iets om over na te denken:
inmiddels vormt rond de 60% van de jongeren in de grote steden een meerderheid van niet-nederlandse jongeren........waarvan weer 90% moslimjongeren.....................................
Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online
Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Dat betekent dat ons zendingsterrein 'om de hoek' begint.Rens schreef:iets om over na te denken:
inmiddels vormt rond de 60% van de jongeren in de grote steden een meerderheid van niet-nederlandse jongeren........waarvan weer 90% moslimjongeren.....................................
(Nou ja Rens, jij moet dan iets verder, maar goed...)
Overigens: Het moslimgeloof is ook gigantisch snel aan het sculariseren, ook in Nederland.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Het is een grote uitdaging om in de stad te wonen als christen, om daar een gemeente te zijn.
Maar waar zijn ze? In R'dam-Zuid komen de moskeeën er met een aardig vaartje bij, maar de kerken zijn aan het sluiten. Als ik 's avonds laat met de metro uit de stad naar huis ga, wat ik een paar keer per week doe, is denk ik 5% van de mensen blank. Het vraagt ook een hele nieuwe handelswijze, als kerk, om deze mensen te bereiken. Voor de Joden als een Jood worden om hen voor Christus te winnen was voor Paulus wellicht nog niet zo'n probleem. Maar nu wij nog, voor de moslims een 'moslim'.
Maar waar zijn ze? In R'dam-Zuid komen de moskeeën er met een aardig vaartje bij, maar de kerken zijn aan het sluiten. Als ik 's avonds laat met de metro uit de stad naar huis ga, wat ik een paar keer per week doe, is denk ik 5% van de mensen blank. Het vraagt ook een hele nieuwe handelswijze, als kerk, om deze mensen te bereiken. Voor de Joden als een Jood worden om hen voor Christus te winnen was voor Paulus wellicht nog niet zo'n probleem. Maar nu wij nog, voor de moslims een 'moslim'.
Denk je dan niet, dat je in het buitenland bent? Lijk mij heel vreemd 5% blank, kan ik me niet echt voorstellen.Jongere schreef:Het is een grote uitdaging om in de stad te wonen als christen, om daar een gemeente te zijn.
Ga eens een weekje in de Randstad wonen om het te ervaren...Gijs83 schreef:Denk je dan niet, dat je in het buitenland bent? Lijk mij heel vreemd 5% blank, kan ik me niet echt voorstellen.Jongere schreef:Het is een grote uitdaging om in de stad te wonen als christen, om daar een gemeente te zijn.
Het is wel zo dat het niet meer opvalt als je het gewend bent. Het maakt niet heel veel uit met welke "kleur" ik in de metro zit. De meeste mensen zijn gewoon aardig en beleefd. Op een paar jongeren na, maar dat kunnen net zo goed Feijenoord-hooligans zijn, zoals zaterdag weer het geval was.Gijs83 schreef:Denk je dan niet, dat je in het buitenland bent? Lijk mij heel vreemd 5% blank, kan ik me niet echt voorstellen.

Dus je merkt er niet veel van.
Maar het is wel een feit dat als je werkelijk met de mensen in contact komt, je op een wereld van verschil stuit. Natuurlijk is dat ook zo bij een doorsnee Rotterdammer, maar hier kom je ook verschillende culturen tegen. En probeer dan maar eens je (westerse) geloof over te dragen, dat vraagt aanpassingsvermogen.
- JolandaOudshoorn
ik zou dan niet meer opvallenGijs83 schreef:Denk je dan niet, dat je in het buitenland bent? Lijk mij heel vreemd 5% blank, kan ik me niet echt voorstellen.Jongere schreef:Het is een grote uitdaging om in de stad te wonen als christen, om daar een gemeente te zijn.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat die mensen aardig zijn geloof ik wel, maar ik zou me wel beetje overvallen voelen met zoveel 'zwarten'. De Molukkers in mijn postwijk hebben ook een wat donkere huidskleur en zien er soms een beetje vreemd uit, maar de meesten vertrouw ik wel en zijn ook erg aardig!(over het algemeen nog aardiger dan die 'Hollanders'!). Op die ene vrouw na die bijna altijd 'zeurt' of ze geen post uit Indonesie heeft. Ik mag haar overigens wel!Jongere schreef:Het is wel zo dat het niet meer opvalt als je het gewend bent. Het maakt niet heel veel uit met welke "kleur" ik in de metro zit. De meeste mensen zijn gewoon aardig en beleefd. Op een paar jongeren na, maar dat kunnen net zo goed Feijenoord-hooligans zijn, zoals zaterdag weer het geval was.Gijs83 schreef:Denk je dan niet, dat je in het buitenland bent? Lijk mij heel vreemd 5% blank, kan ik me niet echt voorstellen.![]()
Dus je merkt er niet veel van.
Maar het is wel een feit dat als je werkelijk met de mensen in contact komt, je op een wereld van verschil stuit. Natuurlijk is dat ook zo bij een doorsnee Rotterdammer, maar hier kom je ook verschillende culturen tegen. En probeer dan maar eens je (westerse) geloof over te dragen, dat vraagt aanpassingsvermogen.