Wist je dat........[6]

Ad Anker
Moderator

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Ad Anker »

WimA schreef:
eilander schreef:
freek schreef:Er was toch een topic over de abdicatie en inhuldiging van Beatrix resp. WA?
Zekers, maar dat is in moderatie.
Tot wanneer?
Even wat tijd rekken, dan zijn de mensen het wat vergeten en dan komt er te staan: ...en komt niet terug. :)
"spreekt uit ervaring".
WimA

Bericht door WimA »

Anker schreef:
WimA schreef:
eilander schreef:
freek schreef:Er was toch een topic over de abdicatie en inhuldiging van Beatrix resp. WA?
Tot wanneer?
Even wat tijd rekken, dan zijn de mensen het wat vergeten en dan komt er te staan: ...en komt niet terug. :)
"spreekt uit ervaring".
Ik ben er ook een beetje bang voor ja, alhoewel ik toch nog afwacht.
vlinder

Bericht door vlinder »

Je kunt beter verwachten... :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik verwacht dat er gebeurt wat ik in mijn laatste post heb verwoord. Is dat goed, vlinder? ;)
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Ik wacht ook af. Maar hopelijk zijn die boute uitspraken over onze koning eruit gehaald, dat was absoluut niet passend. Het verbaast me zelfs dat er geen bannetje is uitgedeeld.
WimA

Bericht door WimA »

Wilhelm schreef:Ik wacht ook af. Maar hopelijk zijn die boute uitspraken over onze koning eruit gehaald, dat was absoluut niet passend. Het verbaast me zelfs dat er geen bannetje is uitgedeeld.
Ik blijf me verbazen. Andermans - integere - opmerkingen hierover betitelen als "koud godsdienstig geblaat" vind jij normaal maar een koning die er in leer en leven blijk van geeft zich niet om Gods geboden te bekommeren conform de Schrift als goddeloos benoemen vind jij banningswaardig?

BJS schreef er in het RD een goed opiniestukje over.
Laatst gewijzigd door WimA op 07 mei 2013, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:Ik wacht ook af. Maar hopelijk zijn die boute uitspraken over onze koning eruit gehaald, dat was absoluut niet passend. Het verbaast me zelfs dat er geen bannetje is uitgedeeld.
Nee, ben je mal. Volgens mij is een forum er nu juist voor om dat uit te discussiëren. En we waren ongeveer halverwege....:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

We zullen moeten accepteren dat de koning er niet zo over denkt als een orthodoxe gergeminnedder ( ik ken er ook die net zo denken als de koning).
Dat wil dan niet meteen zeggen dat hij 'zich niet om God of gebod bekommerd'. 'Conform de Schriftt' blijkt in de praktijk nogal rekkelijk.

Vanavond in een ander verband nog met iemand zo'n soort gesprek gehad (niet over de koning of zo). 'Heeft zo iemand dan helemaal geen principes (meer)?', werd geroepen.
Ik antwoordde: Jawel, maar niet die van jou.

Ik mocht vroeger niet knippen en plakken op zondag. Ander spreken het anathema uit over dobbelsteenspelletjes, al of niet op zondag. Dat mocht ik dan weer wel?
Wees streng voor jezelf en soepel naar een ander.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:We zullen moeten accepteren dat de koning er niet zo over denkt als een orthodoxe gergeminnedder ( ik ken er ook die net zo denken als de koning).
Dat wil dan niet meteen zeggen dat hij 'zich niet om God of gebod bekommerd'. 'Conform de Schriftt' blijkt in de praktijk nogal rekkelijk.

Vanavond in een ander verband nog met iemand zo'n soort gesprek gehad (niet over de koning of zo). 'Heeft zo iemand dan helemaal geen principes (meer)?', werd geroepen.
Ik antwoordde: Jawel, maar niet die van jou.

Ik mocht vroeger niet knippen en plakken op zondag. Ander spreken het anathema uit over dobbelsteenspelletjes, al of niet op zondag. Dat mocht ik dan weer wel?
Wees streng voor jezelf en soepel naar een ander.
Waarom al die verbitterde taal? Alsof je een trauma hebt opgelopen? Vrijwel elke post spreekt
van verbittering richting de bevindelijke leer. Ineens gaan mijn ogen er wat voor open, was me nooit zo opgevallen....
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Ik mocht vroeger niet knippen en plakken op zondag.
Ik denk dat het verschil tussen onze koning en de bevindelijk-gereformeerden 'm nou niet zozeer daarin zit. In de andere topic heb ik een link gegeven naar een artikel in het RD. Dat geeft wel aardig weer waar we onze koning moeten plaatsen, denk ik.
Maar natuurlijk mogen we er altijd het beste van hopen.
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 08 mei 2013, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
dennis

Bericht door dennis »

Afgewezen schreef:
Ik denk dat het verschil tussen onze koning en de bevindelijk-gereformeerden 'm nou niet zozeer daarin zit. In de andere topic heb ik een links gegeven naar een artikel in het RD. Dat geeft wel aardig weer waar we onze koning moeten plaatsen, denk ik.
Ik vind dat we eerlijk moeten omgaan met onszelf, maar ook met ons koningshuis. Als daar zaken gebeuren die niet naar Gods wil zijn, moet dat gewoon gezegd kunnen worden.
We geloven niet in heiligen, en de Oranjes zijn dat zeker niet. Een beetje historisch besef maakt dat al heel snel duidelijk.
refo

Bericht door refo »

dennis schreef:
Afgewezen schreef:
Ik denk dat het verschil tussen onze koning en de bevindelijk-gereformeerden 'm nou niet zozeer daarin zit. In de andere topic heb ik een links gegeven naar een artikel in het RD. Dat geeft wel aardig weer waar we onze koning moeten plaatsen, denk ik.
Ik vind dat we eerlijk moeten omgaan met onszelf, maar ook met ons koningshuis. Als daar zaken gebeuren die niet naar Gods wil zijn, moet dat gewoon gezegd kunnen worden.
We geloven niet in heiligen, en de Oranjes zijn dat zeker niet. Een beetje historisch besef maakt dat al heel snel duidelijk.
Meestal hebben we zelf een idee hoe we het zouden willen en dan zal God dat uiteraard ook wel zo willen.

Wereldwijd gezien leeft onder de christenen alleen in reformatorisch Nederland met haar emigrantenfamilies de opvatting dat de zondag als een Joodse sabbath gehouden moet worden. Dat heeft te maken met een bepaalde ingelaste formulering tijdens de vertaling van de HC, vermoed ik.

In het NT lijkt al sprake te zijn van een 24/7 economie. Alleen de farizeeën hielden nog vast aan bepaalde uitwerkingen van het sabbatsgebod, hoewel Jezus ze niettemin op allerlei plekken tegenkomt. Maar de Heere Jezus trekt Zich er niets van aan. De sabbat is er voor de mens en niet de mens voor de sabbath.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Discussies over het modereerbeleid kunt u per PB met het modteam voeren, indien u dat wenst. Het is verder niet de bedoeling om een topic dat in moderatie is hier te heropenen.
freek

Bericht door freek »

eilander schreef:
Oh zo.
Gesloten