Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Herman
Moderator

Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht

Bericht door Herman »

Valcke schreef:
Blijkbaar zijn die mensen in hun geweten niet vrij om hun gang te gaan als de overheid daarin beperkende maatregelen oplegt.
Wat bedoel je met deze zin?
Dat de overheid regels gaat opstellen die je vervolgens in het grijze gebiedt anders kunt interpreteren, zodat er toch mogelijkheden zijn om deel te nemen aan de samenleving. Of zelfs nog verder, dat je met gelijkgezinden tot overeenstemming komt om de uitsluitingsregels niet na te leven.
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Valcke schreef:
Blijkbaar zijn die mensen in hun geweten niet vrij om hun gang te gaan als de overheid daarin beperkende maatregelen oplegt.
Wat bedoel je met deze zin?
Dat de overheid regels gaat opstellen die je vervolgens in het grijze gebiedt anders kunt interpreteren, zodat er toch mogelijkheden zijn om deel te nemen aan de samenleving. Of zelfs nog verder, dat je met gelijkgezinden tot overeenstemming komt om de uitsluitingsregels niet na te leven.
O.k. dank je voor deze toelichting.
Ik denk dat vooral handhavers in gewetensnood zouden (kunnen) komen. Wanneer de 3G- en 2G-regels uitgebreid worden en er een vaccinatieplicht komt, dan zal het wel moeilijker worden. Een lijdzaam verzet tegen deze maatregelen kan ik in zo'n geval niet afkeuren. Ik kan dan ook niet afkeuren wanneer een winkelmedewerker mensen binnenlaat zonder coronatoegangsbewijs. We mogen persoonlijk niet aan uitsluiting van anderen meewerken, ook niet wanneer de overheid ons dit zou opdragen.
DDD

Bericht door DDD »

Zo doet iedereen wat goed is in zijn ogen.
Valcke

Bericht door Valcke »

DDD schreef:Zo doet iedereen wat goed is in zijn ogen.
Nee, dat mag beslist niet.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

De toon van Richteren is net een slagje dieper. (zie 2:11 en 21:25)
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Dat is een lastig punt in relatie tot de gewenste maatregelen. Maar ik ken een aantal ondernemers in de winkeliersbranche die bij de eerste lockdown per direct al een click-en-collect systeem of bezoek op afspraak regelden, terwijl de overheid daar enkele weken voor nodig had om tot dat besluit te komen.
Het invoeren van een passysteem kan dus tot creativiteit leiden, die al dan niet later gelegaliseerd worden. Dat is een wat positievere insteek.
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
De toon van Richteren is net een slagje dieper. (zie 2:11 en 21:25)
Idem Richteren 17:6 en kanttekening 16 hierbij: "(...) Dit wordt hier en in het volgende meermaals verhaald, als een reden van deze woeste ongebondenheid, dat elkeen deed niet wat recht en goed was in Gods ogen, maar in zijn eigen ogen, dat is, wat hemzelven goeddacht, en wat hij maar wilde."
Adje

Bericht door Adje »

Valcke schreef:
Adje schreef:
HersteldHervormd schreef:https://www.nu.nl/economie/6176541/wink ... lk_wrapper

En ook de winkeliers zijn om. Het is verschrikkelijk.
Ik was vandaag nog in Düsseldorf, maar daar is bijna in iedere winkel 2G. Het word echt een trieste wereld zo.
Dan heb je nu ervaring met het laten zien van een code. Is toch niet zo erg?
Verschrikkelijk dat je dit zegt. Geen enkel gevoel ervoor dat je meewerkt aan een systeem waarvan het doel is om mensen uit te sluiten en je dat systeem zelfs goedkeurt. Met gezondheid heeft het niets te maken, dat maken mensen zichzelf wijs, 1,5 meter en mondkapje werken even goed of zelfs beter.
Vanwege de adviezen van onze overheid reis ik, als gevaccineerde, op dit moment niet naar Duitsland, België of welk ander land dan ook.
Die code hoef ik dus, op dit moment, helemaal niet te laten zien!
Als je vanuit Nederland naar Duitsland reist weet je toch wat de vereisten zijn? Als men daar niet voor werk of andere zwaarwegende redenen moet zijn kan men beter thuis blijven.
Valcke

Bericht door Valcke »

Adje schreef:
Valcke schreef:
Adje schreef:
HersteldHervormd schreef:https://www.nu.nl/economie/6176541/wink ... lk_wrapper

En ook de winkeliers zijn om. Het is verschrikkelijk.
Ik was vandaag nog in Düsseldorf, maar daar is bijna in iedere winkel 2G. Het word echt een trieste wereld zo.
Dan heb je nu ervaring met het laten zien van een code. Is toch niet zo erg?
Verschrikkelijk dat je dit zegt. Geen enkel gevoel ervoor dat je meewerkt aan een systeem waarvan het doel is om mensen uit te sluiten en je dat systeem zelfs goedkeurt. Met gezondheid heeft het niets te maken, dat maken mensen zichzelf wijs, 1,5 meter en mondkapje werken even goed of zelfs beter.
Vanwege de adviezen van onze overheid reis ik, als gevaccineerde, op dit moment niet naar Duitsland, België of welk ander land dan ook.
Die code hoef ik dus, op dit moment, helemaal niet te laten zien!
Als je vanuit Nederland naar Duitsland reist weet je toch wat de vereisten zijn? Als men daar niet voor werk of andere zwaarwegende redenen moet zijn kan men beter thuis blijven.
Jij spreekt over praktische aspecten, en dan nog alleen voor de mensen die daarheen reizen.
Daar had ik het niet over. Ik spreek over de principiële kant van de zaak én de consequenties voor de mensen die daar wonen.
Dat zijn heel verschillende onderwerpen.
Het feit dat WIJ er praktisch gezien geen last van hebben, betekent niet dat deze maatregelen principieel goed en geoorloofd zijn.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Italië inmiddels ook over op vaccinatieplicht boven de 50.

Maar het zal vast zo een vaart niet lopen hier in Nederland… :bobo
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Nee hoor, struisvogelpolitiek noemen ze dat
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Charles

Bericht door Charles »

Aan het begin van deze lockdown zei Baudet het al op Twitter. Deze lockdown is alleen bedoeld om het 2G alsnog er door te krijgen. Straks zijn de winkeliers blij dat ze open mogen met 2G. Dan is er opeens wel bereid om daar aan mee te werken. Het gaat niet om uw gezondheid, het gaat om controle aldus Baudet. Oversterfte van 10.000 personen die niet verklaarbaar zijn door Covid. De overheid heeft geen interesse in onderzoek naar de oorzaken. Het gaat niet om uw gezondheid. Deze week kwam in het nieuws dat Macron in een interview openlijk zei dat hij ongevaccineerden 'tot het eind’ het leven zuur wil maken. Biden zei recent 'Dit is een pandemie van de ongevaccineerden'.

Of je het leuk vindt of niet: Baudet is een ziener.
Valcke

Bericht door Valcke »

Charles schreef:Aan het begin van deze lockdown zei Baudet het al op Twitter. Deze lockdown is alleen bedoeld om het 2G alsnog er door te krijgen. Straks zijn de winkeliers blij dat ze open mogen met 2G en zijn dan opeens wel bereid om daar aan mee te werken. Het gaat niet om uw gezondheid, het gaat om controle. Deze week kwam in het nieuws dat Macron in een interview openlijk zei dat hij ongevaccineerden 'tot het eind’ het leven zuur wil maken.

Baudet was bepaald niet de enige. Ik en anderen zien al maanden lang dat de overheid steeds meer controle nastreeft. 3G is al in september ingevoerd en toen wisten we al dat diverse landen naar 2G gingen. Kortom: we zagen dit al lang aankomen. En een vaccinatieplicht is ook niet denkbeeldig. De premier heeft er geen afstand van willen nemen, maar heeft alleen gezegd dat er op dit moment geen plannen voor zijn. Ondertussen hebben topambtenaren wel een aanbeveling gedaan in die richting. Ik denk dat - menselijkerwijs gesproken - veel afhangt van de rechte rug van CU. Het CDA is allang om, al is dat formeel nog niet zo.
Charles

Bericht door Charles »

Baudet waarschuwt er al dik 1,5 jaar voor. Toen lachte iedereen hem uit. Terugkijkend heeft hij al op 3/4 van zn 'wappie' uitspraken gelijk gehad. Ook hier heeft hij een dik jaar geleden al voor gewaarschuwd:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... rk-verkeer

We gaan niet meer terug naar normaal. Nooit meer. We zitten in een great reset en de democratie zucht en kreunt aan alle kanten. Onze leidslieden zijn met blindheid geslagen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Aan het begin van deze lockdown zei Baudet het al op Twitter. Deze lockdown is alleen bedoeld om het 2G alsnog er door te krijgen. Straks zijn de winkeliers blij dat ze open mogen met 2G. Dan is er opeens wel bereid om daar aan mee te werken. Het gaat niet om uw gezondheid, het gaat om controle aldus Baudet. Oversterfte van 10.000 personen die niet verklaarbaar zijn door Covid. De overheid heeft geen interesse in onderzoek naar de oorzaken. Het gaat niet om uw gezondheid. Deze week kwam in het nieuws dat Macron in een interview openlijk zei dat hij ongevaccineerden 'tot het eind’ het leven zuur wil maken. Biden zei recent 'Dit is een pandemie van de ongevaccineerden'.

Ik heb hele andere kwalificaties voor Baudet, maar dat terzijde. Waarop zou de overheid controle willen?
Plaats reactie