Memento, ik zou het met je eens zijn als er op de Wegwijs alleen dure auto's, dure horloges en andere dure dingen verkocht werden. Ik zeg ook niet dat er op onderdelen geen kritiek kan zijn. Maar de Wegwijs is wel méér dan dat!memento schreef:Ik ben het niet eens met van Klaveren. Het feit dat mensen, naast de Wegwijs, ook naar een duur modehuis kunnen gaan, is geen argument. Want dat je elders ook materialistisch kunt zijn, is geen argument om dat als christen dan ook maar te gaan doen.
Nee, het werkelijke probleem is materialisme. Niet alleen op de Wegwijs, maar overal. Dat de wereld dat doet, is tot daarentoe. Maar van christenen mag je anders verwachten. Helaas, de Wegwijs bewijst dat velen in onze zuil materialisme niet als probleem zien. En vrolijk naar de Wegwijs gaan, waar met trekkende reclame-leuzen, niet niet onderdoen voor een werelds bedrijf, ingespeeld wordt op ons aller hebzucht.
Blijkbaar geldt het "gij geheel anders" niet, als het gaat om geld verdienen en geld uitgeven.
En dat het probleem veel breder is dan de Wegwijs, daarover zijn we het wel eens. En ik vraag me af of iedereen die kritiek heeft op de Wegwijs, dit ook zo ziet. Of alleen maar (ik zeg het wat plat) een hekel heeft aan het ons-kent-ons-gehalte, of het wat-hebben-we-het-toch-goed-als-refo's-gevoel. En dat is toch echt wat anders dan het punt dat jij aandraagt!