Situatie Midden-Oosten

merel

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door merel »

parsifal schreef: Gisteren, 10:58
Job schreef: Gisteren, 10:47
merel schreef: Gisteren, 09:31 Mij eerlijk gezegd ook. De vorige keer dat hij in de Tweede Kamer zat vond ik hem meer integer dan nu.
Het lijkt of hij, ondanks al zijn ervaring, zichzelf niet altijd in de hand heeft. Zijn MH17-uitspraken destijds waren ook een uitglijder van jewelste. Verder moeten we de invloed van GroenLinks niet uitvlakken.
Timmermans is best als bestuurder, blijkbaar is hij niet erg goed in een combinatie van Kamerlid en populair proberen te blijven bij de kiezer. Aangezien hij dat laatste wel probeert is hij alle geloofwaardigheid kwijt.
Denk dat jij hierin gelijk hebt. Timmermans is meer bestuurder dan politicus. Zijn overstap naar sneakers in plaats van leren schoenen zouden ook wel met zijn hang naar populariteit te maken hebben.
TSD

Bericht door TSD »

Job schreef: Gisteren, 11:35
TSD schreef: Gisteren, 11:33
Wim Anker schreef: Gisteren, 09:56 In NL 45 duizend joden en 1,2 miljoen moslims. Dat scheelt 1,25 miljoen stemmen.
Dat is de reden.

DENK is, achter de schermen, nog het boostst op Frans denk ik :haha
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Alles om MP te worden.
Stond Lodewijk Asscher nog maar aan het roer. Er zal vast veel van hem te zeggen zijn, maar dit was nooit uit zijn mond gekomen.
Asscher met zijn Joodse wortels zouden ze met deze uitspraak zelfs weleens op het hart getrapt kunnen hebben.
Laat dat "zouden ze" maar weg hoor, zie bijv. uitspraken van Asscher op X na 'de' 7 oktober, dan weet je hoe hij erin staat. Dit doet pijn.

Verder hoop ik dat deze radicalisering, al trekt het misschien wat DENK stemmers weg, vooral mensen afstoot.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik denk dat het gezond is voor de samenleving om ook een redelijke economisch linkse partij te hebben met invloed. Dat lijkt nu weg (al staat CU daar nog wel).

Al is deze motie allemaal over vier maanden wel uit het nieuws. Tenzij er in Israel iets heel erg mis gaat (iets als raket door Iron Dome met honderden slachtoffers) of PvdA/GL nog meer absurde dingen gaan doen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Vraagje: iemand vroeg aan mij waar staat in de grondwet van Iran of andere landen dat Israël vernietigd moet worden. Ik dacht dan vraag ik het aan de robot.....😉 maar die zegt dat het nergens staat officieel. Klopt dat echt? En zo niet. Wie kan mij aan het "bewijs" helpen.... of is de robot in de war? Ik dacht dat dit altijd gezegd wordt namelijk...
Hij "zegt" dat is alleen propaganda maar is nergens officieel vastgelegd.
CvdW

Bericht door CvdW »

Handvest van Hamas 1988 artikel 7.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

CvdW schreef: Gisteren, 16:03 Handvest van Hamas 1988 artikel 7.
Dank!
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-on ... tefan-paas

Dit werpt wel een heel andere kijk op de situatie in Israel / met de Palestijnen
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 17:26 https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-on ... tefan-paas

Dit werpt wel een heel andere kijk op de situatie in Israel / met de Palestijnen
Waarom geeft dit een ander licht? Wat is de kern?
ZWP

Bericht door ZWP »

Dubbel
Laatst gewijzigd door ZWP op 20 jun 2025, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
ZWP

Bericht door ZWP »

Ingezonden brief RD in reactie op het artikel van dr. Koopman (12-6):

Ik citeer met instemming:
[…]Maar het is iets heel anders om wat er nu in de Gazastrook gebeurt min of meer op één lijn stellen met Gods oordelen in de Bijbel. De uitroeiing van de Kanaänitische volken is in het Oude Testament een unieke en eenmalige opdracht. De huidige regering van Israël of de kerk vandaag heeft zo’n taak beslist niet, zeker niet omdat wij heilshistorisch in een andere situatie leven dan het oudtestamentische Israël. Na het werk van Christus wordt Gods gericht over Zijn vijanden grotendeels uitgesteld tot het laatste oordeel en in Gods hand gelegd. Voor de suggestie dat menselijk geweld vandaag gelegitimeerd kan worden met een beroep op Gods oordeel biedt de Schrift geen enkele grond.
Aldus Prof. dr. A. Versluis, Ede
merel

Bericht door merel »

Dat lijkt mij toch een open deur. Of zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat Israël nog steeds deze taak heeft?
TSD

Bericht door TSD »

TSD schreef: Gisteren, 11:49
Wim Anker schreef: Gisteren, 09:56 In NL 45 duizend joden en 1,2 miljoen moslims. Dat scheelt 1,25 miljoen stemmen.
Dat is de reden.

DENK is, achter de schermen, nog het boostst op Frans denk ik :haha
Stond Lodewijk Asscher nog maar aan het roer. Er zal vast veel van hem te zeggen zijn, maar dit was nooit uit zijn mond gekomen.
Asscher met zijn Joodse wortels zouden ze met deze uitspraak zelfs weleens op het hart getrapt kunnen hebben.
Laat dat "zouden ze" maar weg hoor, zie bijv. uitspraken van Asscher op X na 'de' 7 oktober, dan weet je hoe hij erin staat. Dit doet pijn.

Verder hoop ik dat deze radicalisering, al trekt het misschien wat DENK stemmers weg, vooral mensen afstoot.
https://nos.nl/artikel/2571932-oud-pvda ... rgo-israel

Heel benieuwd naar de stemverhouding morgen.
Profesto

Bericht door Profesto »

merel schreef: Gisteren, 22:37 Dat lijkt mij toch een open deur. Of zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat Israël nog steeds deze taak heeft?
Ja, die zijn er. En ja, die zijn er ook op dit forum.
Profesto

Bericht door Profesto »

TSD schreef: Gisteren, 23:03
TSD schreef: Gisteren, 11:49

Ik ook. Ik verwacht eigenlijk wel dat deze motie brede steun krijgt.
TSD

Bericht door TSD »

Profesto schreef: Gisteren, 23:06
TSD schreef: Gisteren, 23:03

Ik ook. Ik verwacht eigenlijk wel dat deze motie brede steun krijgt.
Ik hoop het.

Even een citaat uit het artikel:

Oud-Kamerlid Oudkerk lichtte de motie vanavond toe op NPO Radio 1. Hij is zich naar eigen zeggen rot geschrokken door de opstelling van de Kamerfractie. "Ik vond het deerniswekkend, strategisch stupide, politiek suïcidaal maar bovenal immoreel. Het is een beschadiging van mensen die al tientallen jaren lid zijn van de PvdA en nazaten zijn van mensen die de Tweede Wereldoorlog hebben meegemaakt." Oudkerk neemt het partijleider Timmermans kwalijk dat hij het voorstel steunde.
Plaats reactie