Natuurlijk was dat hele stelsel niet op onzin gebaseerd, maar ja, als de publieke opinie het onhoudbaar vind, dan ga je.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Richting de 2e kamer. Dat is alweer even geleden. En met de trein, dat is nog langer geleden. Eens kijken of ze nog rijden.
Edit: het is fijn een businesscard te hebben, want wat is die trein duur.
Edit: het is fijn een businesscard te hebben, want wat is die trein duur.
Re: Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Ja, maar de toeslag eerste klas is dan nog 25.
Los daarvan: een Holland travel ticket zou maar 51 zijn en zou ook prima volstaan in plaats van een dagkaart NS. Dan kun je zelfs nog gratis met de bus, behalve vóór 9 uur in de morgen.
Los daarvan is de trein niet duur als je er meermalen per maand gebruik van maakt.
Los daarvan: een Holland travel ticket zou maar 51 zijn en zou ook prima volstaan in plaats van een dagkaart NS. Dan kun je zelfs nog gratis met de bus, behalve vóór 9 uur in de morgen.
Los daarvan is de trein niet duur als je er meermalen per maand gebruik van maakt.
Re: Wat doen we vandaag?
Vandaag heb ik er één die wel voordeel heeft. 2020 en 2022 waren blijkbaar slechte aandelen-jaren. Rendement 0, waar de fiscus op 8k en 9k zat. Dus daar verdien ik mijn rekening wél terug.
Re: Wat doen we vandaag?
Het is raar dat je zo extreem veel varianten met kortingen en dagkaarten hebt. Het zou voor iedereen binnen twee minuten toch helder moeten zijn welke opties er zijn en wat het voordeligst is.DDD schreef: ↑Vandaag, 13:33 Ja, maar de toeslag eerste klas is dan nog 25.
Los daarvan: een Holland travel ticket zou maar 51 zijn en zou ook prima volstaan in plaats van een dagkaart NS. Dan kun je zelfs nog gratis met de bus, behalve vóór 9 uur in de morgen.
Los daarvan is de trein niet duur als je er meermalen per maand gebruik van maakt.
Re: Wat doen we vandaag?
Nee, want veel mensen doen die moeite niet, en die betalen dus het volle pond. Of ze mopperen, en gaan niet, maar daar zal vast over nagedacht zijn.
Re: Wat doen we vandaag?
NS en PostNL zijn twee geprivatiseerde overheidsdiensten. Beide hebben ze geen idee wat klantvriendelijkheid is.
De NS denkt alleen in het kader van vervoer van mensen van A naar B en PostNL idem van poststukken.
De NS denkt alleen in het kader van vervoer van mensen van A naar B en PostNL idem van poststukken.
Re: Wat doen we vandaag?
Denk eerder dat dit aan het winstoogmerk niet gecommuniceerd wordt. Wij hebben, voordat wij op de hoogte waren van dag- en groeps kaarten, ook meerdere malen te veel betaald voor de trein. Ik vind dat heel slecht. Elke ander bedrijf, zoals bijvoorbeeld een dierentuin,wijst je wel op kortingen en dergelijke.
Re: Wat doen we vandaag?
Nee, bij dierentuinen kun je ook veel meer betalen als je niet op Social Deal en dat soort initiatieven kijkt. Er zijn gewoon verschillende doelgroepen.
Re: Wat doen we vandaag?
De ergernis is natuurlijk terecht. Voor vliegreizen en vakantiehuizen gelden al duidelijke bepalingen dat het aanbod duidelijk moet zijn en dat je na doorklikken niet met allerlei toeslagen wordt geconfronteerd. Dat lijkt me voor de NS ook te moeten gelden. Aan de andere kant vind ik het wel reëel dat de NS kortingen geeft buiten de spits. Dat heeft me afgelopen zomer meer dan een tientje gescheeld door twee enkeltjes te kopen in plaats van een retour.
Re: Wat doen we vandaag?
Aan de kassa word je gewezen op de diverse mogelijkheden om het goedkoper te doen of eventueel een abonnement te nemen. Due mogelijkheid geeft NS niet.
Re: Wat doen we vandaag?
Meereiskorting is ook zo'n vreemd concept. Ik betaal voor mijn dalurenkaart en kan dan 3 medereizigers 40% korting geven. Maar het is voor een medereiziger niet zomaar te vinden.