Kerkbouw GG Gouda
Re: Kerkbouw GG Gouda
Uhh..
Ik vind het een prachtig gebouw.
Echt mooi vind ik het niet, maar lelijk ook niet.
Op de Titanic lijkt het al helemaal niet. Zeker niet de zinkende.
(Ik ken de T. alleen uit plaatjes uit geschiedenisboeken. En daar zinkt hij altijd met zijn bips omhoog. Ik ga er vanuit dat dat historisch juist is.)
Op de Titanic lijkt het al helemaal niet. Zeker niet de zinkende.
(Ik ken de T. alleen uit plaatjes uit geschiedenisboeken. En daar zinkt hij altijd met zijn bips omhoog. Ik ga er vanuit dat dat historisch juist is.)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik vind het ook niet lelijk. Maar de afwerking van binnen is bijzonder slordig en het wordt er door gebruik e.d. niet beter op. Dat is wel jammer.Jongere schreef:Uhh..
Ik ben er maar een paar keer geweest; de buitenkant heb ik niet zo opgelet, dat zegt mij over het algemeen niet zoveel.
Maar binnen vind ik het wel mooi en luxe ingericht. Vooral die verenigingszalen, met beamers en al, daar zou ik aardig wat tocht voor verdragen, denk ik.
Maar binnen vind ik het wel mooi en luxe ingericht. Vooral die verenigingszalen, met beamers en al, daar zou ik aardig wat tocht voor verdragen, denk ik.

Ja, daar zitten we 's zondags ook altijd, met een beamer tijdens de preek.Tiberius schreef:Ik ben er maar een paar keer geweest; de buitenkant heb ik niet zo opgelet, dat zegt mij over het algemeen niet zoveel.

Wees daar maar blij om: onder zo'n beamer kan het behoorlijk warm worden.Afgewezen schreef:Ja, daar zitten we 's zondags ook altijd, met een beamer tijdens de preek.Tiberius schreef:Ik ben er maar een paar keer geweest; de buitenkant heb ik niet zo opgelet, dat zegt mij over het algemeen niet zoveel.

Hebben jullie een beamer in de GG Gouda, in de kerkzaal???Afgewezen schreef:Ja, daar zitten we 's zondags ook altijd, met een beamer tijdens de preek.Tiberius schreef:Ik ben er maar een paar keer geweest; de buitenkant heb ik niet zo opgelet, dat zegt mij over het algemeen niet zoveel.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Om de psalmen ed. op de muur te projecteren...Luther schreef:Hebben jullie een beamer in de GG Gouda, in de kerkzaal???Afgewezen schreef:Ja, daar zitten we 's zondags ook altijd, met een beamer tijdens de preek.Tiberius schreef:Ik ben er maar een paar keer geweest; de buitenkant heb ik niet zo opgelet, dat zegt mij over het algemeen niet zoveel.

Dat weet ik niet, wel in de verenigingszalen.Luther schreef:Hebben jullie een beamer in de GG Gouda, in de kerkzaal???Afgewezen schreef:Ja, daar zitten we 's zondags ook altijd, met een beamer tijdens de preek.Tiberius schreef:Ik ben er maar een paar keer geweest; de buitenkant heb ik niet zo opgelet, dat zegt mij over het algemeen niet zoveel.
Ja, kan de dominee zijn stem een beetje sparen.Luther schreef:Hebben jullie een beamer in de GG Gouda, in de kerkzaal???Afgewezen schreef:Ja, daar zitten we 's zondags ook altijd, met een beamer tijdens de preek.Tiberius schreef:Ik ben er maar een paar keer geweest; de buitenkant heb ik niet zo opgelet, dat zegt mij over het algemeen niet zoveel.

Ja, uiteraard!Tiberius schreef:Dat weet ik niet, wel in de verenigingszalen.Luther schreef:Hebben jullie een beamer in de GG Gouda, in de kerkzaal???Afgewezen schreef:Ja, daar zitten we 's zondags ook altijd, met een beamer tijdens de preek.Tiberius schreef:Ik ben er maar een paar keer geweest; de buitenkant heb ik niet zo opgelet, dat zegt mij over het algemeen niet zoveel.
Maar in de kerkzaal zou me verbazen. In de GG Oudemirdum heeft men zelfs principiële bezwaren tegen een beamer. Zomers is het daar nogal druk en meten mensen in een zaaltje meeluisteren. Enkele gemeenteleden hadden voorgesteld om een videoverbinding te maken, zodat de mensne in de zaal gewoon beeld en geluid hebben. Maar nee, dat was een hellend vlak, en daar had men principiële bezwaren tegen. (Het kost me echt moeite om hiervoor respect op te brengen, zeg ik maar in alle openheid...)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tsja, het zijn wel bewegende beelden hè...Luther schreef: Maar in de kerkzaal zou me verbazen. In de GG Oudemirdum heeft men zelfs principiële bezwaren tegen een beamer. Zomers is het daar nogal druk en meten mensen in een zaaltje meeluisteren. Enkele gemeenteleden hadden voorgesteld om een videoverbinding te maken, zodat de mensne in de zaal gewoon beeld en geluid hebben. Maar nee, dat was een hellend vlak, en daar had men principiële bezwaren tegen. (Het kost me echt moeite om hiervoor respect op te brengen, zeg ik maar in alle openheid...)
Ik weet nog goed dat er op de JV zelfs geen dia's mochten worden vertoond...
~~Soli Deo Gloria~~
... of nog erger: een overhead-projector!Hendrikus schreef:Tsja, het zijn wel bewegende beelden hè...Luther schreef: Maar in de kerkzaal zou me verbazen. In de GG Oudemirdum heeft men zelfs principiële bezwaren tegen een beamer. Zomers is het daar nogal druk en meten mensen in een zaaltje meeluisteren. Enkele gemeenteleden hadden voorgesteld om een videoverbinding te maken, zodat de mensne in de zaal gewoon beeld en geluid hebben. Maar nee, dat was een hellend vlak, en daar had men principiële bezwaren tegen. (Het kost me echt moeite om hiervoor respect op te brengen, zeg ik maar in alle openheid...)
Ik weet nog goed dat er op de JV zelfs geen dia's mochten worden vertoond...
In één van onze kerkgebouwen is voor mensen die echt niet in een kerkbank kunnen zitten of anderszins niet in de kerkzaal kunnen zitten (bijv.mensenvrees), de gelegenheid om de kerkdienst te volgen in de consistorie.
Als de kerkenraad de kerkzaal in is nemen zij daar plaats en kunnen de dienst via een televisie volgen.
(kan ik dat wel hardop zeggen hier?
Als de kerkenraad de kerkzaal in is nemen zij daar plaats en kunnen de dienst via een televisie volgen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ja hoor, best! In Romeinen 14 staat dat geen ding in zichzelf onrein is. De zonde zit niet in dingen maar in mensen.fluitje schreef:In één van onze kerkgebouwen is voor mensen die echt niet in een kerkbank kunnen zitten of anderszins niet in de kerkzaal kunnen zitten (bijv.mensenvrees), de gelegenheid om de kerkdienst te volgen in de consistorie.