Ah, is dat de reden?GerefGemeente-lid schreef:In Zeeland wordt dat niet meer vermeld in verband met de AVG.Tom schreef:Kijk het kerkblad en maak een rekensom.
Ontwikkelingen HHK
Re: Ontwikkelingen HHK
Vreemd. ik lees dat kerkblad uiteraard niet.Tom schreef:Dit is echt niet waar. De hedendaags uitstroom is helaas nog mega. En dat heb ik niet van horen zeggen. Kijk het kerkblad en maak een rekensom.Bruna schreef:Afgelopen jaren zijn er mensen vertrokken, momenteel speelt dit niet meer (aldus een lid van de GG HiA vandaag).HHG Ambacht staat nog niet op zichzelf maar valt nog onder Ridderkerk. Dat Ridderkerk groeit als totale gemeente komt dus voor een groot deel helaas wel uit Ambacht. Zolang de ds daar niets doet met de feedback zal de uitstroom de komende jaren wel doorgaan.. Zo pijnlijk en jammer want in deze HHG word niet makkelijker gedacht over kleding of tv en je wordt ook niet makkelijker bekeerd.GerefGemeente-lid schreef:Die conclusie kan een kind trekken. Dus deze reactie begrijp ik niet helemaal.Tiberius schreef:Ok, dan is jouw zegsman in ieder geval niet de vraagsteller waarmee deze discussie begon.
Ondertussen is de HHG te Ridderkerk nog steeds aan 't groeien. Dus blijkbaar speelt dat grensverkeer niet alleen in Hendrik-Ido-Ambacht, maar ook in andere GG's in die buurt.
Zeker komende, maar ook vertrekkende leden moeten toch aan gemeente meegedeeld worden.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Kletskoek.Zeeuw schreef:Ah, is dat de reden?GerefGemeente-lid schreef:In Zeeland wordt dat niet meer vermeld in verband met de AVG.Tom schreef:Kijk het kerkblad en maak een rekensom.
-
- Verbannen
Nee. Dat is niet de reden. Dat is de vlag die de lading dekt. Maar in de Gomarus staat dat in ieder geval amper nog en in het Kerkelijk Nieuws ook niet meer onder alle gemeenten. Maar die lees ik niet geregeld, dus dat weet ik niet zeker.Ararat schreef:Kletskoek.Zeeuw schreef:Ah, is dat de reden?GerefGemeente-lid schreef:In Zeeland wordt dat niet meer vermeld in verband met de AVG.Tom schreef:Kijk het kerkblad en maak een rekensom.
Het is echt onzin om daar de AVG bij te halen. Ik zeg niet dat het niet zou gebeuren, maar wel dat het onzin is.GerefGemeente-lid schreef:In Zeeland wordt dat niet meer vermeld in verband met de AVG.Tom schreef:Kijk het kerkblad en maak een rekensom.
De AVG legt zulke mededelingen geen strobreed in de weg.
-
- Verbannen
Tja...Tiberius schreef:Het is echt onzin om daar de AVG bij te halen. Ik zeg niet dat het niet zou gebeuren, maar wel dat het onzin is.GerefGemeente-lid schreef:In Zeeland wordt dat niet meer vermeld in verband met de AVG.Tom schreef:Kijk het kerkblad en maak een rekensom.
Onder onze gemeente staat er in het classicale kerkblad ook niet meer waarom iemand in het ziekenhuis wordt opgenomen. Onder andere gemeenten op Walcheren wel.
Klopt. Wat ik wel weet, is dat men bij de HHG in Ridderkerk niet zo blij is met die instroom vanuit de GG.Tom schreef:Dit is echt niet waar. De hedendaags uitstroom is helaas nog mega. En dat heb ik niet van horen zeggen. Kijk het kerkblad en maak een rekensom.Bruna schreef:Afgelopen jaren zijn er mensen vertrokken, momenteel speelt dit niet meer (aldus een lid van de GG HiA vandaag).HHG Ambacht staat nog niet op zichzelf maar valt nog onder Ridderkerk. Dat Ridderkerk groeit als totale gemeente komt dus voor een groot deel helaas wel uit Ambacht. Zolang de ds daar niets doet met de feedback zal de uitstroom de komende jaren wel doorgaan.. Zo pijnlijk en jammer want in deze HHG word niet makkelijker gedacht over kleding of tv en je wordt ook niet makkelijker bekeerd.GerefGemeente-lid schreef:Die conclusie kan een kind trekken. Dus deze reactie begrijp ik niet helemaal.Tiberius schreef:Ok, dan is jouw zegsman in ieder geval niet de vraagsteller waarmee deze discussie begon.
Ondertussen is de HHG te Ridderkerk nog steeds aan 't groeien. Dus blijkbaar speelt dat grensverkeer niet alleen in Hendrik-Ido-Ambacht, maar ook in andere GG's in die buurt.
Ah, maar dat is wat anders, gezondheidsgegevens; daar moet je toestemming voor hebben.GerefGemeente-lid schreef:Tja...Tiberius schreef:Het is echt onzin om daar de AVG bij te halen. Ik zeg niet dat het niet zou gebeuren, maar wel dat het onzin is.GerefGemeente-lid schreef:In Zeeland wordt dat niet meer vermeld in verband met de AVG.Tom schreef:Kijk het kerkblad en maak een rekensom.
Onder onze gemeente staat er in het classicale kerkblad ook niet meer waarom iemand in het ziekenhuis wordt opgenomen. Onder andere gemeenten op Walcheren wel.
Het niet zo vreemd denk ik. Als je in Maastricht woont, dan moet je ook een heel eind als je daar lid bent van de Gereformeerde Gemeenten. Dan val je wel onder de Particuliere Synode Zuidwest. Een PS Zuidoost is er eenvoudig niet. Voor een PS Zuidoost zouden er te weinig gemeenten zijn. Dus in Maastricht zou je wellicht onder Eindhoven vallen.Gerrit35 schreef:Dank voor de toelichting. Het blijft voor mij iets onwenselijks houden dat je op grond van je adres ergens toe behoort, terwijl je je in een gemeente van een wat gematigdere of juist rechtsere signatuur beter thuisvoelt.J.C. Philpot schreef: BW betekend dat dit een Buitengewone Wijkgemeente is, een wijkgemeente dus die niet Geografisch is. De andere twee wijkgemeenten hoor je automatisch bij vanwege je adres, maar de BW kun je alleen bijhoren door perforatie.
Loon op Zand en 's Grevelduin-Vrijhoeve-Capelle hebben gewoon beide een grondgebied. Het is zelfs zo dat als je in Maastricht woont, je in het grondgebied van de HHG Loon op Zand woont, en in principe daar lid bent.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Nee. De flanken worden daar ook opnieuw gevormd.Tiberius schreef:Klopt. Wat ik wel weet, is dat men bij de HHG in Ridderkerk niet zo blij is met die instroom vanuit de GG.
Dat lijkt me sterk. De diensten van de HHG in HiA gaan binnenkort starten. Juist nu zou het dan gaan spelen. Dat geeft ook de vraag op Refoweb aan.Bruna schreef:Afgelopen jaren zijn er mensen vertrokken, momenteel speelt dit niet meer (aldus een lid van de GG HiA vandaag).
Daar hoor ik niet over, eerlijk gezegd.GerefGemeente-lid schreef:Nee. De flanken worden daar ook opnieuw gevormd.Tiberius schreef:Klopt. Wat ik wel weet, is dat men bij de HHG in Ridderkerk niet zo blij is met die instroom vanuit de GG.
Het zijn meer de gergem-achtige discussies die daar dan hun entree doen, zoals wel of geen hoofddeksel voor vrouwen in de eredienst, wel of geen broek, vrouwen wel of niet op de ledenvergadering, enz.
-
- Verbannen
Een hoed is geen middelmatige zaak. Lees de artikelen van dr. M. Klaassen of het boekje van ds. H. Brons.Tiberius schreef:Daar hoor ik niet over, eerlijk gezegd.GerefGemeente-lid schreef:Nee. De flanken worden daar ook opnieuw gevormd.Tiberius schreef:Klopt. Wat ik wel weet, is dat men bij de HHG in Ridderkerk niet zo blij is met die instroom vanuit de GG.
Het zijn meer de gergem-achtige discussies die daar dan hun entree doen, zoals wel of geen hoofddeksel voor vrouwen in de eredienst, wel of geen broek, vrouwen wel of niet op de ledenvergadering, enz.
Ook onze kerkenraad heeft tegen ongedekte hoofden bij vrouwen gewaarschuwd in het recente verleden.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 26 aug 2022, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Of ze hebben nu ''voldoende'' mensen om een afdeling te startenErskinees schreef:Dat lijkt me sterk. De diensten van de HHG in HiA gaan binnenkort starten. Juist nu zou het dan gaan spelen. Dat geeft ook de vraag op Refoweb aan.Bruna schreef:Afgelopen jaren zijn er mensen vertrokken, momenteel speelt dit niet meer (aldus een lid van de GG HiA vandaag).

Bedoel je dan dat GG instromers direct doorschieten naar links?Tiberius schreef:Daar hoor ik niet over, eerlijk gezegd.GerefGemeente-lid schreef:Nee. De flanken worden daar ook opnieuw gevormd.Tiberius schreef:Klopt. Wat ik wel weet, is dat men bij de HHG in Ridderkerk niet zo blij is met die instroom vanuit de GG.