Wauw! 5 pagina's in 1 middag.
Even wat opmerkingen die me te binnen schoten al lezende in dit topic:
* Ja ik ben hoofdkostwinner en heb dus geen keus.
* Zeggen dat je geen weekenden zou werken gaat niet op. Vanaf 20 uur werk (2,5 dag) moet je minimaal 26 weekenden per jaar vrij zijn. In praktijk betekend dat dat je de andere 26 werkt. Dat gaat op rooster. De meesten hebben hekel aan de weekend diensten dus keuze heb je hierin niet. De enige mogelijkheid is oproepkracht worden, maar ik heb een super hekel aan moeders met kinderen die zich mijn collega noemen en dan zeggen: ik werk geen weekenden. Betekent dus dat wij als vast personeel soms 4 weekenden achtereen moeten werken omdat die moeders alleen maar een avonddienstje door de week willen... Ik denk dat het ook niet goed is om als moeder alleen maar weekenden te werken. Dat gebeurt ook wel onder de mom van: nee ik breng mijn kinderen niet naar de dagopvang, mijn man is thuis... In de CAO is geregeld dat je om het weekend aan de beurt bent...
* Het gaat dus niet om 1 keer in de maand, maar 2 of 3 keer.
* Ik kan de auto niet mee omdat ik zeer regelmatig nachtdienst heb en memento dan de auto niet heeft op maandagmorgen.
* Mijn auto parkeren in Rotterdam kost ook op zondag geld, dus betalen moet ik toch.
* Ik had moeite om met het OV te gaan op zondag. Nu ben ik inderdaad overtuigd naar de andere kant, al zal het met name de eerste keer vreemd voor mij zijn. Ik vond in deze hele discussie de bijdragen van jvdg en Luther nog het meest waardevol. Met name dit: Leg het biddend voor de Heere neer. Hij weet waarom je het zou gebruiken.
Verder wens ik de mensen die tegen reizen op zondag zijn toe dat ze een zuster krijgen die vooral geen christelijke moeder is, want die kan beter niet werken op zondag en geen meisje is zonder rijbewijs. Blijft over: Een middelbare vrouw, onkerkelijk, ruikend naar een net opgerookte peuk en die zegt: mogg,: vandaag is mijn rustdag. U mag vandaag alleen om 15.00 uur op de PO en dan morgenochtend weer...

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.