Luther schreef:Ben wel benieuwd op welke punten je het niet met hem eens bent?
Dat gaat voornamelijk over de HSV. En ook over het feit dat ds. De Boer, in tegenstelling tot ds. Hoek, denkt dat het beter is dat een instantie los van een kerkverband een revisie e.d. organiseert. Ik meen dat dit niet juist is. Overigens deel ik wel de mening dat het GBS een te vast standpunt heeft, en dat dit wel moet veranderen. Ik kan echter niet meemaken dat de HSV over een tiental jaren ingeburgerd zou zijn. Daar geloof ik niets van.
Luther schreef:En vooral ook welke offers je op je af ziet komen?
Ik denk dat dat ook gaat over de HSV en dergelijke zaken meer. Dat ik er dan mee zal moeten leren leven dat de HSV intrek vind in onze zondagse erediensten, terwijl ik daar zelf geen voorstander van ben. En dat dit ook zal zijn in het kader van kerkelijke eenheid tussen verschillende kerkverbanden. Dat is iets waar ik over nadacht, bij het lezen van dit artikel.
Echter, het positieve overheerst bij het lezen van dit artikel. Ik deel volmondig de visie van ds. De Boer over het Schriftgezag e.d. En verder vond ik het ook heel opvallend dat hij denkt dat de kerk de komende jaren mogelijk orthodoxer wordt omdat de jongeren die bij de kerk en Gods Woord wensen te leven, dit veel bewuster doen dan tientallen jaren geleden.
Ik heb hiermee ook tevens de vragen van @Ambtenaar beantwoord.
En verder deel ik de opvatting van @Ad Anker.
Overigens hoop ik dat er volgende week iemand uit de Gereformeerde Gemeenten wordt geïnterviewd.
En verder deel ik ook graag dit artikel:
https://www.rd.nl/kerk-religie/gg-en-og ... -1.1683810.