GerGem Kruiningen
Re: Verontrustende berichten
Tiberius over kerkelijke tucht en ejvl in het stukje hier pal onder slaan m.i. allebei spijkers met koppen. Steekhoudende argumenten. De diaken is herbevestigd. Toen waren er geen bezwaren. Nu opeens wel. En - Tiberius - je hebt volkomen gelijk dat tucht medisch van karakter hoort te zijn en NIET bestraffend of om er je gelijk mee te halen!
D.V. volgende week (op 2 mei) zullen we horen wat de wereldlijke rechter er over zegt en wat zijn uitspraak is.
D.V. volgende week (op 2 mei) zullen we horen wat de wereldlijke rechter er over zegt en wat zijn uitspraak is.
-
In het RD heet hij "J. Vanden Broek". http://www.rd.nl/kerk-religie/ds-bazen- ... -1.1396324GGBeroopingswerk schreef:Enkele citaten uit een kerkbode van de GG in Alberta:Luther schreef:Ik ben een groot voorstander van het veel minder gebruiken van voornamen, dus ook niet voor docenten, predikanten, etc. Een mail aan hen begin ik ook altijd met 'Geachte ....' Wij leren onze kinderen om iedereen die volwassen is, met 'u' aan te spreken, dus ook ons als ouders. Het zal wel bar ouderwets zijn, maar m.i. heeft het één op één te maken met de gezagserosie in ons land.DDD schreef:Ik heb het over volwassenen. En niet over de aanspreekvorm zozeer. Maar over de aanduiding.
Zelf noem ik predikanten en onze kerkenraadsleden ook nooit bij de voornaam, ook al zeggen ze honderd keer Piet of Jan aan de telefoon en melden ze dat ik hen mag tutoyeren. Ik vind dat niet passend bij de gezagsverhouding die er is.
Verslag ledenvergadering: Elder William Grisnich closed with requesting to sing Psalter 428:5 and with prayer.
Mededeling in verband met emeritaat ds. P.L. Bazen:
Congregation, now that Rev. Bazen is no longer our pastor, we ask that you call the following for hospitalizations, serious illness and bereavements: Elder John VandenBroek (...)
For births, wedding plans, membership transfers and all other information: Elder Henry de Kok (...)
For seating arrangements: Deacon Gerrit Klok (...)
Zeer aangrijpend.GGBeroopingswerk schreef: Mededeling in verband met emeritaat ds. P.L. Bazen:
Congregation, now that Rev. Bazen is no longer our pastor, we ask that you call the following for hospitalizations, serious illness and bereavements: Elder John VandenBroek (...)
For births, wedding plans, membership transfers and all other information: Elder Henry de Kok (...)
In het RD heet hij "J. Vanden Broek". http://www.rd.nl/kerk-religie/ds-bazen- ... -1.1396324
Wat ik ook eerder al aanhaalde en wat hier niet begrepen werd: "De rechtvaardige komt om, en er is niemand, die het ter harte neemt; en de weldadige lieden worden weggeraapt, zonder dat er iemand op let, dat de rechtvaardige weggeraapt wordt voor het kwaad. Hij zal ingaan in den vrede; zij zullen rusten op hun slaapsteden, een iegelijk, die in zijn oprechtheid gewandeld heeft."
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Het kan wel eens zijn dat mensen het wel ter harte nemen. En er op letten. Maar dat nog niet gelijk hier breed op het forum uitmeten.-DIA- schreef:Zeer aangrijpend.GGBeroopingswerk schreef: Mededeling in verband met emeritaat ds. P.L. Bazen:
In het RD heet hij "J. Vanden Broek". http://www.rd.nl/kerk-religie/ds-bazen- ... -1.1396324
Wat ik ook eerder al aanhaalde en wat hier niet begrepen werd: "De rechtvaardige komt om, en er is niemand, die het ter harte neemt; en de weldadige lieden worden weggeraapt, zonder dat er iemand op let, dat de rechtvaardige weggeraapt wordt voor het kwaad. Hij zal ingaan in den vrede; zij zullen rusten op hun slaapsteden, een iegelijk, die in zijn oprechtheid gewandeld heeft."
Die zullen er zeker zijn. Ik ken ze zelf ook nog wel. Ik bedoelde ook niet (zoals misschien gedacht kan worden) 'de mensen op het forum', maar in het algemeen. Zo wordt de tekst ook in de Bijbel gebruikt.Mister schreef:Het kan wel eens zijn dat mensen het wel ter harte nemen. En er op letten. Maar dat nog niet gelijk hier breed op het forum uitmeten.-DIA- schreef:Zeer aangrijpend.GGBeroopingswerk schreef: Mededeling in verband met emeritaat ds. P.L. Bazen:
Ik vraag me altijd af waarom mensen losse teksten citeren zonder uit te leggen wat ze willen zeggen.
En waarom (in dit geval) het in verband met ds Bazen geciteerd wordt en niet b.v. met ds Terlouw.
En waarom (in dit geval) het in verband met ds Bazen geciteerd wordt en niet b.v. met ds Terlouw.
Dit wordt inderdaad steeds meer gedaan. Dat zorgt nogal eens voor een uit het verband rukken van wat er eigenlijk staat.refo schreef:Ik vraag me altijd af waarom mensen losse teksten citeren zonder uit te leggen wat ze willen zeggen.
Van ds. De Leeuw kun je het aanhalen van een dergelijke tekst eerder verwachten, gezien zijn ligging.
Het wordt namelijk in behoudende kringen meer gezegd. We kunnen er, denk ik, wel van uitgaan dat mensen op dit forum
(vooral uit de GG) de ligging van ds. De Leeuw wel kennen. En verder weet ik weet trouwens niet of dit niet werd gezegd t.a.v.
ds. Terlouw.
Wat heeft ds. de Leeuw hier nou weer mee te maken?
Die leidde rouwdienst van met genoemde tekst.Moderamen schreef:Wat heeft ds. de Leeuw hier nou weer mee te maken?
RECTIFICATIE
Nee het was ds. Vogelaar die hierover sprak, maar die heeft ook dezelfde ligging.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 27 apr 2017, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Volgens mij heb je dan niet goed gelezen.-DIA- schreef:Die leidde rouwdienst van met genoemde tekst.Moderamen schreef:Wat heeft ds. de Leeuw hier nou weer mee te maken?
Zie boven.Refoforum2017 schreef:Volgens mij heb je dan niet goed gelezen.-DIA- schreef:Die leidde rouwdienst van met genoemde tekst.Moderamen schreef:Wat heeft ds. de Leeuw hier nou weer mee te maken?
Deze woorden uit Jesaja 57:1 zijn ook bij mij blijven hangen na de zeer aangrijpende gebeurtenissen van de afgelopen weken in de Ger Gem.-DIA- schreef:Zeer aangrijpend.GGBeroopingswerk schreef: Mededeling in verband met emeritaat ds. P.L. Bazen:
Volgens krantenartikel heeft ds. C. Vogelaar hierover gesproken en niet ds. de Leeuw.-DIA- schreef:Zie boven.Refoforum2017 schreef:Volgens mij heb je dan niet goed gelezen.-DIA- schreef:Die leidde rouwdienst van met genoemde tekst.Moderamen schreef:Wat heeft ds. de Leeuw hier nou weer mee te maken?
Dat had ik (verder naar) boven al gerectificeerd.CvdW schreef:
Volgens krantenartikel heeft ds. C. Vogelaar hierover gesproken en niet ds. de Leeuw.
Morgen, 2 mei D.V., doet de rechter in Middelburg uitspraak in de zaak H. Jansen contra de kerkenraad van de GG te Kruiningen.