Hypothetische alverzoening (vh: GG verloren 60.000 leden)

Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Hendrikus schreef:Onder 43 wordt vermeld een brochure over "systeemdwang" door dr. Bert Hofman.
Kent iemand die brochure? Ik had er nog nooit van gehoord.

Overigens: een imposante lijst (die nog met vele namen zou zijn uit te breiden) met heel wat kundige mensen op velerlei gebied.
Ik heb er een kopie van. Gemaakt van een exemplaar van de grote meester zelf!
Maar het is wel erg gedateerd.
Als je rekent dat ds. Van Gelder toen de boze boeman was, terwijl deze zich in feite in de midden/linkerflank van de GG bevindt...
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Oude Paden schreef:Wat een onzinnige publicatie.
Alsof dat inhoudelijk een meerwaarde heeft!
Vreemde manier van benaderen.

Als tegenprestatie zou het wel zo eerlijk zijn een lijst van
"prominente" personen die bleven te publiceren!

Als je het ziet in het licht van onderstaande tekst is het misschien niet zo'n ongunstige publicatie:
"Het verachte en onedele heeft God uitverkoren, opdat Hij de wijzen beschamen zou"
Je hebt wel een punt OP, alleen die laatste tekst, tja, die zou je bij elk kerkverband kunnen plakken en zo alle afscheidingen en uitschrijvingen kunnen veroordelen
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

JolandaOudshoorn schreef:
Oude Paden schreef:Wat een onzinnige publicatie.
Alsof dat inhoudelijk een meerwaarde heeft!
Vreemde manier van benaderen.

Als tegenprestatie zou het wel zo eerlijk zijn een lijst van
"prominente" personen die bleven te publiceren!

Als je het ziet in het licht van onderstaande tekst is het misschien niet zo'n ongunstige publicatie:
"Het verachte en onedele heeft God uitverkoren, opdat Hij de wijzen beschamen zou"
Je hebt wel een punt OP, alleen die laatste tekst, tja, die zou je bij elk kerkverband kunnen plakken en zo alle afscheidingen en uitschrijvingen kunnen veroordelen
't Was niet op die manier bedoeld hoor! Het zou falikant fout zijn deze tekst daarvoor te misbruiken. Alleen ik vond dit zo'n vreemde manier van publiceren dat het mij aan deze tekst deed denken!
Maak dan ook een lijst van "het gewone volk"
Unionist

Bericht door Unionist »

Er stond ook een lijstje van mensen die juist vanuit andere kerken in de Ger Gem predikant geworden zijn.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:Er stond ook een lijstje van mensen die juist vanuit andere kerken in de Ger Gem predikant geworden zijn.
En bovendien: je moet het gewoon zien als illustratie bij dat artikel.
Zoals een foto soms ook een extra dimensie aan een artikel kan geven, gaf deze lijst dat ook.
Oude Paden

Hendrikus schreef:
Unionist schreef:Er stond ook een lijstje van mensen die juist vanuit andere kerken in de Ger Gem predikant geworden zijn.
En bovendien: je moet het gewoon zien als illustratie bij dat artikel.
Zoals een foto soms ook een extra dimensie aan een artikel kan geven, gaf deze lijst dat ook.
Ik zie werkelijk niet in wat dit illustreert?

Ik zie het al voor me in de krant:
60.000 verzekeren zijn overgestapt van ......verzekering naar......verzekering. Hieronder ziet u een selectie van overgestapte personen:

Ir....
Drs....
Ing....
Dr.....
Prof. Dr......
Prof......
Prof. Dr. Ir.......
Unionist

Bericht door Unionist »

En wij maar denken dat een kerk iets anders is dan een bedrijf waarbij je van het ene naar het andere (s)hopt.

Maar goed, wat een lijst met beroemdheden toevoegt weet ik ook niet. Misschien was het voor de weduwe Jantsje Peerebloesem-van der Duin wel een groter drama om haar gemeente te verlaten dan voor Mr. Dr. Ir. enzovoorts. Zij moest opboksen tegen het verbale geweld van anderen, terwijl de doctorici zelf de slimme partij waren.
David J

Bericht door David J »

Unionist schreef:
Kislev schreef:Ik mis er iig nog twee:
- stud./kand. B. van Leeuwen PKN of HHK
- stud./kand. V/d Brink ook pkn of hhk

Maar toch zou je her en der wel commentaar kunnen plaatsen wat pleit voor de GG. Maar dat kan niet omdat ik dan op de persoon speel.
Er staan geen kandidaten in de lijst, maar er zijn er nog wel meer:
-kand. R.C. Boogaard (HHK)
-Kand. A.Th. van Olst (CGK)

verder miste ik b.v. de naam van Ds. J.P. Ouwehand, PKN predikant PKN Wilnis en voormalig zendeling in Boputhatswana.
Je kunt ook ds. J. Brouwer (PKN Epe) nog noemen, hoewel hij al in het begin van zijn studie theologie is overgegaan, min of meer met z'n ouders mee. Anne van Olst, Jacob Brouwer en Jurjen ten Brinke waren klasgenoten van mij op de Pieter Zandt. Het is erg triest dat ze geen van drieeen een plekje binnen de GG hebben kunnen vinden, hoewel de 'schuld' niet in alle gevallen volledig aan de GG is toe te schrijven.

Maar goed, ergens heb ik ook een raar gevoel bij het feit dat iemand al die namen heeft zitten verzamelen. Wat is het doel daarvan precies? En wat zijn de criteria om op de lijst te komen? Ik kan vanuit mijn persoonlijke kennissenkring nog wel wat meer afgestudeerden / gepromoveerden noemen. Gisteren is er bijv. nog een ex-Gergemmer Dr. geworden...
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Ik zag zelfs enkele vrouwelijke predikanten op de lijst staan... Ik ben echt verbaasd dat die niet door het curatorium zijn gekomen... :wink:
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Ik mis ook bijv. een ds. Molendijk (OGG) en ds. Schultink (GGiN).
Unionist

Bericht door Unionist »

Erasmiaan schreef:Ik mis ook bijv. een ds. Molendijk (OGG) en ds. Schultink (GGiN).
Ik vroeg me ook af of dit alleen mensen waren die ter linkerzijde de kerk verlaten hadden. Dat was natuurlijk wel de kern van het artikel, maar je hebt er ook voor wie de GG "te licht" is.
Oude Paden

Erasmiaan schreef:Ik mis ook bijv. een ds. Molendijk (OGG) en ds. Schultink (GGiN).
Die hebben geen Dr. titel :wink:

Enne....Ds. J. Roos mis ik ook op de lijst.....
Unionist

Bericht door Unionist »

Oude Paden schreef:

Die had van mij ook wel mogen blijven.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Unionist schreef:
Oude Paden schreef:

Van mij ook...
Oude Paden

Erasmiaan schreef:
Unionist schreef:
Oude Paden schreef:

Van mij ook...
Van mij niet :wink:
Plaats reactie