Gelezen, gedacht, gehoord...
Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]
Interview met dr. A. Versluis in de laatste Daniël. Mooi dat zijn onderzoek rond een heel relevant thema zo ook voor jongeren toegankelijk wordt.
Ik heb het bewust niet voluit benoemd, omdat er mogelijk een verkeerde kant mee op gegaan kan worden.eilander schreef:Van der Meij.Mara schreef:Het is mij in de afgelopen weken opgevallen dat de predikanten in onze gemeentes met zoveel meeleven en broederliefde voor hun collega v.d. M. bidden.
Zowel ter linker als ter rechterzijde.
Er is veel verdeeldheid, maar op dit gebied merk je wel dat als het erop aankomt er toch onderlinge verbondenheid is. En de zwakkere of gevallen broeder niet zomaar wordt losgelaten en veroordeeld.
Er staat echt een muur van gebed rondom dat gezin heen.
Wat de bedoeling van deze onduidelijke aanduiding is, begrijp ik nooit zo goed.
Maar het gebed voor hem en zijn gezin is zeker nodig! Fijn dat dit gebeurt.
En op dit forum wordt hier ook - terecht! - zeer scherp op gelet.
Er is terughoudend over bericht in de media en dat is wijs.
Daarom heb ik mijn woorden zorgvuldig gekozen. Omdat ik verdriet en ontsteltenis bij de mensen zag, toen het bekend werd.
Maar het heeft mij erg getroffen en ik hoop andere CGKers eveneens.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Sorry hoor, maar je begrijpt toch wel dat zo'n vage aanduiding veel meer vragen oproept...
Het is ook nooit goed he.eilander schreef:Sorry hoor, maar je begrijpt toch wel dat zo'n vage aanduiding veel meer vragen oproept...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeg ik de Daniël op komen ze met een CGKer om mij terug te lokken.Jongere schreef:Interview met dr. A. Versluis in de laatste Daniël. Mooi dat zijn onderzoek rond een heel relevant thema zo ook voor jongeren toegankelijk wordt.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
lees jij nu maar je bewaar het pand 

Gister ging hij voor het eerst na zijn ziek zijn weer voor bij ons. Hij lijkt nog weer brozer te zijn geworden. Maar wat een rijke preken!Mara schreef:Ach, wat is hij oud geworden.helma schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-p-den ... -1.1454386
Mooi interview.
Zijn boek is een aanrader!![]()
Een markante verschijning op de kansel, spierwit overhemd met witte stropdas. Het was één van de eerste CGK predikanten die mijn man hoorde destijds. Hij hoorde hem graag, helaas is het lang geleden.
De eerste verzen van Hebr. 12
1 Daarom dan ook, alzo wij zo groot een wolk der getuigen rondom ons hebben liggende, laat ons afleggen allen last, en de zonde, die ons lichtelijk omringt, en laat ons met lijdzaamheid lopen de loopbaan, die ons voorgesteld is;
2 Ziende op den oversten Leidsman en Voleinder des geloofs, Jezus, (ochtendpreek)
Dewelke, voor de vreugde, die Hem voorgesteld was, het kruis heeft verdragen, en schande veracht, en is gezeten aan de rechter hand des troons van God.
3 Want aanmerkt Dezen, Die zodanig een tegenspreken van de zondaren tegen Zich heeft verdragen, opdat gij niet verflauwt en bezwijkt in uw zielen. (Middagpreek)
Laatst gewijzigd door helma op 08 jan 2018, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Er staan toch preken genoeg van ds P den Butter op internet, deze man is tot grote zegen geweest.
De laatste keer dat ik hem hoorde dacht ik, deze is rijp voor de hemel.
Wat is dat nu weer voor rare opmerking.
Jammer dat zij nooit samen met het gekrookte riet gegaan zijn, dat had je het gekraakte pandebenhaezer schreef:lees jij nu maar je bewaar het pand

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Eens. Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om daarover zoiets te schrijven. Het idee alleen al.Vorst schreef:Wat is dat nu weer voor rare opmerking.
samanthi schreef: Jammer dat zij nooit samen met het gekrookte riet gegaan zijn, dat had je het gekraakte pand

Ik kan je wel volgen, ik heb de morgendienst beluisterd, inderdaad wat een verlangen spreekt eruit. Hoewel het maybe wat vreemd overkomt, rijpheid in hemels opzicht snap ik je. Zonder zonde daar te mogen zijn, het is zijn verlangen.ebenhaezer schreef:Er staan toch preken genoeg van ds P den Butter op internet, deze man is tot grote zegen geweest.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Wel erg oubollig deze opmerking. Daar lachten wij om in de tachtiger jaren van de vorige eeuw..........toch geen vijandschap tegen BhP en het gekrookte riet ???samanthi schreef:Jammer dat zij nooit samen met het gekrookte riet gegaan zijn, dat had je het gekraakte pandebenhaezer schreef:lees jij nu maar je bewaar het pand
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman schreef:Wel erg oubollig deze opmerking. Daar lachten wij om in de tachtiger jaren van de vorige eeuw..........toch geen vijandschap tegen BhP en het gekrookte riet ???samanthi schreef:Jammer dat zij nooit samen met het gekrookte riet gegaan zijn, dat had je het gekraakte pandebenhaezer schreef:lees jij nu maar je bewaar het pand

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?