helma schreef:Joannah schreef: als het hele huis meegedoopt werd, dan moeten we ook niet moeilijk doen over 2 moeders en hun baby.
waarom doen we moeilijk over die twee moeders? Omdat het een zondige situatie is.
Ik kan niet begrijpen dat je dat even over 't hoofd ziet.
Als je mijn bericht nog eens leest zul je zien dat ik ook helemaal niet voor het dopen ben van dat kindje van die 2 moeders ben!.
Als we de doop nog steeds zouden uitvoeren, zoals in de Schrift, als belijdenis, zouden we dit probleem ook niet gehad hebben.
Maar wanneer mensen dus gedoopt worden, ipv zich laten dopen (bewust) krijg je dit soort misstanden.
Ik bedoelde te zeggen, als je denkt dat Lydia enz gedoopt werden MET hun hele huis, (werkers, familie,kinderen)zeg je eigenlijk dat er niet zo veel onderscheid was, het maakt niet zo veel uit wie er gedoopt werd,, terwijl ik juist zeg dat het een belijdenis was, waarbij eerst geloof aanwezig moet zijn, voordat er gedoopt wordt.
Want er staat altijd bij dat eerst het hele huis TOT GELOOF KWAM .
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?