De fietspaden zijn hier nog net zo onbegaanbaar als de afgelopen dagen. Ze zijn wederom lopend vertrokken naar school. Dat had mijns inziens gisteren ook gekund.MGG schreef: ↑07 jan 2026, 22:46De wegen zijn veel beter begaanbaar en waarschijnlijk rijdt morgenochtend een groot deel van het OV in de regio Rotterdam. Als ik mij niet vergis woon jij daar.merel schreef: ↑07 jan 2026, 22:10Klopt, maar ik vind het verwarrend dat ze morgen wel school hebben. Er ligt net zo veel sneeuw als vandaag en openbaar vervoer rijdt ook niet/nauwelijks.Zita schreef: ↑07 jan 2026, 20:48Ouders staan ook niet zo te juichen als ze onverwacht de kinderen thuis hebben en in allerijl opvang moeten regelen.huisman schreef: ↑07 jan 2026, 20:39
Hier hetzelfde. Ik heb wat kleinkinderen van school gehaald maar vond het vrij bizar dat ze voor deze halve schooldag de school niet hadden gesloten. Het was hier in het midden van het land wel heel winters. Had medelijden met die moeders die met hun fiets bij school stonden omdat ze geen alternatief hadden.
Voor een middelbare school ligt het iets anders: de meeste leerlingen hebben veel meer reistijd en ze kunnen meestal zichzelf wel opvangen.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Gisteren was er code oranje en vandaag niet.merel schreef: ↑Gisteren, 08:08De fietspaden zijn hier nog net zo onbegaanbaar als de afgelopen dagen. Ze zijn wederom lopend vertrokken naar school. Dat had mijns inziens gisteren ook gekund.MGG schreef: ↑07 jan 2026, 22:46De wegen zijn veel beter begaanbaar en waarschijnlijk rijdt morgenochtend een groot deel van het OV in de regio Rotterdam. Als ik mij niet vergis woon jij daar.
Ik vond code oranje in onze regio echt wel meevallen. Af en toe een sneeuwbui. De obstakels om op school te komen waren hetzelfde als vandaag.Klavart schreef: ↑Gisteren, 08:17Gisteren was er code oranje en vandaag niet.merel schreef: ↑Gisteren, 08:08De fietspaden zijn hier nog net zo onbegaanbaar als de afgelopen dagen. Ze zijn wederom lopend vertrokken naar school. Dat had mijns inziens gisteren ook gekund.
-
MGG
Ik ben vandaag voor een afspraak in Rotterdam en de wegen waren prima. Gisteren sneeuwde het en waren de wegen ongetwijfeld niet zo schoon als vandaag. Door de dooi is het ook veel minder glad. De trams rijden weer en ik zag ook bussen. De situatie vandaag is heel anders dan gisteren.merel schreef: ↑Gisteren, 08:08De fietspaden zijn hier nog net zo onbegaanbaar als de afgelopen dagen. Ze zijn wederom lopend vertrokken naar school. Dat had mijns inziens gisteren ook gekund.MGG schreef: ↑07 jan 2026, 22:46De wegen zijn veel beter begaanbaar en waarschijnlijk rijdt morgenochtend een groot deel van het OV in de regio Rotterdam. Als ik mij niet vergis woon jij daar.
Wie zegt dat wij in Rotterdam wonenMGG schreef: ↑Gisteren, 08:46Ik ben vandaag voor een afspraak in Rotterdam en de wegen waren prima. Gisteren sneeuwde het en waren de wegen ongetwijfeld niet zo schoon als vandaag. Door de dooi is het ook veel minder glad. De trams rijden weer en ik zag ook bussen. De situatie vandaag is heel anders dan gisteren.merel schreef: ↑Gisteren, 08:08De fietspaden zijn hier nog net zo onbegaanbaar als de afgelopen dagen. Ze zijn wederom lopend vertrokken naar school. Dat had mijns inziens gisteren ook gekund.
-
MGG
Niemand, daarom zei ik eerder al dat als ik mij niet vergis jij in die regio woontmerel schreef: ↑Gisteren, 08:51Wie zegt dat wij in Rotterdam wonenMGG schreef: ↑Gisteren, 08:46Ik ben vandaag voor een afspraak in Rotterdam en de wegen waren prima. Gisteren sneeuwde het en waren de wegen ongetwijfeld niet zo schoon als vandaag. Door de dooi is het ook veel minder glad. De trams rijden weer en ik zag ook bussen. De situatie vandaag is heel anders dan gisteren.![]()
Dat wegen en OV vandaag een stuk beter zijn dan gisteren is op basis van de nieuwsberichten in ongeveer heel Nederland zo.
-
Henk J
Vanmorgen kon ik ook prima naar mijn werk fietsen, zag maar weinig scholieren dus ik vermoed dat de middelbare scholen dicht zitten of thuis onderwijs geven. Maar dat is niet helemaal nodig heb ik zo het idee.
Vanmiddag waarschijnlijk dippen in de Oosterschelde weer. Het water is 1,9 graden. Nog niet eerder zo koud gehad in de afgelopen 3 jaar winterzwemmen.
Vanmorgen lopend naar mijn werk gegaan. De stoep was glibberen, fietspad was perfect (maar smal). In de gewone straten was het wisselend. Mijn buurman is bevriend met de strooiwagenmeneer, dus die kwam de afgelopen dagen gemiddeld 12x per avond langs (hij toetert altijd, en minstens twee keer beginnen ze vanaf de stoep / vanuit de wagen een schreeuwgesprek). De straat zal compleet verzilt zijn. Maar een stukje verderop was het een gladde blubberbende.
Maar goed, zaterdag staan we voor de volgende uitdaging, als de nattigheid van vrijdag gaat opvriezen.
Leerlingen vonden het onbestaanbaar dat ze vandaag naar school moesten, maar vonden in gesprek toch wel dat het goed te doen was. Ze willen morgen vrij, vanwege de zware sneeuwbuien. Volgens mij zal het in deze regio vooral regen zijn, en daar krijg je niks van.
Maar goed, zaterdag staan we voor de volgende uitdaging, als de nattigheid van vrijdag gaat opvriezen.
Leerlingen vonden het onbestaanbaar dat ze vandaag naar school moesten, maar vonden in gesprek toch wel dat het goed te doen was. Ze willen morgen vrij, vanwege de zware sneeuwbuien. Volgens mij zal het in deze regio vooral regen zijn, en daar krijg je niks van.
-
JvW
De pad kennen we in het zeeuws ook hoor, ik begrijp je prima.Ad Anker schreef: ↑Gisteren, 08:28O sorry, dat is Flakkees denk ik. Je kunt weer prima de weg op, betekent dat.![]()
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
Ook hier in Brabant.
Een aantal VO-scholen begon vandaag een uur later zodat leerlingen en personeel wat meer tijd hadden om op school te komen.Henk J schreef:Vanmorgen kon ik ook prima naar mijn werk fietsen, zag maar weinig scholieren dus ik vermoed dat de middelbare scholen dicht zitten of thuis onderwijs geven. Maar dat is niet helemaal nodig heb ik zo het idee.