Dat neemt niet weg dat sommige eenvoudige begenadigden tot jaloersheid verwekken kunnen. Wat mij betreft zijn dat overigens evengoed mannen als vrouwen. Oude begenadigden hebben bovendien meer levenservaring en kunnen ook meer wijsheid hebben dan jongeren.Zeeuw schreef:Dat is een goede vraag ja. Ik zie het om me heen ook. Mensen die zich spiegelen aan 'vroeger had ik een oude tante, die zat de hele dag aan de keukentafel met een Bijbel op schoot'. En omdat ze dan zelf, omdat ze gewoon een leven hebben met kinderen en verantwoordelijkheden, niet zo hele dagen zitten, vinden ze dat ze toch enorm tekort schieten of iets dergelijks en gaan zo iemand als een soort ideaalbeeld van gelovige christen zien.Ambtenaar schreef:Waarom moeten in de mythes altijd oude vrouwtjes, ongeletterden en eenvoudigen een rol spelen? Heb je daar wel eens over nagedacht.Charles schreef: Of zoals een oude bekeerde vrouw zei: ds. P. Blok preekt bevinding, ds. X (zelfde lijn als Blok) vertelt verhaaltjes. Ds. J.W. Kersten was destijds links, lees je die nu dan vind ik die vele malen bevindelijker dan veel predikanten die we vandaag de dag betitelen als rechts.
Verder denk ik dat sommigen (of velen) hier op het forum zulke mensen nooit gekend hebben. Dat kan een reden zijn voor onbegrip.