oesterschelpje schreef:
Waarom worden andere echte goede boeken nauwelijks gepakt en gelezen?
Daar is een afkeer van, ik merk het als ik bij ons in de kerkbieb rond snuffel.
Men gaat liever met 10 romannetjes naar huis, als met 1 goed (preken)boekje.
Hoe weet je dat? Dat is wat jij op 1 moment ziet...weet jij van iedereen wat hij leest? Mijn ervaring is juist dat er veel andere boeken gelezen worden, ook onder jongeren. Juist meer dan enkele jaren geleden. Pas kwam bij ons een jongen uit de gemeente mee uit de kerk op zondagmiddag. Ik had hem een tip gegeven over ene boek van Spurgeon. Toen hij die zondag bij ons kwam had hij hem uit en er kwam een heel leuk gesprek uit.
Niet zo generaliseren. Wat jammer als je alleen deze erving ziet in je omgeving....Enne....een algemene bieb heeft nu eenmaal meer romans dan prekenboeken. Maar je mag toch ook wel eens iets anders lezen dan een prekenboek of een (over romantiseren gesproken) levensbeschrijving? Of wat denk je van die (over inlegkunde gesproken) boekjes met 15 bekeringsverhalen in 1 kaft? Dat vind ik pas tranentrekkers die gevaarlijk zijn. Wat als jouw bekering anders is dan uit dat boekje? Wat wil de schrijver ermee bereiken? Vaak weet iedereen nog wie de hoofdpersoon was en zijn omstandigheden. Maar het gaat toch om Gods eer?
@ Helma: die boeken die je noemt bedoelde ik.
Als we het over verantwoorde lectuur hebben: moet je altijd terdege/gezinsgids lezen? Of als je kunt kiezen tussen Baantjer of een Bijbelse Roman, zou ik liever hebben dat mijn kinderen de Bijbelse roman lazen...
@ jvdg/hendrikus: ik vind de vergelijking van hendrikus wel eerlijk. Je bent tegen de boeken omdat het over inlegkunde gaat. Dat zou dan toch ook een reden moeten zijn om tegen bepaalde preken te zijn?
Ik ga nog even 4 uur leren en ga nog even lezen daarna.....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.