Netanyahoe en de confrontatie

freek

Re: Netanyahoe en de confrontatie

Bericht door freek »

Alexander CD schreef:Iemand schreef,
The current threads on the premillennial position have nothing to do with my eschatological position but I thought it a good time to share my change of conviction nonetheless. As a former dispensationalist I held on to my premillennial viewpoint with a death grip. Unfortunately I can no longer hold on to the remnants of things I no longer believe. The weight of scripture and the arguments I have heard in support of other eschatological positions has caused me to change. I find myself leaning heavily towards the amillennial position. But instead of a death grip, I'm holding on to it comfortably.
Misschien houdt Dato Steenhuis ook wel het dispy pre-mill positie vast met een dodengrip, zoals bovenstaande schrijver.
Misschien. Maar beargumenteer dat dan maar.

Afgewezen, ik wil nog steeds op die ene posting van je reageren :)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

freek schreef:Afgewezen, ik wil nog steeds op die ene posting van je reageren :)
Ik dacht al: hoeveel weekendjes zal-ie nodig hebben? :hum
freek

Bericht door freek »

Afgewezen schreef:
freek schreef:Afgewezen, ik wil nog steeds op die ene posting van je reageren :)
Ik dacht al: hoeveel weekendjes zal-ie nodig hebben? :hum
:haha

Waarschijnlijk drie dus.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gian schreef:Ik wil met nadruk onderstaande lezing aanbevelen. Ik heb weinig lezingen/preken gehoord waar zo duidelijk vanuit het Woord wordt beargumenteert wat het verschil tussen Israel en de Kerk is.

http://www.rehobothsliedrecht.nl/bijbel ... omst_7.mp3
Sorry, maar Dato Steenhuis is voor mij geen autoriteit. Zijn Israëlvisie is nog zo OT ingekleurd en doordrenkt van het evangelicale denken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
freek

Bericht door freek »

Luther schreef:
Gian schreef:Ik wil met nadruk onderstaande lezing aanbevelen. Ik heb weinig lezingen/preken gehoord waar zo duidelijk vanuit het Woord wordt beargumenteert wat het verschil tussen Israel en de Kerk is.

Sorry, maar Dato Steenhuis is voor mij geen autoriteit. Zijn Israëlvisie is nog zo OT ingekleurd en doordrenkt van het evangelicale denken.
O, je hebt het al beluistert?
albion

Bericht door albion »

freek schreef:
Luther schreef:

hebt beluisterd denk ik zo maar. Luther zou zeggen: je grammatica moet ook nog gereformeerd worden :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:

Misschien is er wel eenheid tussen OT en NT?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
freek

Bericht door freek »

albion schreef:
freek schreef:
Luther schreef:

hebt beluisterd denk ik zo maar. Luther zou zeggen: je grammatica moet ook nog gereformeerd worden :huhu
:humhihi
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

albion schreef:
freek schreef:
Luther schreef:

Inderdaad!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

Afgewezen schreef:
Bonny schreef:
Afgewezen schreef:Ach, we kunnen van alles bedenken en we weten het toch niet.
Dat God 'achter Israël' staat, daar geloof ik niks van. Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Maar God vergeet Israel niet, Zijn oogappel!
Het volk Israël niet, inderdaad, daarom zal er ook altijd een overblijfsel uit Israël zijn dat zalig zal worden. Maar de staat Israël is niet Gods oogappel, integendeel, die had er nooit mogen komen!
De staat Israël zoekt een gedurige vrede te vinden met haar vijanden, de arabieren, die Israël het liefst zouden vernietigen, waar feitelijk nimmer een vrede te vinden is, om enigszins in vrijheid, rust en vrede te kunnen leven. Hoe komt het toch dat dit kleine landje nog steeds niet vernietigt is geworden door al haar omringende vijanden. Welke onzichtbare grote Macht schuilt daar toch achter….?? Zou de USA het zijn? De Mossad? Of zouden het de kernwapens van Israel zelf zijn…? Het is de almachtige hand Gods die dat landje en dat volkje met een onzichtbare almachtige hand gedurig uithelpt en ondersteund. Anders had het voor het volk Israël door de tijden heen allang een verloren zaak geweest. Maar deze gedurige dwaze zoektocht van het volk Israel naar een schijnbare vrede, onder druk van bijna de gehele wereld, is feitelijk net zo dwaas en net zo onmogelijk, als dat de Satan ooit een vriend van God in Christus zou kunnen worden. Nee, het is een gezworen en een gezette vijandschap tussen het vrouwenzaad (Christus) en het slangenzaad ( Duivel), door God zelf, lees Genesis 3:15. Want de zaligheid is uit de Joden, en dat is Christus. Dit is een waarheid naar het aardse, vanwege de beloften die aan Adam, Noach en Abraham, Izak en Jacob zijn gedaan aangaande het Vrouwenzaad wat uit hen geboren zou worden, namelijk Christus Jezus de Heere, maar dit heeft ook een geestelijke betekenis aangaande de geestelijke (verloste) Joden, Gods verkoren volk, waaruit en waarin Christus ook geboren is geworden. En ook dat geestelijke volk zoekt een gedurige (gewapende) vrede met haar driekoppige vijand, satan - wereld - eigen verdorven vlees, waar nimmer een vrede te vinden zijn zal. Dat volk zoekt ook een rust hier op aarde, waar echter geen ware rust en vrede te vinden is, vanwege dat God die geestelijke Joden, Zijn verkoren volk, geen vrede laat. Nee, zij dienen deel te nemen aan de goede strijd des geloofs. “In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goede moet, want Ik heb de wereld overwonnen”, zegt Christus tot Zijn lieve verkoren volk. “Ze hebben Mij gehaat, en ze zullen ook u haten…” Kijk, en dit is nu weer een waarheid naar het aardse, maar ook naar het geestelijke. Men haat de Joden en de geestelijke Joden niet om dat volk zelf, nee, maar ze haten ze vanwege het geboren levende Kind, wat uit hen en in hen geboren is geworden!! Kijk, en in dat levende Kind is nu een erfenis te verkrijgen die de honden nooit verkrijgen zullen. Welke erfenis dan? Namelijk het land Kanaän, welk het land Israël is naar het aardse, en het eeuwige leven in het hemelse Kanaan, naar de geestelijke uitleg. Waarom dan niet, zult u mij tegenwerpen…?? Wel, er staat geschreven: “Jacob heb IK lief gehad, en Ezau heb IK gehaat…!!” (Maleachi 1:2-3) En tegen dit vrijmachtige welbehagen Gods komt nu de gehele strijdmacht der hel in opstand, en voert een gedurige heilige oorlog tegen diegenen die nu die erfenis uit vrije genade om niet verkregen hebben, gewrocht in en door het volbrachte werk van Jezus Christus op Golgotha’s kruisheuvel.

Bidt dan gedurig voor de bekering van Israel, en de vrede van Jeruzalem, naar Rom. 11, opdat het volk der Joden, als natie, met ongedekte hoofden, Gods aangezicht nog eens mochten gaan zoeken vanuit de nood en dood van hun bestaan. Opdat er nog eens een tijd voor dat volk aan mag gaan breken waarin zij al hun leunsels en steunsels zouden gaan leren verliezen, opdat hun hulpe en hun verlossing alleen van God in Christus zou gaan komen. Want aan deze tijd zal een heerlijke verlossing en een zeer liefelijke vredes- en heilstijd verbonden zijn, met een vernieuwend Licht, een vernieuwde Reformatie. Vele Joden zullen dan tot bekering komen. Dan zullen zij volgens de profetie van Zacharia, Hem gaan bewenen, die zij doorstroken hebben….!! Er zullen dan ook uit dat volk de beste leraren der Wet voortkomen, die de wereld het Evangelie van Jezus Christus zullen gaan verkondigen, die velen van ons tot de waarachtige bekering, en de zaligmakende kennis van Christus Jezus zal gaan brengen. Gode drie-enig alle eer, tot in alle eeuwigheid…
Want, de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zaligen, dat verloren was.
http://www.dewoesteweg.nl
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

DWW schreef:
De staat Israël zoekt een gedurige vrede te vinden met haar vijanden, de arabieren, die Israël het liefst zouden vernietigen, waar feitelijk nimmer een vrede te vinden is, om enigszins in vrijheid, rust en vrede te kunnen leven. Hoe komt het toch dat dit kleine landje nog steeds niet vernietigt is geworden door al haar omringende vijanden. Welke onzichtbare grote Macht schuilt daar toch achter….?? Zou de USA het zijn? De Mossad? Of zouden het de kernwapens van Israel zelf zijn…? Het is de almachtige hand Gods die dat landje en dat volkje met een onzichtbare almachtige hand gedurig uithelpt en ondersteund. Anders had het voor het volk Israël door de tijden heen allang een verloren zaak geweest. Maar deze gedurige dwaze zoektocht van het volk Israel naar een schijnbare vrede, onder druk van bijna de gehele wereld, is feitelijk net zo dwaas en net zo onmogelijk, als dat de Satan ooit een vriend van God in Christus zou kunnen worden. Nee, het is een gezworen en een gezette vijandschap tussen het vrouwenzaad (Christus) en het slangenzaad ( Duivel), door God zelf, lees Genesis 3:15. Want de zaligheid is uit de Joden, en dat is Christus. Dit is een waarheid naar het aardse, vanwege de beloften die aan Adam, Noach en Abraham, Izak en Jacob zijn gedaan aangaande het Vrouwenzaad wat uit hen geboren zou worden, namelijk Christus Jezus de Heere, maar dit heeft ook een geestelijke betekenis aangaande de geestelijke (verloste) Joden, Gods verkoren volk, waaruit en waarin Christus ook geboren is geworden. En ook dat geestelijke volk zoekt een gedurige (gewapende) vrede met haar driekoppige vijand, satan - wereld - eigen verdorven vlees, waar nimmer een vrede te vinden zijn zal. Dat volk zoekt ook een rust hier op aarde, waar echter geen ware rust en vrede te vinden is, vanwege dat God die geestelijke Joden, Zijn verkoren volk, geen vrede laat. Nee, zij dienen deel te nemen aan de goede strijd des geloofs. “In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goede moet, want Ik heb de wereld overwonnen”, zegt Christus tot Zijn lieve verkoren volk. “Ze hebben Mij gehaat, en ze zullen ook u haten…” Kijk, en dit is nu weer een waarheid naar het aardse, maar ook naar het geestelijke. Men haat de Joden en de geestelijke Joden niet om dat volk zelf, nee, maar ze haten ze vanwege het geboren levende Kind, wat uit hen en in hen geboren is geworden!! Kijk, en in dat levende Kind is nu een erfenis te verkrijgen die de honden nooit verkrijgen zullen. Welke erfenis dan? Namelijk het land Kanaän, welk het land Israël is naar het aardse, en het eeuwige leven in het hemelse Kanaan, naar de geestelijke uitleg. Waarom dan niet, zult u mij tegenwerpen…?? Wel, er staat geschreven: “Jacob heb IK lief gehad, en Ezau heb IK gehaat…!!” (Maleachi 1:2-3) En tegen dit vrijmachtige welbehagen Gods komt nu de gehele strijdmacht der hel in opstand, en voert een gedurige heilige oorlog tegen diegenen die nu die erfenis uit vrije genade om niet verkregen hebben, gewrocht in en door het volbrachte werk van Jezus Christus op Golgotha’s kruisheuvel.

Bidt dan gedurig voor de bekering van Israel, en de vrede van Jeruzalem, naar Rom. 11, opdat het volk der Joden, als natie, met ongedekte hoofden, Gods aangezicht nog eens mochten gaan zoeken vanuit de nood en dood van hun bestaan. Opdat er nog eens een tijd voor dat volk aan mag gaan breken waarin zij al hun leunsels en steunsels zouden gaan leren verliezen, opdat hun hulpe en hun verlossing alleen van God in Christus zou gaan komen. Want aan deze tijd zal een heerlijke verlossing en een zeer liefelijke vredes- en heilstijd verbonden zijn, met een vernieuwend Licht, een vernieuwde Reformatie. Vele Joden zullen dan tot bekering komen. Dan zullen zij volgens de profetie van Zacharia, Hem gaan bewenen, die zij doorstroken hebben….!! Er zullen dan ook uit dat volk de beste leraren der Wet voortkomen, die de wereld het Evangelie van Jezus Christus zullen gaan verkondigen, die velen van ons tot de waarachtige bekering, en de zaligmakende kennis van Christus Jezus zal gaan brengen. Gode drie-enig alle eer, tot in alle eeuwigheid…
Wist niet dat ook gij een dispensationalist was....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

DWW schreef:
Afgewezen schreef:
Bonny schreef:
Afgewezen schreef:Ach, we kunnen van alles bedenken en we weten het toch niet.
Dat God 'achter Israël' staat, daar geloof ik niks van. Wie de 'erfenis' wil zonder de Erfgenaam, vraagt om problemen. Daar kan nooit zegen op rusten.
Maar God vergeet Israel niet, Zijn oogappel!
Het volk Israël niet, inderdaad, daarom zal er ook altijd een overblijfsel uit Israël zijn dat zalig zal worden. Maar de staat Israël is niet Gods oogappel, integendeel, die had er nooit mogen komen!

Aan een gehoorzaam volk beloofd God rust, aan een ongehoorzaam volk geen rust.
Is het volk Israël, dat nu is niet, een teken voor al die kerkmensen die het niet zo nauw nemen met Gods gebod, Kerkmensen die leven naar hun eigen begeerte en inzicht, dat ze net als het volk Israël nooit tot de rust die God beloofd zal ingaan? Wanneer gaan hun ogen open en gaan ze zien dat Gods straf een eeuwige straf is!
En gaan stoppen de bijbelteksten die aan het Israel Gods gegeven zijn te gebruiken voor hun eigen gemoed.
En uw leven zal tegenover u hangen; en gij zult nacht en dag schrikken, en gij zult van uw leven niet zeker zijn.

Des morgens zult gij zeggen: Och, dat het avond ware; en des avonds zult gij zeggen: Och, dat het morgen ware; vermits den schrik uws harten, waarmede gij zult verschrikt zijn, en vermits het gezicht uwer ogen, dat gij zien zult.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

DWW schreef: De staat Israël zoekt een gedurige vrede te vinden met haar vijanden, de arabieren, die Israël het liefst zouden vernietigen, waar feitelijk nimmer een vrede te vinden is, om enigszins in vrijheid, rust en vrede te kunnen leven. Hoe komt het toch dat dit kleine landje nog steeds niet vernietigt is geworden door al haar omringende vijanden. Welke onzichtbare grote Macht schuilt daar toch achter….?? Zou de USA het zijn? De Mossad? Of zouden het de kernwapens van Israel zelf zijn…? Het is de almachtige hand Gods die dat landje en dat volkje met een onzichtbare almachtige hand gedurig uithelpt en ondersteund. Anders had het voor het volk Israël door de tijden heen allang een verloren zaak geweest. Maar deze gedurige dwaze zoektocht van het volk Israel naar een schijnbare vrede, onder druk van bijna de gehele wereld, is feitelijk net zo dwaas en net zo onmogelijk, als dat de Satan ooit een vriend van God in Christus zou kunnen worden. Nee, het is een gezworen en een gezette vijandschap tussen het vrouwenzaad (Christus) en het slangenzaad ( Duivel), door God zelf, lees Genesis 3:15. Want de zaligheid is uit de Joden, en dat is Christus. Dit is een waarheid naar het aardse, vanwege de beloften die aan Adam, Noach en Abraham, Izak en Jacob zijn gedaan aangaande het Vrouwenzaad wat uit hen geboren zou worden, namelijk Christus Jezus de Heere, maar dit heeft ook een geestelijke betekenis aangaande de geestelijke (verloste) Joden, Gods verkoren volk, waaruit en waarin Christus ook geboren is geworden. En ook dat geestelijke volk zoekt een gedurige (gewapende) vrede met haar driekoppige vijand, satan - wereld - eigen verdorven vlees, waar nimmer een vrede te vinden zijn zal. Dat volk zoekt ook een rust hier op aarde, waar echter geen ware rust en vrede te vinden is, vanwege dat God die geestelijke Joden, Zijn verkoren volk, geen vrede laat. Nee, zij dienen deel te nemen aan de goede strijd des geloofs. “In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goede moet, want Ik heb de wereld overwonnen”, zegt Christus tot Zijn lieve verkoren volk. “Ze hebben Mij gehaat, en ze zullen ook u haten…” Kijk, en dit is nu weer een waarheid naar het aardse, maar ook naar het geestelijke. Men haat de Joden en de geestelijke Joden niet om dat volk zelf, nee, maar ze haten ze vanwege het geboren levende Kind, wat uit hen en in hen geboren is geworden!! Kijk, en in dat levende Kind is nu een erfenis te verkrijgen die de honden nooit verkrijgen zullen. Welke erfenis dan? Namelijk het land Kanaän, welk het land Israël is naar het aardse, en het eeuwige leven in het hemelse Kanaan, naar de geestelijke uitleg. Waarom dan niet, zult u mij tegenwerpen…?? Wel, er staat geschreven: “Jacob heb IK lief gehad, en Ezau heb IK gehaat…!!” (Maleachi 1:2-3) En tegen dit vrijmachtige welbehagen Gods komt nu de gehele strijdmacht der hel in opstand, en voert een gedurige heilige oorlog tegen diegenen die nu die erfenis uit vrije genade om niet verkregen hebben, gewrocht in en door het volbrachte werk van Jezus Christus op Golgotha’s kruisheuvel.

Waarom nou gelijk weer zo'n hele preek? Zeg gewoon wat je vindt, dat doen we allemaal hier. ::please
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

@ Afgwezen

Je schreef dat de staat Israël nooit opgericht had mogen worden. Dat vond ik verschrikkelijk om te lezen. De Joodse staat en natie kan nooit bestaan zonder een land. Dat volk is in de gehele geschiedenis inderdaad een zwerfvolk geweest. Ze zijn door God uit het diensthuis van Egypte verlost geworden, uit Babylon verlost geworden. Telkens was hun bestemming, het land dat God aan het zaad van Abraham had beloofd, namelijk Kanaän. Het grondgebied waar Israël nu met enkele van zijn vijanden, woont en hoereert. Want, ze zoeken een vrede waar geen vrede te vinden is. God Zelf, heeft namelijk hen die vijandschap gezet. Dat heb ik met dit bovenstaande stuk willen verduidelijken. Dat Joodse volk heeft inderdaad de Christus verworpen, maar dat hebben de geestelijke verkoren Joden ook. Maar wanneer het uur der minne daar is, zegt God, IK wil en zij zullen. Daartoe kan HIJ alles gebruiken, om zijn geliefde verkoren volk, op dat plekje te brengen. Ik kan daarom niet begrijpen hoedanig jij je uitspraak staande kan blijven houden, door te zeggen dat de Joodse staat er nooit had mogen komen.
Want, de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zaligen, dat verloren was.
http://www.dewoesteweg.nl
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

DWW schreef:@ Afgewezen

Je schreef dat de staat Israël nooit opgericht had mogen worden. Dat vond ik verschrikkelijk om te lezen.
Kijk, nu ga je tenminste met me in gesprek. Dat waardeer ik.
DWW schreef:De Joodse staat en natie kan nooit bestaan zonder een land.
Nee, maar ik denk ook niet dat we een Joodse staat en een natie moeten willen. Dat het Joodse volk er is, is een andere kwestie.
DWW schreef:Dat volk is in de gehele geschiedenis inderdaad een zwerfvolk geweest. Ze zijn door God uit het diensthuis van Egypte verlost geworden, uit Babylon verlost geworden. Telkens was hun bestemming, het land dat God aan het zaad van Abraham had beloofd, namelijk Kanaän. Het grondgebied waar Israël nu met enkele van zijn vijanden, woont en hoereert. Want, ze zoeken een vrede waar geen vrede te vinden is. God Zelf, heeft namelijk hen die vijandschap gezet. Dat heb ik met dit bovenstaande stuk willen verduidelijken. Dat Joodse volk heeft inderdaad de Christus verworpen, maar dat hebben de geestelijke verkoren Joden ook. Maar wanneer het uur der minne daar is, zegt God, IK wil en zij zullen. Daartoe kan HIJ alles gebruiken, om zijn geliefde verkoren volk, op dat plekje te brengen. Ik kan daarom niet begrijpen hoedanig jij je uitspraak staande kan blijven houden, door te zeggen dat de Joodse staat er nooit had mogen komen.
De staat Israël had er nooit had mogen komen. Niet op deze manier! Want men heeft zich willen vergrijpen aan Gods beloften búíten Jezus Christus om. Daar kan nooit zegen op rusten.
Gesloten