merel schreef: ↑Vandaag, 14:03
Het landschap gaat zeker veel goed maken. Misschien gaan we ter plekke nog kijken voor een paar overnachtingen in hutten, maar dat moeten we nog even zien.
Je weet waar wij verblijven, de koffie staat klaar
Wanneer gaan jullie? Wij reizen binnenkort af richting Berner Oberland maar anders hoor je me wellicht nog!
Ambtenaar schreef: ↑Vandaag, 14:03
Nou, Frankrijk is veel duurder dan Nederland qua boodschappen. De benzine is dan weer wel goedkoper.
Ah, dat wist ik niet - maar het is dan ook zeker 15+ jaar geleden dat ik als toerist in Frankrijk kwam.
ZWP schreef: ↑Vandaag, 14:16
Wij waren in juni op huttentocht (Tour des Dents de Midi) en dat was wel prijzig.
Maar daar konden niet alle hutten bereikt worden per weg, dat scheelt ook veel natuurlijk in de kosten.
Prachtig!
En ja, hutten zijn zeker aan de prijzige kant, maar zoals merel terecht opmerkt, de omzet moet gehaald worden in een relatief korte periode. Als er nog een Service Strasse is, vallen de bevoorradingskosten relatief mee, maar als er geen weg is, dan maakt de bevoorrading per helikopter het nog veel duurder.
Qua winterhutten scheelt het eveneens qua ligging: soms worden voorraden meegegeven aan pistebullys. Dat is een goedkoper alternatief dan een helikopter.