Wist je dat . . . [12]

*girly*

Re: Wist je dat . . . [12]

Bericht door *girly* »

Rens schreef:
vlinder schreef:
Rens schreef:hoewel sómmige verpleegkundigen er niet áán willen....en dat is niet zo slim overigens!
Deze verpleegkundige wil er niet aan. En ik denk dat dat wel slim is......
tja, als je het risico wilt nemen om daardoor risico-lopende mensen te besmetten, dan is dat jouw keuze.
Ik vind je wel enorm kort door de bocht Rens!
Ik laat me ook niet inenten, maar dat wil niet zeggen dat ik graag het risico loop om andere mensen te besmetten (werk onderhand al 6jaar inde zorg, en nooit een griepspuit gehad...!)
Het ligt niet aan of je ingeënt bent, maar het ligt meer aan hoe hygiënisch je te werk gaat! Als je ingeënt bent, en je lapt alle hygiene-regels aan je laars, dan heeft het nog weinig nut!
Dus ik heb liever geen griepspuit,en wél een goeie hygiene!
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
vlinder

Bericht door vlinder »

*girly* schreef:
Rens schreef:
vlinder schreef:
Rens schreef:hoewel sómmige verpleegkundigen er niet áán willen....en dat is niet zo slim overigens!
Deze verpleegkundige wil er niet aan. En ik denk dat dat wel slim is......
tja, als je het risico wilt nemen om daardoor risico-lopende mensen te besmetten, dan is dat jouw keuze.
Ik vind je wel enorm kort door de bocht Rens!
Ik laat me ook niet inenten, maar dat wil niet zeggen dat ik graag het risico loop om andere mensen te besmetten (werk onderhand al 6jaar inde zorg, en nooit een griepspuit gehad...!)
Het ligt niet aan of je ingeënt bent, maar het ligt meer aan hoe hygiënisch je te werk gaat! Als je ingeënt bent, en je lapt alle hygiene-regels aan je laars, dan heeft het nog weinig nut!
Dus ik heb liever geen griepspuit,en wél een goeie hygiene!
Precies! Helemaal mee eens. Gelukkig heb je in Nederland het recht om eigen baas over je lichaam te zijn. Ik laat me dus niet inenten omdat andere mensen vinden dat dat moet. Daarnaast heb ik nog een aantal hele goede redenen om het niet te doen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Auto

Bericht door Auto »

vlinder schreef: Precies! Helemaal mee eens. Gelukkig heb je in Nederland het recht om eigen baas over je lichaam te zijn. Ik laat me dus niet inenten omdat andere mensen vinden dat dat moet. Daarnaast heb ik nog een aantal hele goede redenen om het niet te doen.
Ik heb begrepen dat de bijwerkingen van het vaccin zeer discutbalel worden beschreven en dat er eigenlijk nog niets bekend is wat het vaccin op langere termijn aan bijwerkingen kan geven. En dat het RIVM er ook zeer vaag over is, klopt dat?
vlinder

Bericht door vlinder »

Auto schreef:
vlinder schreef: Precies! Helemaal mee eens. Gelukkig heb je in Nederland het recht om eigen baas over je lichaam te zijn. Ik laat me dus niet inenten omdat andere mensen vinden dat dat moet. Daarnaast heb ik nog een aantal hele goede redenen om het niet te doen.
Ik heb begrepen dat de bijwerkingen van het vaccin zeer discutbalel worden beschreven en dat er eigenlijk nog niets bekend is wat het vaccin op langere termijn aan bijwerkingen kan geven. En dat het RIVM er ook zeer vaag over is, klopt dat?
Dat klopt. Dat is één van de belangrijkste redenen dat ik hem niet neem. De tweede is dat het niet bewezen is dat het daadwerkelijk helpt tegen de griep. Een chirurg bij ons is nu op dit moment ziek door dat vaccin....
De derde reden is dat ze nog niet genoeg tijd hebben gehad om te testen. De eerste betrouwbare uitslagen worden verwacht in december. Aangezien er eind oktober begin november geënt wordt.....ik laat geen ongetest spul in mijn lichaam spuiten.
De vierde reden is, is dat ik bijna nooit ziek ben, ook niet de gewone griep, dus ik zie het nut er niet van. Verhoog je weerstand door: voldoende slaap, veel drinken, goed eten (van groenten en vitaminen) en je hebt heel veel natuurlijke weerstand tegen een griep. Daarnaast let ik wel op hygiëne: ik doe thuis vaker de w.c., gooi elke dag handdoeken in de was. Reinig mijn handen op het werk grondig met alcohol na ELK patiënten contact. Ik vind wel dat ik die verantwoording naar patiënten toe heb om geen kruisinfectie te veroorzaken.
*girly*

Bericht door *girly* »

Ik heb zojuist van die handengel gehaald...Die stop ik in m'n uniform en zal er regelmatig m'n handen mee afnemen, maar daarnaast blijf ik ook zkeer handen wassen e.d.
Ideaal spul, vooral als 't druk is op 't wekr!
vlinder

Bericht door vlinder »

*girly* schreef:Ik heb zojuist van die handengel gehaald...Die stop ik in m'n uniform en zal er regelmatig m'n handen mee afnemen, maar daarnaast blijf ik ook zkeer handen wassen e.d.
Alleen alcohol is beter dan wassen met water en zeep en daarna alcohol. Alleen wassen met water en zeep bij zichtbare verontreiniging.... (Geldt niet voor thuissituaties, want daar is meestal geen alcohol voor handen.)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

...ik gisteravond, volgens mij, de campingbaas van DE heb gezien
...dat hij gisteravond netjes in de Ger.Gem.Rijssen-West zat?
...ik dacht wat komt die man mij bekend voor?
...ik hem nog nooit in het echt had gezien?
...ik hem eens in een Terdege of Gezinsgids of wat dan ook heb zien staan?
albion

Bericht door albion »

Gijs83 schreef:...ik gisteravond, volgens mij, de campingbaas van DE heb gezien
...dat hij gisteravond netjes in de Ger.Gem.Rijssen-West zat?
...ik dacht wat komt die man mij bekend voor?
...ik hem nog nooit in het echt had gezien?
...ik hem eens in een Terdege of Gezinsgids of wat dan ook heb zien staan?
Zou hij ook een DE camping in Rijssen willen openen? Wie weet.
Of die goeie man was ook eens op vakantie. Vér van zijn DE camping vandaan. :hum
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
*girly*

Bericht door *girly* »

vlinder schreef:
*girly* schreef:Ik heb zojuist van die handengel gehaald...Die stop ik in m'n uniform en zal er regelmatig m'n handen mee afnemen, maar daarnaast blijf ik ook zkeer handen wassen e.d.
Alleen alcohol is beter dan wassen met water en zeep en daarna alcohol. Alleen wassen met water en zeep bij zichtbare verontreiniging.... (Geldt niet voor thuissituaties, want daar is meestal geen alcohol voor handen.)
Klopt ;-) Ik doe vaker alleen ff alcohol, of handengel, handen wassen vergt ook heel veel van m'n huid, vandaar ;-)
albion

Bericht door albion »

Ik heb even een quote bij naar welke muziek luister je hier geplaatst want anders was ik zo erg off-topic...
Marnix schreef::) We kunnen bijvoorbeeld inderdaad met enige zekerheid zeggen dat er geen computers waren in die tijd. Dan kunnen we tegenwerpen dat we van een heleboel volken en culturen weinig afweten, maar dat doet aan bovenstaande uitspraak nog niets af :)
Er is niets nieuws onder de zon. Is toch een bijbelse tekst, maar die moeten we maar niet al te serieus opnemen, begrijp ik.

Wij hebben alle wijsheid in pacht. Salomo had zijn gelijke niet.
De koningin van Sheba was de helft nog niet aangezegd, zo onder de indruk was ze na de ontmoeting met Koning Salomo. Zou dat alleen over zijn rijkdom gegaan zijn of ook over zijn wijsheid?

Wat wéten wij, eigenlijk? Wij matigen ons zovéél aan.

Ik zag een DVD over het Engelse landschap aan de hand van schilderijen en dichters. Erg mooi. Daarin kwam een voorbeeld hoe de toeristen in 1800 het landschap bekeken. Ze hadden een soort laptop, een scherm die je zo in elkaar klapt als een laptop. Je moet met je rug naar hetgene gaan staan wat je wilt bekijken. De laptop houd je ter hoogte van je schouder. Door naar het scherm (een soort spiegel) te kijken zie je het landschap heel anders dan als je er gewoon naar kijkt. Ze hadden ze ook in kleuren, dat leek dan meer op een loep, en dan kon je het landschap zien of het in het maanlicht lag (blauw), of een zonsondergang (rood) en met (geel) leek het of het ging schemeren. Erg leuk. Wat nog leuker was, als het glas bol stond dan leek het of je in een dal keek. Maar het verbaasde me dat ze toen al een soort laptop hadden. Zo hadden ze ook al een stappenmeter. Die werd met een draad vastgemaakt aan de zoom van broek of rok en het hing aan je middel en bij iedere stap die je maakte kon je aan het eind van de dag zien hoeveel km je gelopen had. Dus niets nieuws onder de zon, als ik denk aan de stappenmeters die er nu in de handel zijn. Dacht je iets nieuws uitgevogeld te hebben, dus niet...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
hmprff

Bericht door hmprff »

*girly* schreef:
vlinder schreef:
Klopt ;-) Ik doe vaker alleen ff alcohol, of handengel, handen wassen vergt ook heel veel van m'n huid, vandaar ;-)
wist je dat...ik me een hele poos heb afgevraagd wat hand-engels zijn? :bobo
wist je dat...het volgens mij gewoon handgel moet zijn en niet handengel?
wist je dat...dat ook veel duidelijker is voor mensen ;)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
*girly*

Bericht door *girly* »

hmprff schreef:
*girly* schreef:
vlinder schreef:
wist je dat...ik me een hele poos heb afgevraagd wat hand-engels zijn? :bobo
wist je dat...het volgens mij gewoon handgel moet zijn en niet handengel?
wist je dat...dat ook veel duidelijker is voor mensen ;)
oké oké ik zie het nu pas, en tis idd een stomme fout!
Rens

Bericht door Rens »

*girly* schreef:
oké oké ik zie het nu pas, en tis idd een stomme fout!
niks fout aan............het is net waar je de klemtóón of klémtoon wilt leggen.............handen-gel, niks mis mee, óók niet aanéén geschreven..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Josephus

Bericht door Josephus »

Handengel. Ik vind het wel een leuk woord. Valt in de categorie waar ook bijv. bommelding of priesterlijk in vallen... :D
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
zusterelly

Bericht door zusterelly »

....ik voor de 4e keer een brief van mijn werkgever ontvangen heb over de griepspuit en over inenten tegen mexicaanse griep.
....ik niet meer weet wat ik moet doen :bobo :bobo
....ik me schuldig voel als ik het niet doe want ja dan ben je volgens al die brieven een groot gevaar voor je omgeving!!!
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gesloten