreef:Ik kan me geod voorstellen dat je in bepaalde situaties veel gemak kunt hebben van kant-en-klaar hoor! Maar ik vind het meestal gewoon écht niet lekker!JolandaOudshoorn schreef:een beetje mee eens. Maar het soms wel erg makkelijk en snel.Kippetje schreef:ik vind al die potten maar niks....![]()
Ik maak altijd grote hoeveelheden tegelijk. bijvoorbeeld spaghetti-saus (vers!) een hele pan vol en dan in porties in de vriezer. Hoeft je alleen nog pasta te koken en heb je in een mum van tijd een heerlijke maaltijd op tafel. En een stuk goedkoper ook!
Zo ook met soepen en sauzen.
Bovendien bevat kant-en-klaar bevat over het algemeen véél te veel zout en te weinig groente. Vooral de hoeveelheid zout is echt niet best hoor, zeker als je (kleine) kinderen hebt wel iets om goed op te letten!
t is maar net waar op gelet wordt..
soms denk ik wel s.. je kunt ze beter maar niks meer geven.. maar nee ook dat kan natuurlijk niet
gewoon gezond eten.. groente, aardappels, rijst, stukje vlees, voldoende vocht (melk, goede sap, water) en af en toe een snoepie..
mwah..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
sperziebonen/sla/aardappels/biefstuk
(allemaal een halve..met de datum van vandaag)

(allemaal een halve..met de datum van vandaag)

Oké je hebt je punt duidelijk gemaakt (had je soms net een citroen gegeten?refo schreef:We gaan geen discussie houden over 'wat is lekkerder?'. Dat gaat nu eenmaal niet.

Maar..........
* ben je écht op de hoogte van de kwaliteit en de omstandigheden waaronder iets is klaargemaakt als je iets uit een pot koopt?
* ook al ervaar jij de smaak van iets als flauw, dan wil dit nog niet zeggen dat er weinig zout in zit. Lees de etiketten en je weet het. Jouw smaakpapillen zijn geen goede graadmeter in dezen (dat is geen mening, maar een wetenschappelijke bewering).
* je hebt gelijk dat 'vers' niet altijd gezonder is. Maar persoonlijk beleef ik er ontzettend veel plezier aan om met eten bezig te zijn en ik vind het echt lekkerder!
(En dat het altijd veel meer tijd kost is ook niet altijd waar. Ik heb ook geen zeeen van tijd, ben een werkende moeder met een man die alleen een avond-abonnement heeft op dit gezin)
met pindakaas, klontje boter, bouillon, bruine suiker, ketjap en citroensap. Evt. kun je er knoflookpoeder of sambal aan toe voegen.Lassie schreef:als ik een pot koop dan gooi ik er altijd roerbakgroente doorheen.
ik moet wel toegeven dat de satehsaus van onze slager ook best goed smaakt (is zo'n emmer met geconcentreerd spul waar je wat water bij moet doen).