Aan welke kennis koppel je dit? Ik ben het helemaal met je eens overigens. Er zijn een hoop mensen hier die zeggen dat ze geen kind van God zijn en dan zijn evangelisten hard nodig. Maar gelukkig zijn die er ook wel. Het evangelie wordt op dit forum constant uitgedragen.-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
Meestal in geseculariseerde grote steden.
Soms vraag ik me verwonderd af of we op het Refoforum ook
een evangelist zouden moeten hebben...
Als je kijkt naar de reacties is de kennis van sommigen wel heel mininaal,
en heel oppervlakkig...
Ik zeg dit niet met het oog op één persoon, maar zo in het algemeen...
Smaadheid om Christus' wil...?
Re: Smaadheid om Christus' wil...?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dn7m3HsKN5c&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dn7m3HsKN5c&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
1Co 12:26 En hetzij dat een lid lijdt, zo lijden al de leden mede
Ik bemerk dat ik veel te weinig besef hoeveel vrijheid wij hebben. Laten we de vervolgde christenen opdragen in ons gebed!
Ik bemerk dat ik veel te weinig besef hoeveel vrijheid wij hebben. Laten we de vervolgde christenen opdragen in ons gebed!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ja, inderdaad. Dat gevoel heb ik ook menigmaal als het blad van open doors binnenkomt.Gian schreef:[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dn7m3HsKN5c&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dn7m3HsKN5c&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Overigens mogen we ook niet onderschatten wat de jeugd op onchristelijke scholen soms verdragen moet. Gisteren sprak ik een jong persoon. Zij had het erg moeilijk omdat ze er voor uitkomt een christin te zijn. Wil niet mee doen met de rest maar moet daardoor wel alle hoon en pesterijen doorstaan, dat is anders dan in China of waar dan ook, dat besef ik, maar het gaf me wel een besef dat jongeren echt Houvast moeten hebben willen ze staande blijven. Mooi was het om te horen uit de mond van zo n jongere, dat de Heere kracht geeft en Hem te dienen met smaadheid van klasgenoten toch verkozen wordt boven meedoen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-
Beste meneer of mevrouw Dia,-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
en heel oppervlakkig...
Gisteren stuitte ik via internet op dit bericht. Dat is voor mij de aanleiding om me hier aan te melden. Graag wil ik de rol die je vraagt op me nemen, maar het kan zijn dat dat helemaal niet gewenst is. Dan trek ik me weer terug.
Groeten,
Evangelist
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Ik weet het niet, is dat echt zo? Ik bedoel oppervlakkig...?Evangelist schreef:Beste meneer of mevrouw Dia,-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
en heel oppervlakkig...
Gisteren stuitte ik via internet op dit bericht. Dat is voor mij de aanleiding om me hier aan te melden. Graag wil ik de rol die je vraagt op me nemen, maar het kan zijn dat dat helemaal niet gewenst is. Dan trek ik me weer terug.
Groeten,
Evangelist
Da's niet zo mooi, want als je dan naar de film van Gian kijkt, dan redt je het niet. Je redt het alleen als je de Genade van God zelf hebt gekregen. Trouwens, ik stelde me inderdaad wat bij voor hoe dat moet gaan Gian, maar dit raakt je toch. O, je lijdt op een afstandje zo weinig mee... maar die slagen doen pijn in je hart. En dan toch te weten dat degenen die slaan, juist de zielige personen zijn, en niet die christenen. Je sterft maar 1 keer. Daarna ben je er doorheen. En voor een kind van God, is de Heere Jezus er! Wat een troost voor die vervolgde kerk..
Er is een psalm.. Wil toch niet stug gelijk een paard weerstreven... Mensen hebben harde klappen nodig voor zij naar God vluchten. Altijd is er wel iets.... Ik wens dat mijn dierbaren toch niet dit zullen meemaken.. zoals in dit land. India?
Maar daarom is toch elke dag je gebed, dat God je dierbaren maar ook je niet dierbaren toch zich trekt en hun Zijn kinderen maakt. Helaas veel te weinig met ernst.
Ik kan me veel smaadheden voorstellen. Dit kan ver gaan, je niet begrepen voelen. Zowieso is respect belangrijk. Accepteer dat je beiden anders denkt en kijk daarna of je elkaar iets kan meegeven. Niet zonder gebed. Soms houdt het op, zaaien is niet maaien, begrijp je.
Het is niet goed als je in je schild kruipt. Hoewel het heel erg moeilijk is en mogelijk met vallen en opstaan gaat, doe het toch. Je zult zien dat mensen een normaal antwoord kunnen respecteren. En als het dan toch moeilijk wordt, als je de Heere Jezus kent, dan is zelfs het liefste niet te vergelijken met de liefde die God schenkt in je hart. Je zult kiezen voor Hem als het erop aankomt... dat kan alleen als God dat geeft.
Je moet jezelf ten alle tijde blijven. Je mag er zijn... Maar dan wel graag niet op een 'rare' manier maar op een respectvolle wijze. Iedereen is toch geschapen en heeft een ziel. God heeft een plan met ieder persoonlijk. Hij weet hoe de toekomst er voor ons uitziet!
Wel fijn als mensen hier willen onderwijzen. Wij kunnen nog zoveel leren... En hebben elkaar hard nodig, ná God.
Laatst gewijzigd door Desiree op 06 feb 2010, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Matthew Henry
We slaan weer door..Evangelist schreef:Beste meneer of mevrouw Dia,-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
en heel oppervlakkig...
Groeten,
Evangelist
Je begrijpt.. ik zit er niet op te wachten.
Ik ben best wel nieuwsgierig naar wat forummer Evangelist ons te zeggen heeft.BJD schreef:We slaan weer door..Evangelist schreef:Beste meneer of mevrouw Dia,-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
en heel oppervlakkig...
Groeten,
Evangelist
Dus ik zeg niet bij voorbaat nee.
ik ben ook wel benieuwd.
ik luister.....
ik luister.....
Beetje vooringenomen .... zullen we iedereen hier een kans geven?BJD schreef:We slaan weer door..Evangelist schreef:Beste meneer of mevrouw Dia,-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
en heel oppervlakkig...
Groeten,
Evangelist
Ik spreek ook voor mezelf.Auto schreef:Beetje vooringenomen .... zullen we iedereen hier een kans geven?BJD schreef:We slaan weer door..Evangelist schreef:Beste meneer of mevrouw Dia,-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
en heel oppervlakkig...
Groeten,
Evangelist

Ik dacht dat ook... maar realiseer me dat Evangelist dat zelf mogelijk ook bedacht...
Er gaat ook een hoop fout... juist omdat mensen niet elkaars voeten willen wassen... bedoel je ook mij?
Maar gooi je niet een hoop kennis en bewogenheid weg?
Is dit forum dan zo perfect? En Bijbels?
Er gaat ook een hoop fout... juist omdat mensen niet elkaars voeten willen wassen... bedoel je ook mij?
Maar gooi je niet een hoop kennis en bewogenheid weg?
Is dit forum dan zo perfect? En Bijbels?

We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
Matthew Henry
Matthew Henry
Knap gevonden, Evangelist.Evangelist schreef:Beste meneer of mevrouw Dia,-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
en heel oppervlakkig...
Groeten,
Evangelist

Welkom hier!
-
Laat ik ook dit zeggen, dat ik me graag wil laten onderwijzen hier op het forum.
Maar na enig rondkijken heb ik hier ook wel wat vreemde leerstellingen gevonden.
Gelukkig zijn jullie allemaal aanspreekbaar op de Bijbel en de gereformeerde belijdenisgeschriften. Ik denk dat we daar steeds naar terug moeten.
Als het gaat om de titel van dit onderwerp, de 'smaadheid dragen om Christus' wil', dan is er denk ik veel schuld, althans bij mij wel. Want ik loop zo snel weg, ik hou zo snel m'n mond, ik wil geen smaadheid dragen en ik wil graag veiligheid. Toch is dat niet goed. Zekere we moeten respect hebben, vriendelijk zijn, maar ook duidelijk, ons geloof belijdend, en rekenschap geven van de hoop die in ons is, in alle zachtmoedigheid en vreze. (1 Petrus 3) Als we dat doen, dan zullen we de smaadheid van Christus te verdragen krijgen, maar de Zaligmaker zegt in Zijn Woord ook: Wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
Maar na enig rondkijken heb ik hier ook wel wat vreemde leerstellingen gevonden.
Gelukkig zijn jullie allemaal aanspreekbaar op de Bijbel en de gereformeerde belijdenisgeschriften. Ik denk dat we daar steeds naar terug moeten.
Als het gaat om de titel van dit onderwerp, de 'smaadheid dragen om Christus' wil', dan is er denk ik veel schuld, althans bij mij wel. Want ik loop zo snel weg, ik hou zo snel m'n mond, ik wil geen smaadheid dragen en ik wil graag veiligheid. Toch is dat niet goed. Zekere we moeten respect hebben, vriendelijk zijn, maar ook duidelijk, ons geloof belijdend, en rekenschap geven van de hoop die in ons is, in alle zachtmoedigheid en vreze. (1 Petrus 3) Als we dat doen, dan zullen we de smaadheid van Christus te verdragen krijgen, maar de Zaligmaker zegt in Zijn Woord ook: Wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
- Bert Mulder
- Contacteer:
Jullie dwalen allebei...Evangelist schreef:Beste meneer of mevrouw Dia,-DIA- schreef:Er zijn in Nederland op verschillende plaatsen evangelisten.
en heel oppervlakkig...
Groeten,
Evangelist
Evangelist is synoniem met 'zendeling' oftewel 'prediker'...
Er is er maar 1 die aanstelling schenkt als predikant, en dat is Christus, als Koning van de kerk...
(niet weg nemende dat we allen de plicht hebben om mee te werken aan de verspreiding van het Evangelie van vrije genade)
Maar alleen de officiele gezanten van de Koning zelf aangesteld zijn Evangelist, of zendeling, of predikant...
Net zoals de Koning van de kerk ook alleen zelf ouderlingen en diakenen in het ambt stelt...
Rom 10:
14 32Hoe zullen zij dan Hem aanroepen in Welken zij niet geloofd hebben? En hoe zullen zij in Hem geloven van Welken zij 33niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen zonder 34die hun predikt?
15 En 35hoe zullen zij prediken, indien zij niet 36gezonden worden? Gelijk geschreven is: hHoe 37lieflijk zijn de voeten dergenen die 38vrede verkondigen, dergenen die het goede verkondigen!
34 Namelijk het Woord Gods. Het Griekse woord keryssein betekent eigenlijk een uitroeping of publieke verkondiging doen, die door de stadsboden vanwege de overheid aan de burgers geschiedt, en wordt alhier, gelijk ook doorlopend in de Heilige Schrift, genomen voor de verkondiging des Evangelies, die door de apostelen en andere leraars van Christuswege aan de mensen gedaan wordt. Zie Matth. 3:1; 4:17, 23. Mark. 1:4, 7; 16:15. 2 Kor. 5:19, 20.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ik dacht al, waar blijft BertBert Mulder schreef:
Jullie dwalen allebei...
Evangelist is synoniem met 'zendeling' oftewel 'prediker'...
Er is er maar 1 die aanstelling schenkt als predikant, en dat is Christus, als Koning van de kerk...
(niet weg nemende dat we allen de plicht hebben om mee te werken aan de verspreiding van het Evangelie van vrije genade)
Maar alleen de officiele gezanten van de Koning zelf aangesteld zijn Evangelist, of zendeling, of predikant...
Net zoals de Koning van de kerk ook alleen zelf ouderlingen en diakenen in het ambt stelt...
Rom 10:
14 32Hoe zullen zij dan Hem aanroepen in Welken zij niet geloofd hebben? En hoe zullen zij in Hem geloven van Welken zij 33niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen zonder 34die hun predikt?
15 En 35hoe zullen zij prediken, indien zij niet 36gezonden worden? Gelijk geschreven is: hHoe 37lieflijk zijn de voeten dergenen die 38vrede verkondigen, dergenen die het goede verkondigen!
34 Namelijk het Woord Gods. Het Griekse woord keryssein betekent eigenlijk een uitroeping of publieke verkondiging doen, die door de stadsboden vanwege de overheid aan de burgers geschiedt, en wordt alhier, gelijk ook doorlopend in de Heilige Schrift, genomen voor de verkondiging des Evangelies, die door de apostelen en andere leraars van Christuswege aan de mensen gedaan wordt. Zie Matth. 3:1; 4:17, 23. Mark. 1:4, 7; 16:15. 2 Kor. 5:19, 20.