Beroepingswerk discussie
-
Re: Beroepingswerk discussie
Een mooie site, duidelijk, overzichtelijk. Mooi dat er samenwerking is gezocht met bestaande initiatieven en dat het er nu eindelijk van is gekomen. Alles wat je als gemeentelid wilt (en hoeft) weten staat er op. Het enige wat ik mis, is een uitnodiging voor buitenstaanders om een kerkdienst te bezoeken en het stukje 'historie' onder Algemeen is wat onoverzichtelijk. Volgens mij is het gekopieerd van een ander stuk, maar niet bijgewerkt. Let bijvoorbeeld op de eerste vier woorden, zijn dat geen subtitels?
Via een rechtzaak kun je hem meestal wel krijgen.Luther schreef:Die is in het bezit van iemand die er geld voor wil hebben. Is dat te omzeilen? (Ik heb 'm overigens niet...Curatorium schreef:Overigens vreemd dat de site alleen via Gergeminfo.nl bereikbaar is. Het is juridisch mogelijk om, kan alleen wat tijd en geld kosten, een sitenaam op te eisen omdat jij de houder bent van de naam. Dus bijvoorbeeld Gereformeerdegemeenten.nl)
Maar dat kost ook geld.
Spitten en niet moe worden.
Ik vind het wel erg op dominees en cijfers gericht.
Volgens mij wil je als kerk wat anders uitstralen. Wat geloven we, een online bijbel, je wilt buitenkerkelijke bezoekers toch wat meegeven?
Volgens mij wil je als kerk wat anders uitstralen. Wat geloven we, een online bijbel, je wilt buitenkerkelijke bezoekers toch wat meegeven?
Maar deze site is alleen maar bedoeld om ANBI-proof te zijn...keesjanm schreef:Ik vind het wel erg op dominees en cijfers gericht.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Toch is het wel meer dan dat. Het is tevens een online kerkelijk jaarboek. Ook is de site gelinkt met Kerktijden, erg handig. Vraag me af of de site op zondag openblijft. De oude Gergeminfo had dat wel gelukkig. In ieder geval hebben de GG en de GGIN de ANBI gegevens nu op het internet staan. De CGK en de HHK hadden het al langer. De OGG's mogen wel opschieten. Is het niet zo dat je vanaf 1 januari een grote kans hebt je ANBI kwijt te raken als je nergens iets gepubliceerd hebt?
De OGGIN heeft inmiddels ook een best mooie site. Alleen de financien staan tot nu toe per gemeente gepubliceerd, terwijl ook een jaarverslag verplicht is. Ik hoop voor ze dat ze die nog online zetten anders verliest elke OGG de ANBI status.
Als GGIN'er moet ik overigens wel zeggen dat ik de gang van zaken (met de OGG en GGIN website) zeer ernstig vind. Het wordt wel weer duidelijk dat deze kerkverbanden zich ontzettend principieel en vroom opstellen, maar dat totaal niet zijn. Zelfs in dit jaar werd internet door sommige ambtsdragers nog steeds een uitvinding van de duivel genoemd. Als een medium waarbij het kerkverband zich verre van moest houden. Maar omdat het nu om geld gaat wordt dit standpunt even snel verlaten door deze ambstdragers. Geld en minder belasting is blijkbaar belangrijker dan de principes. Zeer triest. Zelf vind ik de sites overigens prima. Maar als je als ambtsdrager zo principeel waarschuwt en er tegen bent hou jezelf daar dan ook aan. Ga dan niet als het om geld gaat, opeens de overheid gehoorzamen en alle informatie die er is op het web pleuren omdat de synode dat beslist. Zwak!!
Als GGIN'er moet ik overigens wel zeggen dat ik de gang van zaken (met de OGG en GGIN website) zeer ernstig vind. Het wordt wel weer duidelijk dat deze kerkverbanden zich ontzettend principieel en vroom opstellen, maar dat totaal niet zijn. Zelfs in dit jaar werd internet door sommige ambtsdragers nog steeds een uitvinding van de duivel genoemd. Als een medium waarbij het kerkverband zich verre van moest houden. Maar omdat het nu om geld gaat wordt dit standpunt even snel verlaten door deze ambstdragers. Geld en minder belasting is blijkbaar belangrijker dan de principes. Zeer triest. Zelf vind ik de sites overigens prima. Maar als je als ambtsdrager zo principeel waarschuwt en er tegen bent hou jezelf daar dan ook aan. Ga dan niet als het om geld gaat, opeens de overheid gehoorzamen en alle informatie die er is op het web pleuren omdat de synode dat beslist. Zwak!!
Ik vind het jammer dat de tegenzin van die websites afspat!
Waarom niet gelijk van de kans gebruik maken iets meer te delen over je geloof met de buitenwereld die nu op je website kan belanden.
Of interesseert de onkerkelijke medemensen ze niet veel?
Waarom niet gelijk van de kans gebruik maken iets meer te delen over je geloof met de buitenwereld die nu op je website kan belanden.
Of interesseert de onkerkelijke medemensen ze niet veel?
-
Ook het meldpunt seksueel misbruik is in de OGG site 'geïntegreerd'. Jaarverslag is inderdaad verplicht dus dat zal nog wel komen, de balansen zijn overig ook erg karig (inkomsten charitatieve instellingen + inkomsten overig = inkomsten totaal), de bedoeling van de publicatieplicht is juist dat er een klein beetje openheid over de inkomsten en de uitgaven ontstaat, dus vraag me af of dit voldoet.mulder schreef:De OGGIN heeft inmiddels ook een best mooie site. Alleen de financien staan tot nu toe per gemeente gepubliceerd, terwijl ook een jaarverslag verplicht is. Ik hoop voor ze dat ze die nog online zetten anders verliest elke OGG de ANBI status.
De mammon is tot veel in staat.mulder schreef:Als GGIN'er moet ik overigens wel zeggen dat ik de gang van zaken (met de OGG en GGIN website) zeer ernstig vind. Het wordt wel weer duidelijk dat deze kerkverbanden zich ontzettend principieel en vroom opstellen, maar dat totaal niet zijn. Zelfs in dit jaar werd internet door sommige ambtsdragers nog steeds een uitvinding van de duivel genoemd. Als een medium waarbij het kerkverband zich verre van moest houden. Maar omdat het nu om geld gaat wordt dit standpunt even snel verlaten door deze ambstdragers. Geld en minder belasting is blijkbaar belangrijker dan de principes. Zeer triest. Zelf vind ik de sites overigens prima. Maar als je als ambtsdrager zo principeel waarschuwt en er tegen bent hou jezelf daar dan ook aan. Ga dan niet als het om geld gaat, opeens de overheid gehoorzamen en alle informatie die er is op het web pleuren omdat de synode dat beslist. Zwak!!
Dat kan toch niet anders als je altijd gewaarschuwd hebt tegen dat verderfelijke internet? (Veelal zonder nuance.)Panny schreef:Ik vind het jammer dat de tegenzin van die websites afspat!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dat principe is volgens mij nu ingedikt tot "geen internet op zondag".Luther schreef:Dat kan toch niet anders als je altijd gewaarschuwd hebt tegen dat verderfelijke internet? (Veelal zonder nuance.)Panny schreef:Ik vind het jammer dat de tegenzin van die websites afspat!
Dat lijkt me geen verkeerd principe, toch?Tiberius schreef:Dat principe is volgens mij nu ingedikt tot "geen internet op zondag".Luther schreef:Dat kan toch niet anders als je altijd gewaarschuwd hebt tegen dat verderfelijke internet? (Veelal zonder nuance.)Panny schreef:Ik vind het jammer dat de tegenzin van die websites afspat!
Dominee zal toch ook zijn belastingopgave moeten kunnen indienen en online bankieren.Tiberius schreef:Dat principe is volgens mij nu ingedikt tot "geen internet op zondag".Luther schreef:Dat kan toch niet anders als je altijd gewaarschuwd hebt tegen dat verderfelijke internet? (Veelal zonder nuance.)Panny schreef:Ik vind het jammer dat de tegenzin van die websites afspat!

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nee, dat is een prima principe. Alleen niet m.i. als het eerdere principe "geen internet" was.Luther schreef:Dat lijkt me geen verkeerd principe, toch?Tiberius schreef:Dat principe is volgens mij nu ingedikt tot "geen internet op zondag".Luther schreef:Dat kan toch niet anders als je altijd gewaarschuwd hebt tegen dat verderfelijke internet? (Veelal zonder nuance.)Panny schreef:Ik vind het jammer dat de tegenzin van die websites afspat!
Dan was het blijkbaar toch niet echt een principe.
-
Vraag me af of dat ook niet tegen de publicatieplicht is. Structureel op zondag je site op offline zetten (jammer overigens, dat nu Gergeminfo van de GG zelf is dit opeens gebeurt) betekent dus dat je zelf die publicatieplicht behoorlijk inperkt.Tiberius schreef: Dat principe is volgens mij nu ingedikt tot "geen internet op zondag".
Verder is het inderdaad bijzonder dat er m.n. kerkenraden fel tegen het gebruik van internet waren. Maar vanaf 2016 scheelt dat behoorlijk wat geld. En dan kan het opeens wel. Vreemd.