Wist je dat........[6]

Eppo Gremdaat

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Eppo Gremdaat »

Het is een bekend verschijnsel dat kerkgangers - tot welk kerkgenootschap ze ook behoren - zich vaak niets aantrekken van parkeerverboden, N(iet) (P)arkeerplaatsen of zelfs Invalidenparkeerplaatsen en dan is het logisch dat ze een boete opgelegd krijgen.
Destijds in Rotterdam wonend, was het zeer frappant dat er bij de `refo`-kerken (Ger.Gem etc) vaak zeer slordig en fout geparkeerd werd, zei ooit een politieman (zelf behorend tot de Ger. Gem.), terwijl juist bij evenementen als voetbelwedstrijden, etc. zich men keurig aan de verkeersregels hield.
Ooit werd tijdens de afkondigingen een hele lijst met autonummers afgelezen met verzoek aan de eigenaars hun vehikel elders te parkeren!
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Ik vind het zeer terecht dat er bekeurd wordt.

Alleen vind ik de kop van het krantenartikel stemmingmakend, in het artikel zelf dat het helemaal niet het enige is, maar dat alle overlast aangepakt zal worden. Het RD roept alsof specifiek het bekeuren van kerkgangers aan de orde is.
Auto

Bericht door Auto »

Chrisje72 schreef:Ik vind het zeer terecht dat er bekeurd wordt.

Alleen vind ik de kop van het krantenartikel stemmingmakend, in het artikel zelf dat het helemaal niet het enige is, maar dat alle overlast aangepakt zal worden. Het RD roept alsof specifiek het bekeuren van kerkgangers aan de orde is.
Reken er maar op dat 's morgens om 10.05 uur het 98% kerkgangers zijn die verkeerd geparkeerd staan!
Auto

Bericht door Auto »

MarthaMartha schreef:
Auto schreef:
Mara schreef:
Auto schreef:
Het zijn krappe straatjes ............ en er komen ook veel kerkgangers buiten Veenendaal.
En kerk(en) zeker gebouwd in de tijd dat men amper een fiets had?
Mwah, het betreft 3 kerken in het centrum. De Oude Kerk (Ned.Hervormd) waar het meerdere deel wel met de fiets komt en degenen die met de auto komen de plaatsen gebruiken op de bestemde parkeerterreinen. Maar de 2 andere kerken GG in Ned en GG in Ned buiten verband die hebben het probleem in 2 smalle straten te zitten en waar de kerkgangers ook van buiten Veenendaal komen. De kerkgangers proberen eerst in die smalle straten te parkeren en als dat niet meer kan verder op te parkeren. Maar ja, om dan verder te gaan lopen dat schijnt nogal problematisch te zijn. In ieder geval is er veel overleg tussen de buurt en de desbetreffende kerkenraden te zijn geweest en op aangeven van de kerkenraden gaat nu de Gemeente Veenendaal ingrijpen. Het meerdere deel van de kerkleden doet het heel netjes, maar er zijn nogal wat jeugdigen die overal maling aan hebben ......
en noem ook gerust de brugkerk...
Yep, je hebt gelijk. Ik dacht voornamelijk alleen aan deze kant van de Grift ;)
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik na jaren deze avond weer begonnen ben met een muziekstuk voor orgel te schrijven?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
helma

Bericht door helma »

Eppo Gremdaat schreef:Het is een bekend verschijnsel dat kerkgangers - tot welk kerkgenootschap ze ook behoren - zich vaak niets aantrekken van parkeerverboden, N(iet) (P)arkeerplaatsen of zelfs Invalidenparkeerplaatsen en dan is het logisch dat ze een boete opgelegd krijgen.
Destijds in Rotterdam wonend, was het zeer frappant dat er bij de `refo`-kerken (Ger.Gem etc) vaak zeer slordig en fout geparkeerd werd, zei ooit een politieman (zelf behorend tot de Ger. Gem.), terwijl juist bij evenementen als voetbelwedstrijden, etc. zich men keurig aan de verkeersregels hield.
Ooit werd tijdens de afkondigingen een hele lijst met autonummers afgelezen met verzoek aan de eigenaars hun vehikel elders te parkeren!

Ehm.....ik verbaas me hier altijd over de vele foutparkeerders op zaterdag rondom het voetbalveld. Niet bij mensen voor de inrit, maar wel in alle plantsoenen en groenstroken.
Dus het zijn in Veenendaal beslist niet alleen de kerkmensen die parkeerregels aan hun laars lappen.

Blijft staan dat juist kerkmensen zich aan de regels zouden moeten houden....
refo

Bericht door refo »

Zijn er in de plaatsen rond Veenendaal geen 'goede' kerken?
helma

Bericht door helma »

refo schreef:Zijn er in de plaatsen rond Veenendaal geen 'goede' kerken?
Ja hoor; wij gaan naar Renswoude :huhu
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:
refo schreef:Zijn er in de plaatsen rond Veenendaal geen 'goede' kerken?
Ja hoor; wij gaan naar Renswoude :huhu

Kun je goed parkeren heb ik van horen zeggen :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
henriët

Bericht door henriët »

Johann Gottfried Walther schreef:Ik na jaren deze avond weer begonnen ben met een muziekstuk voor orgel te schrijven?
Leuk! Succes hoor!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
ejvl

Bericht door ejvl »

Johann Gottfried Walther schreef:Ik na jaren deze avond weer begonnen ben met een muziekstuk voor orgel te schrijven?
Leuk!
Plaats je hem hier? :)
Johann Gottfried Walther

ejvl schreef:
Leuk!
Ik moet hem eerst nog spelen, als ik niet tevreden ben gaat hij de prullenbak in.
Ik schrijf muziek zonder instrument, dus ben benieuwt hoe het gaat klinken.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Johann Gottfried Walther schreef:
ejvl schreef:
Leuk!
Ik moet hem eerst nog spelen, als ik niet tevreden ben gaat hij de prullenbak in.
Muziek componeren zonder instrument is mogelijk als je een goed ontwikkeld inwendig gehoor hebt. Maar in dat geval is het dus ook geen verrassing hoe het gaat klinken: dan heb je 't wel degelijk gehoord, inwendig.
~~Soli Deo Gloria~~
Johann Gottfried Walther

Hendrikus schreef:
ejvl schreef:
Leuk!
Muziek componeren zonder instrument is mogelijk als je een goed ontwikkeld inwendig gehoor hebt. Maar in dat geval is het dus ook geen verrassing hoe het gaat klinken: dan heb je 't wel degelijk gehoord, inwendig.
Ik weet de harmonieën en blijf toch zonder orgel muziek schrijven, en werk de muzikale ideeën die ik heb uit. Orgel spelen en dan steeds een stukje op schrijven is geen componeren.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Hendrikus schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: Ik schrijf muziek zonder instrument, dus ben benieuwt hoe het gaat klinken.
Ik weet de harmonieën en blijf toch zonder orgel muziek schrijven, en werk de muzikale ideeën die ik heb uit. Orgel spelen en dan steeds een stukje op schrijven is geen componeren.
Kijk kijk, hier spreekt de kenner :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Gesloten