refo schreef:Of je begrijpt niet wat de boodschap van Pareus is in het licht van de werkelijkheid van 2007.
Het gaat er om dat we met de leer alhier kunnen en moeten instemmen als het fundament goed is.
Het fundament dat Jezus is de Christus en dat er alleen bij Hem verlossing is te verkrijgen voor zondaren; verzoening door voldoening.
Dat er op dat fundament dan weer met goud en zilver en dan weer met hooi of stoppelen gebouwd wordt, dat is waar.
En dan mogen we, als er met hooi en stoppelen gebouwd wordt, dat ook de Heere voorleggen en dan mogen we bidden of dat fundament nu bebouwd mag worden met goud en zilver. en dan mogen we ook de prediker daarop wijzen.
Ook Apollos (machtig zijnde in de Schriften !!) werd door Aquila en Priscilla daarop gewezen.
Laat ons maar omgaan met de prediking als zij die van Berea waren.
Maar dat geeft ons nog geen recht om zomaar weg te gaan van de plek waar de Heere ons heeft geplaatst.
Paulus was zelfs blij als Christus gepreekt werd al was het onder een deksel
Fil 1 : 18 :
Wat dan? Nochtans wordt Christus op allerlei wijze, hetzij onder een deksel, hetzij in der waarheid, verkondigd; en daarin verblijd ik mij, ja, ik zal mij ook verblijden.
Maar ik denk dat het tegenwoordig vaak zo is dat we onszelf leraars willen opgaderen naar eigen begeerlijkheid.
2 Tim 4 :3 :
Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden
En dan zitten we niet onder de verkondiging met de vraag : wat heeft God tot mij te zeggen , maar dan gaan we zoeken en dwalen, op zoek naar een prediking die ons zint.
Maar ik geloof niet, als het fundament in onze thuis gemeente nog verkondigd wordt , dat dat de weg is.