Kwestie Opheusden

Roos2017

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Roos2017 »

Piet Puk schreef: Je hebt gelijk. Als iedereen van RF de Wachter Sions ging lezen, werden ze daar bij de redactie wel heel blij denk ik
Ik zou me vooringenomen voelen als ik een pleidooi zou houden dat elke RF-er De Wekker zou gaan lezen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Roos2017 schreef:
Piet Puk schreef: Je hebt gelijk. Als iedereen van RF de Wachter Sions ging lezen, werden ze daar bij de redactie wel heel blij denk ik
Ik zou me vooringenomen voelen als ik een pleidooi zou houden dat elke RF-er De Wekker zou gaan lezen.
De Waarheidsvriend bedoel je :yahoo
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Ik pleit voor een interkerkelijke blad: Om Sions Wil. Dan zijn we te saam verenigd. :hum
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

On-topic graag!
Wet en Evangelie

Bericht door Wet en Evangelie »

Piet Puk schreef:Kom mensen, weer even on-topic.
Hebben jullie de Wachter Sions gelezen van vandaag m.b.t. situatie Opheusden? Laten we van die verklaring uitgaan
In Opheusden wordt niet alleen De Wachter Sions gelezen maar ook het eindrapport van de Commissie van Onderzoek wat naar de Classis is gegaan. Over lekken gesproken....
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Roos2017 schreef:
Hebben jullie de Wachter Sions gelezen van vandaag m.b.t. situatie Opheusden? Laten we van die verklaring uitgaan
Alsof iedereen van RF de Wachter Sions leest ... wij in ieder geval niet.
@Piet Puk, misschien kunt u een mooie samenvatting maken?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Roos2017 schreef:
Alsof iedereen van RF de Wachter Sions leest ... wij in ieder geval niet.
Toch zou ik DWS willen aanbevelen, ook als je niet bij de GGiN bent aangesloten.
De toon in de artikelen is vrijwel altijd opbouwend, en de inhoud is schriftuurlijk-bevindelijk, opkomend vanuit de Schrift, en altijd treft mij weer de liefde voor de zielen van de lezers. Deze combi tref je in andere, landelijke kerkbladen zó bijna niet meer aan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
zondaar

Bericht door zondaar »

DDD schreef:Met alle respect. Maar dit citaat zegt helemaal niets over Gods algemene genade, maar alleen iets over de zondige aard van de mens. logica.
De uitdrukking 'algemene genade' is onbijbels, tenminste het komt in de hele Bijbel niet voor. Het woordje 'genade' wordt vaak veel te gemakkelijk gebruikt en daarmee verliest het haar ware betekenis.

Ik denk dat 'Gods goedheid' wordt bedoeld, één van Gods deugden, die Hem toekomt omdat Hij God is.
Framboos

Bericht door Framboos »

On topic dan maar weer: De kerkenraad heeft vanavond afgekondigd dat ze, met het oog op het behoud van de gemeente, in het geheel aftreedt
eilander
Moderator

Re: RE: Re: Kwestie Opheusden

Bericht door eilander »

Framboos schreef:On topic dan maar weer: De kerkenraad heeft vanavond afgekondigd dat ze, met het oog op het behoud van de gemeente, in het geheel aftreedt
Vorig jaar precies Goede Vrijdag schreef ik dit over Kruiningen: "Bijzonder knap staaltje werk van de vorst der duisternis: dit bericht precies op Goede Vrijdag naar buiten brengen.
Hopelijk brengt dit bericht mensen nog bij het Kruis. Ook alle betrokkenen wens ik dat toe.
Inhoudelijk weet ik niets van de zaak en ik wens er ook niets van te weten."
Ik kan het niet helpen, maar ik vind het toch opvallend.
Framboos

Re: RE: Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Framboos »

eilander schreef:
Framboos schreef:On topic dan maar weer: De kerkenraad heeft vanavond afgekondigd dat ze, met het oog op het behoud van de gemeente, in het geheel aftreedt
Vorig jaar precies Goede Vrijdag schreef ik dit over Kruiningen: "Bijzonder knap staaltje werk van de vorst der duisternis: dit bericht precies op Goede Vrijdag naar buiten brengen.
Hopelijk brengt dit bericht mensen nog bij het Kruis. Ook alle betrokkenen wens ik dat toe.
Inhoudelijk weet ik niets van de zaak en ik wens er ook niets van te weten."
Ik kan het niet helpen, maar ik vind het toch opvallend.
Dat is precies hoe ik het ook voel.
Een gemeente zonder herder en nu ook zonder kerkenraad. Het lijkt een hopeloze zaak geworden. Mocht er maar gebed zijn voor de gemeente, of de Heere Zich nog wil ontfermen.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Beetje zot getimed inderdaad. Had best anders gekund; die crisis is er toch al.
DDD

Bericht door DDD »

zondaar schreef:
DDD schreef:Met alle respect. Maar dit citaat zegt helemaal niets over Gods algemene genade, maar alleen iets over de zondige aard van de mens. logica.
De uitdrukking 'algemene genade' is onbijbels, tenminste het komt in de hele Bijbel niet voor. Het woordje 'genade' wordt vaak veel te gemakkelijk gebruikt en daarmee verliest het haar ware betekenis.

Ik denk dat 'Gods goedheid' wordt bedoeld, één van Gods deugden, die Hem toekomt omdat Hij God is.
Daar zijn wij het dan helemaal niet over eens. Alle goedheid van God is onverdiend en is dus genade.
Roos2017

Bericht door Roos2017 »

zondaar schreef:[

Het woord "genade" in het OT heeft meerdere betekenissen, bijvoorbeeld:
Gen. 6: 8: genade --> chen (חֵ֖ן)
Jes 26: 10: gerechtigheid --> chesed (צֶ֔דֶק ) (in de SV vertaald met "genade")
Job 9 : 15: ik zal om genade bidden --> etchanan (אֶתְחַנָּֽן).

Niet elk woord staat letterlijk in de Bijbel, dat geldt voor "algemene genade", maar ook het woord "voorzienigheid" komt er niet in voor, terwijl we allemaal weten wat daarmee wordt bedoeld.
Wet en Evangelie

Bericht door Wet en Evangelie »

Vorst schreef:Beetje zot getimed inderdaad. Had best anders gekund; die crisis is er toch al.
Dat de timing zot is geloof ik niet maar misschien had men nog wel een week kunnen wachten. Afgelopen maandag was er kerkenraadsvergadering en de hele avond zijn er gemeenteleden geweest om de kerkenraad te spreken. De kerkenraad wil niet de vergadering van de Classis afwachten medio mei. Het is wijs van de kerkenraad om tot behoud van de gemeente nu stappen
te ondernemen om verdere leegloop te voorkomen.
Gesloten