freek schreef:Luther schreef:Zita schreef:Luther schreef:
Dat was mijn stelling ook niet. Het gaat er juist om dat je het officiële kerkelijke orgaan van het kerkverband waartoe je behoort domweg gewoon moet laten komen, ongeacht of je iets mist of niet. Omdat dat ook hoort bij kerkelijke betrokkenheid, en misschien soms ook bij het 'lijden aan de kerk'.
En of je iets mist, dat weet je uiteraard niet als je t niet leest....

In theorie klinkt het leuk, maar wat moet ik in de praktijk met vier jaargangen ongelezen Waarheidsvrienden? Het lijden aan de kerk (zoals jij het noemt) houdt in dat geval dan gewoon in dat je abonnementsgeld betaalt voor een blad wat je niet leest. Wat voegt dat toe voor jezelf of voor de kerk?
Huhu...
Ik bedoel uiteraard ook lezen!
Eens met Zita. Lijden aan de kerk - wat het ook precies moge zijn - lijkt me het niet als je het kerkelijk orgaan niet leest.
Verder overweeg ik een abonnement op de Wekker.
Nee, ik noemde dat 'lijden aan de kerk' alvast vooruit om de argumenten vóór te zijn dat je er zo moedeloos van kunt worden wat er in het kerkelijk blad staat. Daar ging het me even niet om.
Ik ga mijn stelling herformuleren:
"Het behoort tot kerkelijke betrokkenheid tot je plaatselijke gemeente als deel van een kerkverband, dat je abonnement neemt op het officiële kerkelijke orgaan en dat ook leest."
Voor niet-ingewijden... het gaat om de volgende periodieken:
- PKN (GB): De Waarheidsvriend (wekelijks)
- GG: De Saambinder (wekelijks)
- GGiN: De Wachter Sions (wekelijks)
- OGGN: (naam weet ik niet) (verschijningsfrequentie weet ik niet)
- CGK: De Wekker (tweewekelijks)
- HHK: Kerkblad (tweewekelijks)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)