Dat je daar huiverig voor bent, kan ik mij voorstellen. Lenen binnen de familie loopt vaak uit op gedoe.Edelweiss schreef: ↑25 apr 2025, 15:01Bij een hospita is inderdaad ook al regelmatig voorgesteld. Er zijn bijvoorbeeld wat oudere dames in haar kerk die graag een kamer afstaan. Twee vliegen in één klap lijkt me: de jongedame heeft onderdak en de oude dame heeft aanspraak en gezelligheid, maar na wat gesprekken met een aantal van die dames voelde ze geen klik, met name wat betreft het uiteenlopen van verschillende opvattingen. Ik denk dat daar dus veel problemen mee zijn voorkomen.merel schreef: ↑25 apr 2025, 14:11 Is ons beeld dat iedereen een eigen woning moet hebben niet te veel doorgeslagen? Nog niet zo lang geleden woonden men bij ouders of bij een hospita.. Kan jouw nichtje niet met een vriendin een huis betrekken? Dan heb je weer 2 inkomen waardoor het makkelijker gaat.
Daarnaast worden relatief weinig kleinere woningen/appartementen gebouwd. De huizen die erbij komen zijn veelal 150m of meer.
De vriendinnen zijn allemaal getrouwd of staan op het punt van trouwen en hebben dus allemaal een eigen leven en onderdak. Dat maakt die optie ook heel lastig.
Wim: er is inderdaad een lening voorgesteld. Ik ben daar echter huiverig voor, wat ook weer de nodige emoties hier en daar oplevert. Dat maakt het niet altijd gemakkelijk.
Philip: er zijn inderdaad buurten waar het minder erg is. Fijn dat het mee valt in Zuidwijk en bij het Zuidplein, maar Rotterdam kent meer buurten en die zijn helaas 'wel zo erg'.
Een hospita is zeker niet altijd makkelijk, helemaal niet als deze iemand niet vrijlaat. Dan lijkt het altijd alsof je op visite bent in plaats van daar woont. Even een zijstap; ik heb de documentaire over Rutte gezien. Daar kwam naar voren dat de moeder van een vriend bij hem in huis woonde. Zij woonde beneden en hij boven. Ze communiceerden met elkaar via briefjes en dronken op zondagmorgen samen koffie.