Pechtold vertelde vdStaaij op een heel denigrerende toon dat hij hopeloos achterliep omdat hij z'n wijsheid uit een 2000 jaar oud boek haalde.claus schreef:Houd als SGP' er vooral die vervelende Pechtold in de gaten, die deze week heel naar deed tegen Kees van der Staaij. Dat is in de wortel de akeligste partij voor de SGP, naast Groen Links. Veel vervelender, vind ik, dan de wel heel erg zwart afgeschilderde PVV.
Kabinet Rutte/Verhagen
Re: Kabinet Rutte/Verhagen
vd Staaij is niet voor een kleintje vervaard.
Laten we wel wezen, we worden allemaal op zn tijd aangesproken over ons "achterlijke" geloof.
Zegt altijd meer over diegene die zoiets zegt, dan over ons.
Fijn om achterlijk te zijn, in dit verband.
Laten we wel wezen, we worden allemaal op zn tijd aangesproken over ons "achterlijke" geloof.
Zegt altijd meer over diegene die zoiets zegt, dan over ons.
Fijn om achterlijk te zijn, in dit verband.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Arm, arm kereltje.Rijssen schreef:Pechtold vertelde vdStaaij op een heel denigrerende toon dat hij hopeloos achterliep omdat hij z'n wijsheid uit een 2000 jaar oud boek haalde.claus schreef:Houd als SGP' er vooral die vervelende Pechtold in de gaten, die deze week heel naar deed tegen Kees van der Staaij. Dat is in de wortel de akeligste partij voor de SGP, naast Groen Links. Veel vervelender, vind ik, dan de wel heel erg zwart afgeschilderde PVV.
Pechtold is een raar politicus. Enerzijds trekt hij ten strijde tegen het christendom (zou niet tolerant genoeg zijn) terwijl hij aan de andere kant een niet-tolerante religie, de islam (waarbinnen vrouwen, homo's, etc nog veel minder geëmancipeerd zijn), de vrije teugel geeft. Rare manier van redeneren.Rijssen schreef:Pechtold vertelde vdStaaij op een heel denigrerende toon dat hij hopeloos achterliep omdat hij z'n wijsheid uit een 2000 jaar oud boek haalde.claus schreef:Houd als SGP' er vooral die vervelende Pechtold in de gaten, die deze week heel naar deed tegen Kees van der Staaij. Dat is in de wortel de akeligste partij voor de SGP, naast Groen Links. Veel vervelender, vind ik, dan de wel heel erg zwart afgeschilderde PVV.
Tja, het boek van de islam is van veel recentere datum.memento schreef:Pechtold is een raar politicus. Enerzijds trekt hij ten strijde tegen het christendom (zou niet tolerant genoeg zijn) terwijl hij aan de andere kant een niet-tolerante religie, de islam (waarbinnen vrouwen, homo's, etc nog veel minder geëmancipeerd zijn), de vrije teugel geeft. Rare manier van redeneren.Rijssen schreef:Pechtold vertelde vdStaaij op een heel denigrerende toon dat hij hopeloos achterliep omdat hij z'n wijsheid uit een 2000 jaar oud boek haalde.claus schreef:Houd als SGP' er vooral die vervelende Pechtold in de gaten, die deze week heel naar deed tegen Kees van der Staaij. Dat is in de wortel de akeligste partij voor de SGP, naast Groen Links. Veel vervelender, vind ik, dan de wel heel erg zwart afgeschilderde PVV.

Ik denk dat niemand DAT durft te zeggen, hardopmemento schreef:Pechtold is een raar politicus. Enerzijds trekt hij ten strijde tegen het christendom (zou niet tolerant genoeg zijn) terwijl hij aan de andere kant een niet-tolerante religie, de islam (waarbinnen vrouwen, homo's, etc nog veel minder geëmancipeerd zijn), de vrije teugel geeft. Rare manier van redeneren.Rijssen schreef:Pechtold vertelde vdStaaij op een heel denigrerende toon dat hij hopeloos achterliep omdat hij z'n wijsheid uit een 2000 jaar oud boek haalde.claus schreef:Houd als SGP' er vooral die vervelende Pechtold in de gaten, die deze week heel naar deed tegen Kees van der Staaij. Dat is in de wortel de akeligste partij voor de SGP, naast Groen Links. Veel vervelender, vind ik, dan de wel heel erg zwart afgeschilderde PVV.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat is zo. Maar de inhoud ervan komt veel minder overeen met de vrijheid en tolerantie die Pechtold voorstaat, dan met de inhoud van de Bijbel.jvdg schreef:Tja, het boek van de islam is van veel recentere datum.memento schreef:Pechtold is een raar politicus. Enerzijds trekt hij ten strijde tegen het christendom (zou niet tolerant genoeg zijn) terwijl hij aan de andere kant een niet-tolerante religie, de islam (waarbinnen vrouwen, homo's, etc nog veel minder geëmancipeerd zijn), de vrije teugel geeft. Rare manier van redeneren.Rijssen schreef:Pechtold vertelde vdStaaij op een heel denigrerende toon dat hij hopeloos achterliep omdat hij z'n wijsheid uit een 2000 jaar oud boek haalde.claus schreef:Houd als SGP' er vooral die vervelende Pechtold in de gaten, die deze week heel naar deed tegen Kees van der Staaij. Dat is in de wortel de akeligste partij voor de SGP, naast Groen Links. Veel vervelender, vind ik, dan de wel heel erg zwart afgeschilderde PVV.
Rare vergelijking bedoel je. Zou je de rollen omdraaien, dan zou Pechtold exact dezelfde argumenten gebruiken vermoed ik. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Nu suggereer je dat Pechtold homo-discriminatie binnen de islam oogluikend zou toestaan, maar dat lijkt me onzin.memento schreef:Pechtold is een raar politicus. Enerzijds trekt hij ten strijde tegen het christendom (zou niet tolerant genoeg zijn) terwijl hij aan de andere kant een niet-tolerante religie, de islam (waarbinnen vrouwen, homo's, etc nog veel minder geëmancipeerd zijn), de vrije teugel geeft. Rare manier van redeneren.Rijssen schreef:Pechtold vertelde vdStaaij op een heel denigrerende toon dat hij hopeloos achterliep omdat hij z'n wijsheid uit een 2000 jaar oud boek haalde.claus schreef:Houd als SGP' er vooral die vervelende Pechtold in de gaten, die deze week heel naar deed tegen Kees van der Staaij. Dat is in de wortel de akeligste partij voor de SGP, naast Groen Links. Veel vervelender, vind ik, dan de wel heel erg zwart afgeschilderde PVV.
Zo'n rare vergelijking is het niet, Kereltje valt het Christendom vaak aan, terwijl hij de islam vaak met rust laat.Solipsis schreef:Rare vergelijking bedoel je. Zou je de rollen omdraaien, dan zou Pechtold exact dezelfde argumenten gebruiken vermoed ik. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Nu suggereer je dat Pechtold homo-discriminatie binnen de islam oogluikend zou toestaan, maar dat lijkt me onzin.memento schreef:Pechtold is een raar politicus. Enerzijds trekt hij ten strijde tegen het christendom (zou niet tolerant genoeg zijn) terwijl hij aan de andere kant een niet-tolerante religie, de islam (waarbinnen vrouwen, homo's, etc nog veel minder geëmancipeerd zijn), de vrije teugel geeft. Rare manier van redeneren.Rijssen schreef:Pechtold vertelde vdStaaij op een heel denigrerende toon dat hij hopeloos achterliep omdat hij z'n wijsheid uit een 2000 jaar oud boek haalde.claus schreef:Houd als SGP' er vooral die vervelende Pechtold in de gaten, die deze week heel naar deed tegen Kees van der Staaij. Dat is in de wortel de akeligste partij voor de SGP, naast Groen Links. Veel vervelender, vind ik, dan de wel heel erg zwart afgeschilderde PVV.
Terwijl er meer grond is om de islam te bekritiseren.
Zo handelt Pechtold iig. wel.Solipsis schreef:Rare vergelijking bedoel je. Zou je de rollen omdraaien, dan zou Pechtold exact dezelfde argumenten gebruiken vermoed ik. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Nu suggereer je dat Pechtold homo-discriminatie binnen de islam oogluikend zou toestaan, maar dat lijkt me onzin.memento schreef:Pechtold is een raar politicus. Enerzijds trekt hij ten strijde tegen het christendom (zou niet tolerant genoeg zijn) terwijl hij aan de andere kant een niet-tolerante religie, de islam (waarbinnen vrouwen, homo's, etc nog veel minder geëmancipeerd zijn), de vrije teugel geeft. Rare manier van redeneren.Rijssen schreef:Pechtold vertelde vdStaaij op een heel denigrerende toon dat hij hopeloos achterliep omdat hij z'n wijsheid uit een 2000 jaar oud boek haalde.claus schreef:Houd als SGP' er vooral die vervelende Pechtold in de gaten, die deze week heel naar deed tegen Kees van der Staaij. Dat is in de wortel de akeligste partij voor de SGP, naast Groen Links. Veel vervelender, vind ik, dan de wel heel erg zwart afgeschilderde PVV.
Over het algemeen citeert niemand de Koran in de tweede kamer om standpunten te onderbouwen, dus de vergelijking is hier moeilijk te trekken.jvdg schreef:Solipsis schreef:Zo handelt Pechtold iig. wel.memento schreef:Rare vergelijking bedoel je. Zou je de rollen omdraaien, dan zou Pechtold exact dezelfde argumenten gebruiken vermoed ik. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Nu suggereer je dat Pechtold homo-discriminatie binnen de islam oogluikend zou toestaan, maar dat lijkt me onzin.Rijssen schreef: Pechtold is een raar politicus. Enerzijds trekt hij ten strijde tegen het christendom (zou niet tolerant genoeg zijn) terwijl hij aan de andere kant een niet-tolerante religie, de islam (waarbinnen vrouwen, homo's, etc nog veel minder geëmancipeerd zijn), de vrije teugel geeft. Rare manier van redeneren.
Neemt niet weg dat Pechtold vervelend is, en dat het jammer is dat veel mensen vergeten zijn hoe beroerd hij als minister was.
Wat betreft D66 er zijn heel wat prominenten daar die ronduit vijandig zijn tegen Christendom in het algemeen (ik noem een Bert Bakker) Pechtold is wat dat betreft redelijk gematigd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat heeft te maken met de rollen die iedereen in een debat aanneemt (zie systeemtheorie). Zou er totaal geen kritiek zijn op de islam vanuit Wilders en consorten dan zou Pechtold wellicht een stuk harder ten strijde trekken tegen Nederlandse verschijnselen.Rijssen schreef:Zo'n rare vergelijking is het niet, Kereltje valt het Christendom vaak aan, terwijl hij de islam vaak met rust laat.Solipsis schreef: Rare vergelijking bedoel je. Zou je de rollen omdraaien, dan zou Pechtold exact dezelfde argumenten gebruiken vermoed ik. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Nu suggereer je dat Pechtold homo-discriminatie binnen de islam oogluikend zou toestaan, maar dat lijkt me onzin.
Onzin. Hij bekritiseert het christendom ook niet door allerlei extremistische groeperingen uit Amerika in zijn kritiek te betrekken.Rijssen schreef:Terwijl er meer grond is om de islam te bekritiseren.
Zie hierboven: Pechtold is door de gecreëerde karikaturen gedwongen hierop te reageren.jvdg schreef:Zo handelt Pechtold iig. wel.
[/quote]Onzin. Hij bekritiseert het christendom ook niet door allerlei extremistische groeperingen uit Amerika in zijn kritiek te betrekken.[/quote]Rijssen schreef:Terwijl er meer grond is om de islam te bekritiseren.
Is geen onzin, heb nog nooit een dominee van de kansel horen roepen dat je homo's met het hoofd na beneden van een toren af moet gooien.