Nou ja, dan ben jij geen gemiddelde Nederlander denk ik. Wat op zich een compliment is... maar veel mensen dragen ook kleren waarvan ze vinden dat het ze mooi staat. Enzo... Daar zit vaak geen ontevredenheid in met wie ze zijn. Bij het gebruik van make-up ook niet. Ik ken genoeg mensen die heel tevreden zijn en toch wel een beetje make-up gebruiken. Lijkt me niets mis mee.Luther schreef:Een horloge dragen om er mooier uit te zien? Ik draag zo'n ding, graag zo goedkoop mogelijk, om de tijd te kunnen aflezen.Marnix schreef:Natuurlijk wel... je doet het om er wat mooier uit te zien. Net als een horloge dragen, oorbellen, je scheren, je haar knippen een grote moedervlek op je neus laten weghalen. Heeft niets te maken met ontevreden zijn. Maar gewoon met er mooi uit willen zien... maar daarmee ben je nog niet ontevreden met hoe je geschapen bent.Luther schreef:Waarom zou je het wel doen? Niet tevreden met hoe je geschapen bent?Bureaucraat schreef:Wat is er dan op tegen om make-up te gebruiken, of het nu veel is of weinig?
Scheren en haren knippen: Sorry, maar volgens mij hoort dat gewoon onder het kopje lichaamsverzorging.
Dat is mijn grootste punt hier. Prima als mensen tevreden zijn en geen make-up gebruiken. Maar om vervolgens te stellen dat ieder die dat wel doet dus ontevreden is.... klopt niet. Er mooi bij willen lopen heeft heel vaak niets te maken met ontevredenheid. En zelfs al zijn mensen niet tevreden, wat dan nog? Als je onder de pukkels zit kan je wel zeggen: Ach, zo ben ik gemaakt en ik ben tevreden. Maar ook kans dat iemand dat niet is. Is dat zo erg? Dat heeft toch ook weer de maken met dat we niet volmaakt zijn hier als gevolg van de zonde? Misschien ben je helemaal niet bedoeld met een gezicht vol pukkels maar is dat een gevolg van de zondeval. Kortom, genoeg te discussieren nog