Dat komt omdat jij je niet kunt voorstellen wat mensen ervaren die onder zeer hoge continue druk moet werken.DDD schreef: Ik ben het dus met Bezorgd eens. Zulke domme opvattingen zijn één van de oorzaken van de opkomst van de FvD.
Vakantie
Re: Vakantie
Daar kies je toch zelf voor? Gezien de hoeveelheid reces zullen er ook rustpauzes zijn.Ambtenaar schreef:Misschien moet je een jaartje in de directe omgeving van een minister werken. Dan praat je wel anders.Ad Anker schreef: Inderdaad, ik schrok ook van deze post.
Ambtenaar schreef:Dat komt omdat jij je niet kunt voorstellen wat mensen ervaren die onder zeer hoge continue druk moet werken.DDD schreef: Ik ben het dus met Bezorgd eens. Zulke domme opvattingen zijn één van de oorzaken van de opkomst van de FvD.
Dan heeft men blijkbaar een baan boven niveau. Als dat zo'n impact heeft op je leven.
En denk je echt dat de druk van ouders van een gezin die de eindjes aan elkaar moeten knopen, en daar 24-7 mee geconfronteerd worden, minder is? En daar is dan nog niet eens zelf voor gekozen.
Ik wil niet te zeer over mijn persoonlijke situatie uitbreiden, maar ik denk dat mijn echtgenote net op een iets ander niveau fungeert dan jouw man. Tenzij jouw man ook deel uitmaakt van een BSR.merel schreef:
Ik ben het zeer vaak met je eens, maar ik denk nu dat je eerlijk gezegd overdrijft. Mijn man verkeert namelijk in dezelfde situatie als jij
Op grond waarvan beoordeel je dat?Ambtenaar schreef:Dat komt omdat jij je niet kunt voorstellen wat mensen ervaren die onder zeer hoge continue druk moet werken.DDD schreef: Ik ben het dus met Bezorgd eens. Zulke domme opvattingen zijn één van de oorzaken van de opkomst van de FvD.
Ik denk dat, zoals Bezorgd al zegt, ze dan beter voor een andere baan kan kiezen. Blijkbaar ligt het stressniveau te hoog.Ambtenaar schreef:Ik wil niet te zeer over mijn persoonlijke situatie uitbreiden, maar ik denk dat mijn echtgenote net op een iets ander niveau fungeert dan jouw man. Tenzij jouw man ook deel uitmaakt van een BSR.merel schreef:
Ik ben het zeer vaak met je eens, maar ik denk nu dat je eerlijk gezegd overdrijft. Mijn man verkeert namelijk in dezelfde situatie als jij
Zeker daar kies jezelf voor. En je kiest daarom ook zelf voor een aantal vakanties per jaar. En de Haagse politiek is niet te vergelijken met een gemeente. Het gaat gewoon door, ongeacht het reces.Zeeuw schreef: Daar kies je toch zelf voor? Gezien de hoeveelheid reces zullen er ook rustpauzes zijn.
Op grond van de branche waarin jij werkzaam bent.DDD schreef: Op grond waarvan beoordeel je dat?
Welke lijst; huisartsen of logopedisten? Ik heb diverse praktijkhoudende huisartsen in mijn nabije omgeving en zij verdienen toch echt het genoemde bedrag of meer.DDD schreef:Deze lijst klopt niet. Dat kan ik gewoon uit mijn persoonlijke deskundigheid al zien. Ik ben bestuurslid van een beroepsvereniging én geef voor mijn werk geregeld intervisies. Daarbij komt dit punt geregeld aan de orde, en de bedragen in deze gids komen daarmee niet overeen, in de verste verten niet.merel schreef: Daar sla je behoorlijk de plank mis. Het inkomen van een prakijktijkhoudende huisarts ligt op anderhalve ton. https://www.nationaleberoepengids.nl/sa ... %20rekenen. Ook logopedisten verdienen heel gemiddeld. https://www.nationaleberoepengids.nl/salaris/logopedist
Ik denk niet dat een DG een zwaardere baan heeft dan een dorpshuisarts of een CEO van een multinational. En ik kan dat allebei een beetje beoordelen van nabij.
Los daarvan: mijn branche zegt volgens mij niets over de werkdruk. Die wordt veel meer door persoonlijke attitude en geweten bepaald. Net als in veel banen overigens. En in mijn geval door de afweging hoeveel mensen kan ik tegen een tekortschietende vergoeding helpen zonder zelf in armoede te vervallen, wat misschien nog wel meer stress oplevert.
Los daarvan: mijn branche zegt volgens mij niets over de werkdruk. Die wordt veel meer door persoonlijke attitude en geweten bepaald. Net als in veel banen overigens. En in mijn geval door de afweging hoeveel mensen kan ik tegen een tekortschietende vergoeding helpen zonder zelf in armoede te vervallen, wat misschien nog wel meer stress oplevert.
Ambtenaar schreef:Op grond van de branche waarin jij werkzaam bent.DDD schreef: Op grond waarvan beoordeel je dat?
Ongelofelijk Ambtenaar.
Je hebt het vermogen tot zelfreflectie en het empathisch vermogen van een blok beton.
Dan moet je niet al te veel piepen en jezelf vooral niet vergelijken met een ander, waarvan je geen idee hebt hoe die in het leven staat en welke druk die kent. Rond een minister is het vrij eenvoudig. Er is maar 1 uitkomst: of de minister blijft zitten, of de minister gaat weg en er komt een nieuwe. Hoezo druk.Ambtenaar schreef:Zeker daar kies jezelf voor. En je kiest daarom ook zelf voor een aantal vakanties per jaar. En de Haagse politiek is niet te vergelijken met een gemeente. Het gaat gewoon door, ongeacht het reces.Zeeuw schreef: Daar kies je toch zelf voor? Gezien de hoeveelheid reces zullen er ook rustpauzes zijn.
Dat denk ik ook. Een ambtenaar met een (veel te) riant salaris, hoeft zich daar helemaal niet druk over te maken.DDD schreef:Ik denk niet dat een DG een zwaardere baan heeft dan een dorpshuisarts of een CEO van een multinational. En ik kan dat allebei een beetje beoordelen van nabij.
Ik had het nu over de advocatuur, omdat ik zelf daarin werk.merel schreef:Welke lijst; huisartsen of logopedisten? Ik heb diverse praktijkhoudende huisartsen in mijn nabije omgeving en zij verdienen toch echt het genoemde bedrag of meer.DDD schreef:Deze lijst klopt niet. Dat kan ik gewoon uit mijn persoonlijke deskundigheid al zien. Ik ben bestuurslid van een beroepsvereniging én geef voor mijn werk geregeld intervisies. Daarbij komt dit punt geregeld aan de orde, en de bedragen in deze gids komen daarmee niet overeen, in de verste verten niet.merel schreef: Daar sla je behoorlijk de plank mis. Het inkomen van een prakijktijkhoudende huisarts ligt op anderhalve ton. https://www.nationaleberoepengids.nl/sa ... %20rekenen. Ook logopedisten verdienen heel gemiddeld. https://www.nationaleberoepengids.nl/salaris/logopedist
De huisartsen- en logopedisteninkomens haal ik uit de krant, hoewel ik van één ervan ook wel eens iets meekrijg uit persoonlijke ervaringen.
Het is goed dat het vakantie is.
Los daarvan is het natuurlijk wel zo, in zoverre ben ik het met Ambtenaar eens, dat er grote verschillen zijn in de belastbaarheid van mensen en dat dat gevolgen heeft voor wat je zou moeten verdienen en wat je redelijkerwijs aan vakantie kunt uitgeven.
Als je het in balans brengt met een aantal rustperiodes per jaar, is het prima te doen. Je hebt dan niet zoveel aan mensen die roepen dat geld uitgeven aan vakantie onnodig is of dat er belachelijk veel geld wordt uitgegeven.Zeeuw schreef: Ik denk dat, zoals Bezorgd al zegt, ze dan beter voor een andere baan kan kiezen. Blijkbaar ligt het stressniveau te hoog.