Ze bedoelen God niet op de manier dat wel zou moeten. Jezus had er ook eens over: schelle, holle klanken zonder inhoud, zonder ziel.Terri schreef:Wil je dit uitleggen? Ik snap dit niet.Geytenbeekje schreef:Ik heb het eerder andersom om eerlijk te zijn, de ootmoed en nederigheid, ja die is dan wel zoek, met zulke danspassen en alles lijkt mij niet dat je dit kunt zijn. Ik vraag me af of joden tot eer van God muziek kunnen maken...Bezorgd schreef:Terri schreef:
Er ontstaat bij mij altijd een ongelooflijke vreugde als ik zo deze verschillende vormen van het lichaam van Christus zie.
Ik ervaar herkenning in praktisch alle vormen, blijkbaar pas ik niet in een hokje
Ik heb steeds vaker het idee dat onze ingetogen muziekcultuur verre van bijbels is.
Zie ook hoe de joden muziek maken.
Ontwikkelingen HHK
-
Re: Ontwikkelingen HHK
Dat is dus hetzelfde als onze volle kerken waar niet allen de Heere Jezus als hun persoonlijke Zaligmaker kennen en uit volle borst psalmen zingen.Geytenbeekje schreef:Ze bedoelen God niet op de manier dat wel zou moeten. Jezus had er ook eens over: schelle, holle klanken zonder inhoud, zonder ziel.Terri schreef:Wil je dit uitleggen? Ik snap dit niet.Geytenbeekje schreef:Ik heb het eerder andersom om eerlijk te zijn, de ootmoed en nederigheid, ja die is dan wel zoek, met zulke danspassen en alles lijkt mij niet dat je dit kunt zijn. Ik vraag me af of joden tot eer van God muziek kunnen maken...Bezorgd schreef:
Ik heb steeds vaker het idee dat onze ingetogen muziekcultuur verre van bijbels is.
Zie ook hoe de joden muziek maken.
Dat bedoel je denk ik?
Ik moet onwillekeurig denken aan 2 Samuel 6:14 David huppelde uit alle macht voor het aangezicht van de HEERE; en David was gekleed in een linnen priesterhemd.Geytenbeekje schreef: Ik heb het eerder andersom om eerlijk te zijn, de ootmoed en nederigheid, ja die is dan wel zoek, met zulke danspassen en alles lijkt mij niet dat je dit kunt zijn. Ik vraag me af of joden tot eer van God muziek kunnen maken...
Die David toch... Foei!

-
Het gaat uiteraard om de intentieArarat schreef:Ik moet onwillekeurig denken aan 2 Samuel 6:14 David huppelde uit alle macht voor het aangezicht van de HEERE; en David was gekleed in een linnen priesterhemd.Geytenbeekje schreef: Ik heb het eerder andersom om eerlijk te zijn, de ootmoed en nederigheid, ja die is dan wel zoek, met zulke danspassen en alles lijkt mij niet dat je dit kunt zijn. Ik vraag me af of joden tot eer van God muziek kunnen maken...
Die David toch... Foei!

Maar ik vraag me wel af of dat dansen enzo echt Bijbelser is, het is vooral een bepaalde uiting aan iets geven.
Geytenbeekje schreef:Het gaat uiteraard om de intentieArarat schreef:Ik moet onwillekeurig denken aan 2 Samuel 6:14 David huppelde uit alle macht voor het aangezicht van de HEERE; en David was gekleed in een linnen priesterhemd.Geytenbeekje schreef: Ik heb het eerder andersom om eerlijk te zijn, de ootmoed en nederigheid, ja die is dan wel zoek, met zulke danspassen en alles lijkt mij niet dat je dit kunt zijn. Ik vraag me af of joden tot eer van God muziek kunnen maken...
Die David toch... Foei!, en het hoeft niet alleen maar ootmoed te zijn
![]()
Maar ik vraag me wel af of dat dansen enzo echt Bijbelser is, het is vooral een bepaalde uiting aan iets geven.
Joden hebben de traditie en cultuur veel beter bewaard.
Dus wil je weten hoe Jezus en Zijn discipelen gezongen hebben, kunnen we het beste te rade gaan bij de huidige orthodoxe joden.
Dan moet je toch aan zoiets denken: https://youtu.be/H8oaAtpOd3U
Alleen moet je dan wel de kleding van de Poolse adel wegdenken. Die droeg men toen nog niet.Bezorgd schreef:Geytenbeekje schreef:Het gaat uiteraard om de intentieArarat schreef:Ik moet onwillekeurig denken aan 2 Samuel 6:14 David huppelde uit alle macht voor het aangezicht van de HEERE; en David was gekleed in een linnen priesterhemd.Geytenbeekje schreef: Ik heb het eerder andersom om eerlijk te zijn, de ootmoed en nederigheid, ja die is dan wel zoek, met zulke danspassen en alles lijkt mij niet dat je dit kunt zijn. Ik vraag me af of joden tot eer van God muziek kunnen maken...
Die David toch... Foei!, en het hoeft niet alleen maar ootmoed te zijn
![]()
Joden hebben de traditie en cultuur veel beter bewaard.
Dus wil je weten hoe Jezus en Zijn discipelen gezongen hebben, kunnen we het beste te rade gaan bij de huidige orthodoxe joden.
Dan moet je toch aan zoiets denken: https://youtu.be/H8oaAtpOd3U
Verder nog mooie ontwikkelingen binnen de HHK? 

-
Wees blij dat de ontwikkelingen niet zo snel gaanArarat schreef:Verder nog mooie ontwikkelingen binnen de HHK?

-
- Verbannen
Ja. Ik hoor een prediking die ook in de GG klinkt.Ararat schreef:Verder nog mooie ontwikkelingen binnen de HHK?
Ik weet eigenlijk niet af dat valt onder 'mooie ontwikkelingen'.GerefGemeente-lid schreef:Ja. Ik hoor een prediking die ook in de GG klinkt.Ararat schreef:Verder nog mooie ontwikkelingen binnen de HHK?
-
Dat was ook in de toenmalige NHK aanwezig, dus echt een ontwikkeling zou ik het niet kunnen noemen.Mister schreef:Ik weet eigenlijk niet af dat valt onder 'mooie ontwikkelingen'.GerefGemeente-lid schreef:Ja. Ik hoor een prediking die ook in de GG klinkt.Ararat schreef:Verder nog mooie ontwikkelingen binnen de HHK?
We zijn iig weer wat meer on-topic, want daar staat het woordje 'mooie' ook niet bijGeytenbeekje schreef:Dat was ook in de toenmalige NHK aanwezig, dus echt een ontwikkeling zou ik het niet kunnen noemen.Mister schreef:Ik weet eigenlijk niet af dat valt onder 'mooie ontwikkelingen'.GerefGemeente-lid schreef:Ja. Ik hoor een prediking die ook in de GG klinkt.Ararat schreef:Verder nog mooie ontwikkelingen binnen de HHK?

-
Dat is waar, naar mijn weten is Pierre ook niet zo.Tiberius schreef:Temeer omdat ik weet dat Pierre het uit de volheid van zijn gemoed vraagt en niet om te hakketakken. Dat scheelt ook weer.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Nou dan zitten we op 1 lijn. Dat scherpslijperij is niet iets voor mij. Ik wil soms gewoon weten wat voor vis ik in de kuip heb. En gehakketak over grote of kleine letters is er al meer dan genoeg.HersteldHervormd schreef:Dat is waar, naar mijn weten is Pierre ook niet zo.Tiberius schreef:Temeer omdat ik weet dat Pierre het uit de volheid van zijn gemoed vraagt en niet om te hakketakken. Dat scheelt ook weer.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Ik las in het blad Zicht op de kerk dat de HHG Aalst een nieuwe kerklocatie hebben. Ze zaten eerst in de GG. Die hadden meegedeeld dat de kerk vanaf 2024 niet meer beschikbaar zou zijn. Weet iemand waarom dat zo is?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston