Jac schreef:Wat volgens mij ook een feit is, is dat met het afvinken van de kwestie van der Zwaag met "Afwachten of verwachten" door de generale synode de gg uiteindelijk toch een keus heeft gemaakt.
Door de inhoudelijke discussie niet te willen voeren en het te laten bij de recensie van ds. de Wit in de Saambinder maakt men mi een duidelijke keus.
Ik ben best wel teleurgesteld hierover in de gg en zie met lede ogen de poging tot opschuiven richting ogg en ggin.
Dit resulteert toch in een nog grotere uitstroom richting PKN/HHK.
Bij de Jeugdbond is dit besef terdege geland en werkt men met man en macht om dit tij te keren.
Ik zie het gevecht om de jeugd, want dat is de toekomstige kerk.
Apart dat je juist deze twee punten noemt, Jac. Want in beide gevallen sla je de plank helemaal mis.
Met Van der Zwaag is wel degelijk een inhoudelijke discussie geweest, meermalen zelfs: vanuit de classis Barneveld en vanuit de Particuliere Synode Oost. Als laatste is commissie geïnstalleerd die een rapport van het boek heeft gemaakt, dat aan de Generale Synode is gepresenteerd.
Echter, omdat het een tuchtzaak betreft, heeft het achter gesloten deuren plaatsgevonden en zijn de details niet gepubliceerd.
Wat de Jeugdbond betreft, neem ik aan dat je die van de GG bedoelt, de JBGG dus. Wie je het sprookje op de mouw gespeld heeft, dat de JBGG probeert het vermeende opschuiven te keren, weet ik niet. Maar ik kan je verzekeren, dat het niet waar is. Ook wordt daar het jou vermelde opschuiven niet gesignaleerd.
De Jeugdbond probeert juist alle vleugeltjes te dienen, niet alleen links of rechts.