Verwachte boeken theologie

-DIA-

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Zo zijn er nog wel onthutsende over zaken te lezen, zie RD van vandaag.
Had ik dit geschreven? :quoi
Ik geloof toch dat er een woordje in is geslopen dat ik niet bedoelt had.

Met de kennis van nu zouden we zeggen: Zo zijn er nog wel onthullende zaken te lezen....
Sorry voor de fout, die ik zelf niet had opgemerkt.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

eilander schreef:Een posting die laster bevatte, weggehaald.
[knip] Reacties op modbeleid alleen per PB.
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding
Vol vreugde spreekt C.H. Spurgeon over het grote offer van de verzoening, waarvan brood en beker de tekenen zijn. Centraal staat de diepe relatie tussen Christus en de gelovige. Aan deze Heiland mag ieder zich gewonnen geven. Spurgeon laat zich niet alleen zien als talentvol spreker, maar hij toont ook zijn warme, pastorale hart. Zijn eigen worsteling en de vrede en troost die hij vindt in de dienst van de Heere worden zichtbaar. Door hun persoonlijke karakter spreken zijn overdenkingen nog altijd aan. Deze zeer toegankelijke nieuwe vertaling laat Spurgeons geestelijke inzicht opnieuw schitteren.

Aantal pagina's: 390
Afbeelding
Tot opbouw van de kerkelijke gemeente is het huisbezoek van ouderlingen en het diaconaal bezoek van diakenen onontbeerlijk. Maar hoe moet je als ambtsdrager je daarop voorbereiden? En wat houdt het geestelijk leidinggeven precies in? Ds. G.R. Procee biedt vanuit Gods Woord en de gereformeerde traditie een pastorale handreiking aan ambtsdragers in Uit liefde tot Zijn kudde. Daarin komt ook de zelfdiscipline voor ambtsdragers ter sprake en wordt er stilgestaan bij de vraag hoe zij het toepassende werk van Gods Geest in harten van zondaren kunnen herkennen.
Afbeelding
Het geweten wordt soms wel 'de waarschuwende stem in ons binnenste' genoemd. Calvijn noemt het 'de innerlijke rechterstoel'. Wat is het geweten? En hoe kun je voldoen aan de oproep van de apostel Petrus: 'Hebt een goed geweten'? Aan de hand van allerlei gegevens uit de Bijbel geeft de auteur antwoord op deze vragen. Bovendien geeft hij aanwijzingen voor hoe we een zuiver geweten kunnen bewaren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

Hier wat nieuwe boeken voorjaar 2017.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Orchidee

Bericht door Orchidee »

---knip--- On-topic aub
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD

Bericht door DDD »

---knip--- On-topic aub
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hier wat berichten + reacties verwijderd, die niet on-topic waren.
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding
In dit boek stelt de auteur allereerst aan de orde hoe de prediker zich op geestelijke wijze voorbereidt. Vervolgens gaat hij in op de tekstkeuze, de exegese en het heilshistorisch-christologische perspectief van het Oude Testament. Behalve op de klassieke vorm van thema en verdeling, gaat de auteur ook in op andere modellen om de preek te structureren. In de laatste hoofdstukken behandelt hij het gebruik van illustraties, de taal van de preek en de presentatie ervan. Afzonderlijke aandacht krijgt de meditatie met het oog op de toespitsing van de preek op de hoorders.Prof. dr. A. Baars kiest op een eigen manier positie binnen de traditie van de gereformeerde homiletiek en verwerkt ook de recentere ontwikkelingen in de predikkunde.

Uitg. de Banier, 240 pag. pb
Onbemind

Re: RE: Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Onbemind »

huisman schreef:[img]https://www.refoboek.com/data/upload/Sh ... 0_22-3.jpg[/img]
In dit boek stelt de auteur allereerst aan de orde hoe de prediker zich op geestelijke wijze voorbereidt. Vervolgens gaat hij in op de tekstkeuze, de exegese en het heilshistorisch-christologische perspectief van het Oude Testament. Behalve op de klassieke vorm van thema en verdeling, gaat de auteur ook in op andere modellen om de preek te structureren. In de laatste hoofdstukken behandelt hij het gebruik van illustraties, de taal van de preek en de presentatie ervan. Afzonderlijke aandacht krijgt de meditatie met het oog op de toespitsing van de preek op de hoorders.Prof. dr. A. Baars kiest op een eigen manier positie binnen de traditie van de gereformeerde homiletiek en verwerkt ook de recentere ontwikkelingen in de predikkunde.

Uitg. de Banier, 240 pag. pb
Voor de info maar €12,50
Ignoti nulla cupido.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mooi, maar gezien het aantal preken dat ik voorbereid heb ik zo'n boekje eigenlijk niet nodig.
Moderamen

Bericht door Moderamen »

eilander schreef:Mooi, maar gezien het aantal preken dat ik voorbereid heb ik zo'n boekje eigenlijk niet nodig.
Is Eilander een predikant, of lees ik je zin nou verkeerd. :D
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Moderamen schreef:
eilander schreef:Mooi, maar gezien het aantal preken dat ik voorbereid heb ik zo'n boekje eigenlijk niet nodig.
Dat laatste.
huisman

Bericht door huisman »

Moderamen schreef:
Maar wel een slechte want hij bereid zijn preken niet voor :huhu
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Hetwelk is overgezet zijnde: ik heb dat boekje niet nodig omdat ik geen preken voorbereid.
Plaats reactie