Hyves is ook best wel leuk (ook DG2 trouwens), maar het algehele gebruik van de pc is de laatste week drastisch teruggelopen.....ik merkte dat ik dus écht verslaafd aan dat ding was. Ben toen een andere indeling gaan maken, en dik tijd vrijgemaakt voor lezen en nog vaker met Puck er op uit.henriët schreef:ik helemaal geniet met hyves![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik nu dus echt een nieuwe planning ga maken, om mn leven in te delen
ik het gebruik van de pc hierin ook op ga nemen
ik alleen nog even zit te bedenken hoeveel tijd ik daar aan wil geven
Wist je dat ...[7]
Re: Wist je dat ...[7]
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Knap hoor RensRens schreef:Hyves is ook best wel leuk (ook DG2 trouwens), maar het algehele gebruik van de pc is de laatste week drastisch teruggelopen.....ik merkte dat ik dus écht verslaafd aan dat ding was. Ben toen een andere indeling gaan maken, en dik tijd vrijgemaakt voor lezen en nog vaker met Puck er op uit.henriët schreef:ik helemaal geniet met hyves![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik nu dus echt een nieuwe planning ga maken, om mn leven in te delen
ik het gebruik van de pc hierin ook op ga nemen
ik alleen nog even zit te bedenken hoeveel tijd ik daar aan wil geven

Ik zit er ook teveel achter. Ik ga ook een andere indeling maken!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- monique
ik nu ontzettend last heb van mn reuma

en dat ik me afvraag hoe ik een nieuw topic maak

herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
Helpt er niks voor?monique schreef:ik nu ontzettend last heb van mn reuma![]()
![]()
En bovenaan links zie je een button "Nieuw onderwerp"... Naast: "Nieuw antwoord"...

Sterktemonique schreef:ik nu ontzettend last heb van mn reuma![]()
![]()

Ik eigenlijk nog het volgende aan het topic over kleding het volgende wilde toevoegen:
Er waren eens twee monnikken. Ze waren op reis en kwamen aan bij een rivier die op die plek te doorwaden was. Er stond daar een vrouw te wachten. Deze vrouw had wel vertrouwen in de monnikken en vroeg of één van hun haar naar de overkant kon brengen. Één monnik bedenkt zich geen ogenblik en tilt haar op en zet haar af aan de overkant. De tweede monnik bleef perplex achter, vol verbazing over de andere monnik, want het was hun nadrukkelijk verboden om vrouwen aan te raken. Na een poosje hun weg te hebben vervolgd kan hij zich niet meer in houden en schreeuwt: "Wat deed je nou?" De andere monnik antwoorde: "Ik heb die vrouw bij de rivier achter gelaten en jij loopt nog steeds met haar."
Wat ik bedoel: kleding kan een vrouw aantrekkelijk maken. Soms is het beter om te concluderen dat ze idd aantrekkelijk is en je weg vervolgen, dan met je ogen er te blijven hangen in protest en boosheid. Je ziet dat ook vaak in de kerk. Dan komt er een tiener binnen met een knalrode legging onder haar (lange) spijkerrok en je ziet alle hoofden van de kerk haar volgen tot haar zitplaats en er ontstaat een minuut geruis. Dan vraag ik me werkelijk af wie nu het rechtzinnigste is: De man die niet eens haar een blik gunt omdat het hem eenvoudig weg niet interesseerd of ze nu wel of niet een legging of broek aan heeft, of de man die weet te vertellen dat het vet fout was en dat ze zonder blikken of blozen voor in de kerk ging zitten en dat dit nu al de derde keer was gebeurd..
Er waren eens twee monnikken. Ze waren op reis en kwamen aan bij een rivier die op die plek te doorwaden was. Er stond daar een vrouw te wachten. Deze vrouw had wel vertrouwen in de monnikken en vroeg of één van hun haar naar de overkant kon brengen. Één monnik bedenkt zich geen ogenblik en tilt haar op en zet haar af aan de overkant. De tweede monnik bleef perplex achter, vol verbazing over de andere monnik, want het was hun nadrukkelijk verboden om vrouwen aan te raken. Na een poosje hun weg te hebben vervolgd kan hij zich niet meer in houden en schreeuwt: "Wat deed je nou?" De andere monnik antwoorde: "Ik heb die vrouw bij de rivier achter gelaten en jij loopt nog steeds met haar."
Wat ik bedoel: kleding kan een vrouw aantrekkelijk maken. Soms is het beter om te concluderen dat ze idd aantrekkelijk is en je weg vervolgen, dan met je ogen er te blijven hangen in protest en boosheid. Je ziet dat ook vaak in de kerk. Dan komt er een tiener binnen met een knalrode legging onder haar (lange) spijkerrok en je ziet alle hoofden van de kerk haar volgen tot haar zitplaats en er ontstaat een minuut geruis. Dan vraag ik me werkelijk af wie nu het rechtzinnigste is: De man die niet eens haar een blik gunt omdat het hem eenvoudig weg niet interesseerd of ze nu wel of niet een legging of broek aan heeft, of de man die weet te vertellen dat het vet fout was en dat ze zonder blikken of blozen voor in de kerk ging zitten en dat dit nu al de derde keer was gebeurd..
't was eigenlijk heel simpel (voor mij dan) 's morgens hooguit een half-uurtje (Hyves/DG2/forum), een kwartiertje e-mails nakijken en zonodig beantwoorden, en dan weer afsluiten. Dan op m'n gemak koffie leuten (daarvóór en daarná lekker met Puck er op uit).vlinder schreef: Ik zit er ook teveel achter. Ik ga ook een andere indeling maken!
Verder wat rommelen in huis, er valt altijd wát te doen. 's middags ook hooguit een halfuurtje op de pc en 's avonds nog een halfuurtje.
Moderatorbericht:
Kaw ik wist niet dat je zo sniek de schuld naar de kijker weet over te schuiven. (zonder dat ik die starende mensen vrij pleit)Kaw schreef:Ik eigenlijk nog het volgende aan het topic over kleding het volgende wilde toevoegen:
En wat ik ook nog wilde toevoegen aan mijn posting over de legging.
Ik zou iemand met een rok over de knie en een legging eronder maar vrolijk laten lopen.
Er is denk ik weinig tegen in te brengen. (misschien zouden we zelfs blij moeten zijn als iedere leering een rok over de knie met een stukje legging eronder aan had)
Ik denk dat er toch ontzettend weinig leerlingen zijn die dit voorbeeld volgen omdat de legging bij uitstek gebruikt word om een korte rok te compenseren. Dat is nu eenmaal een feit.
Mijn boodschap is dan ook niet om op zulke details te letten. Maar laten we niet zo hopeloos achter de mode aanlopen.
Dus nieuwe kleren een paar jaar in de kast laten liggen tot ze uit de mode zijn?Oude Paden schreef: Maar laten we niet zo hopeloos achter de mode aanlopen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ze komen vanzelf weer in de mode.Gian schreef:Dus nieuwe kleren een paar jaar in de kast laten liggen tot ze uit de mode zijn?Oude Paden schreef: Maar laten we niet zo hopeloos achter de mode aanlopen.

@Oude paden,
Ja, natuurlijk zoeken ze de grenzen op. Dat komt omdat we alleen maar grenzen aan kunnen geven en we een gebrek hebben aan een koersdoel. Ik vergeet nooit meer een meisje uit Genemuiden. Helemaal in het zwart. Maar een coltrui zo strak dat je wist wanneer haar borst begon en haar BH eindigde (ja, ik ben ff concreet) en een lange rok tot aan de enkels, maar zo strak dat je kon zien dat ze een string aan had. En onder haar enorme schip kon ik naast de vlechten nog net de grootste nepparels ontdekken die ik ooit gezien heb. Ja, ik kon mijn ogen er van verbazing niet van af houden. Die wordt op school of in de kerk niet aangesproken of naar huis gestuurt, want ze voldoet aan de regeltjes.
Maar in datzelfde Genemuiden waren er ouders die de meisjes geen regenbroek meegaven op de fiets. Kleding dient idd een doel. Naast bedekking heeft het ook nog een praktische functie zoals warmte of droogte. Maar bedekking is voor mij wat anders dan zoveel mogelijk huid bedekken. Bedekking is voor mij dat een man of vrouw hun verborgen schoonheden bewaren voor elkaar of een meisje of jongen voor later. Dat een legging een knieval zou zijn voor de mode is waarschijnlijk waar, maar geen legging dragen maar wel strakke kleding op de essentieële plekken is meer dan een knieval voor de mode. Je wilt er sexy uitzien binnen de regels. Daarom is het nuttiger om een koers te stellen en dat is dat we elkaar niet uitdagen. Dan kan een legging onder een normale rok en een regenbroek voor een meisje zonder problemen. Het enige probleem is dat het een subjectieve regel is. Het zou al schelen als de ouders hun kinderen wat betreft het koers zetten naar God (en dat ook volhouden) ten voorbeeld zijn. Dan heb je als kind veel minder lust om de grenzen op te zoeken. Er is namelijk oprechtheid en niet meer dan het zoeken van grenzen en het nawijzen van mensen die de regeltjes niet houden.
Ja, natuurlijk zoeken ze de grenzen op. Dat komt omdat we alleen maar grenzen aan kunnen geven en we een gebrek hebben aan een koersdoel. Ik vergeet nooit meer een meisje uit Genemuiden. Helemaal in het zwart. Maar een coltrui zo strak dat je wist wanneer haar borst begon en haar BH eindigde (ja, ik ben ff concreet) en een lange rok tot aan de enkels, maar zo strak dat je kon zien dat ze een string aan had. En onder haar enorme schip kon ik naast de vlechten nog net de grootste nepparels ontdekken die ik ooit gezien heb. Ja, ik kon mijn ogen er van verbazing niet van af houden. Die wordt op school of in de kerk niet aangesproken of naar huis gestuurt, want ze voldoet aan de regeltjes.
Maar in datzelfde Genemuiden waren er ouders die de meisjes geen regenbroek meegaven op de fiets. Kleding dient idd een doel. Naast bedekking heeft het ook nog een praktische functie zoals warmte of droogte. Maar bedekking is voor mij wat anders dan zoveel mogelijk huid bedekken. Bedekking is voor mij dat een man of vrouw hun verborgen schoonheden bewaren voor elkaar of een meisje of jongen voor later. Dat een legging een knieval zou zijn voor de mode is waarschijnlijk waar, maar geen legging dragen maar wel strakke kleding op de essentieële plekken is meer dan een knieval voor de mode. Je wilt er sexy uitzien binnen de regels. Daarom is het nuttiger om een koers te stellen en dat is dat we elkaar niet uitdagen. Dan kan een legging onder een normale rok en een regenbroek voor een meisje zonder problemen. Het enige probleem is dat het een subjectieve regel is. Het zou al schelen als de ouders hun kinderen wat betreft het koers zetten naar God (en dat ook volhouden) ten voorbeeld zijn. Dan heb je als kind veel minder lust om de grenzen op te zoeken. Er is namelijk oprechtheid en niet meer dan het zoeken van grenzen en het nawijzen van mensen die de regeltjes niet houden.
Ik kan niet anders zeggen Kaw, je hebt volkomen gelijk.Kaw schreef:@Oude paden,
De zgn. "refo-mode" kan zeer erotisch getint zijn.
Het gaat idd om oprechtheid in kleding en alle andere zaken.
- monique
um wat bedoel je daarmee afgewezenAfgewezen schreef:Helpt er niks voor?monique schreef:ik nu ontzettend last heb van mn reuma![]()
![]()
En bovenaan links zie je een button "Nieuw onderwerp"... Naast: "Nieuw antwoord"...
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
- monique
ik me afvroeg dat juud en ik de dwarsfluit mee mogen nemen
niet dat ik et kan
zijn er nog meer mensen met muziekinstrumenten???
niet dat ik et kan
zijn er nog meer mensen met muziekinstrumenten???
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
Ik vroeg of er niks hielp tegen de reuma.monique schreef:um wat bedoel je daarmee afgewezenAfgewezen schreef:Helpt er niks voor?monique schreef:ik nu ontzettend last heb van mn reuma![]()
![]()
En legde uit hoe je een nieuwe topic kan maken.