Verwachte boeken theologie

huisman

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

De dagen van Noach. Door Ds J. Westerink (Nieuwste uitgave uit de Studium Generale reeks)
De dagen van Noach
Zal onze wereld binnenkort vergaan? Volgens sommigen wel. Geloven we hen of bedenken wij dat onze wereld nog enige tijd zal voortbestaan?

Nadenken over het einde der tijden is niet nieuw. In de Bijbel komen we ook mensen tegen die hierover spreken. Zij horen over het aanbreken van de Dag des Heeren, maar gaan soms schouderophalend over tot de orde van de dag.

Zo ook in de dagen van Noach. Dagen uit een grijs verleden, zo lijkt het. Toch heeft de wereld van toen veel raakvlakken met die van nu: de aarde was vol met geweld, agressie en seksuele uitspattingen; men leefde zonder God. In de dagen van Noach gaat ds. Westerink aan de hand van de rede van Jezus over de laatste dingen na wat wij kunnen leren van de tijd van Noach.
Aantal pagina's: 48
Prijs: € 7,95
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

Een paar leestips voor de winteravonden.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

En de HC-verklaring van ds. G. J. van Aalst
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Dat boekje van Gray ken ik in de oude uitvoering: "Bestuur en aansporing tot waarneming van de plicht van het gebed."
Yesenaer

Bericht door Yesenaer »

Levensbeschrijving ds. F. Mallan geschreven door J. Mastenbroek
Zoiets heb ik gehoord
caprice

Bericht door caprice »

Yesenaer schreef:Levensbeschrijving ds. F. Mallan geschreven door J. Mastenbroek
Zoiets heb ik gehoord
Wanneer komt die uit?

En Huisman,
Van welk werk heeft het boekje van ds. Smytegelt syn oorspronck?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

Yesenaer schreef:Levensbeschrijving ds. F. Mallan geschreven door J. Mastenbroek
Zoiets heb ik gehoord
Nou, die kennen we toch allang (o.a. uit zijn zelf vertelde verhalen, etc., etc.,). Daar is toch niks meer aan toe te voegen....
huisman

Bericht door huisman »

caprice schreef:
Zoiets heb ik gehoord
Wanneer komt die uit?

En Huisman,
Het zijn 5 preken uit de bundel van Zestien uitmuntende preken.

.
Yesenaer

Bericht door Yesenaer »

caprice schreef:
Zoiets heb ik gehoord
Wanneer komt die uit?

En Huisman,
Verder weet ik helemaal niets wanneer het boek uitkomt
Alleen hoorde ik dat Mastenbroek daarmee bezig was
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

En voor de thuislezers onder ons (en andere geïnteresseerden)

Afbeelding
Omschrijving
Aan belangstelling voor gezelschapsmensen en thuislezers uit het verleden ontbreekt het niet in de gereformeerde gezindte. Maar hoe staat het met hun volgelingen? Door Eredienst aan huis biedt Huib de Vries een unieke inkijk in het leven en denken van (voormalige) thuislezers in de 21 e eeuw. Interviews met echtparen bij wie gezelschap wordt gehouden geven een beeld van het hedendaagse gezelschapsleven. De vraaggesprekken met een drietal hervormde predikanten hebben een evaIuerend karakter. Wat kunnen de kerken van thuislezers en gezelschapsmensen leren? En omgekeerd. Doelgroep: geïnteresseerden in de kleine kerkgeschiedenis.

Huib de Vries (1961) werkt als redacteur voor de Erdee Media Groep. Hij publiceert in het tijdschrift Terdege en in het Reformatorisch Dagblad.

240 pagina's paperback. Nieuw!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Allemaal van die "meer van hetzelfde boekjes" die ervoor zorgen dat de oudvaders ongelezen blijven.
Mara

Bericht door Mara »

Erasmiaan schreef:Allemaal van die "meer van hetzelfde boekjes" die ervoor zorgen dat de oudvaders ongelezen blijven.
Je kunt ze toch naast elkaar lezen? :)
Soms is het lezen van een oudvader best moeilijk, vanwege taalgebruik.
Zeker voor mensen die hier niet mee opgegroeid zijn, kan dat een hindernis zijn.
Dus fijn dat er nu ook predikanten zijn, die hun schrijftalenten willen gebruiken.
Het valt me trouwens wel op dat er vaak hetzelfde schuine klassieke lettertype op de kaft wordt gehanteerd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

Erasmiaan schreef:Allemaal van die "meer van hetzelfde boekjes" die ervoor zorgen dat de oudvaders ongelezen blijven.

Een beetje jammer dat je blijkbaar al een inhoudelijk oordeel hebt voor je één van deze boeken gelezen hebt.
Ik ben b.v. blij met het nieuwe boekje van ds Tuinier,zijn prekenbundel over "Ik ben.." teksten smaakte naar meer.

De verwachte boekjes van oudvaders heb ik al eerder gepost (vr aug 31, 2012 11:29 am )
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

De uitgeverijen moeten ook draaien. Dan gaan ze maar hoofdstukken uit boeken van oudvaders opnieuw apart uitgeven. Je bent geheel aan de uitgever overgeleverd welke tekst hij uit zo'n boek selecteert.

Hoeveel is er al niet geschreven over de rechtvaardiging van de goddeloze? Voegt een nieuw boekje dan echt nog wat toe? Idem dito w.b. het avondmaal. En wat te denken van het elkaar proberen te overtreffen in originaliteit betreffende het thema van de prekenserie?

Waarmee ik verder niets zeg over de inhoud.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Je hoeft niet alles te kopen.... Natuurlijk is er ook een commercieel belang, ik zou niet weten wat daar mis mee is.

Ik zou al blij zijn als er wat meer van dit soort boeken gelezen werd, waarbij ik net als Erasmiaan de voorkeur uitspreek voor oudvaders.
Plaats reactie