Zeeuw schreef:Ad Anker schreef:Jantje schreef:Ad Anker schreef:Inderdaad, je hebt gelijk. Bijbelteksten hoef je niet overal bij te slepen. Mee eens. Het was meer ingegeven door Jantjes verwijt aan dr. v.d. Tang destijds dat hij de Bijbel niet zou citeren.
Ik heb ze tot mezelf laten doordringen, zie mijn vorige post. Een goede oproep, overigens.
Fijn! Dan hoef ik niet meer te reageren, want ik heb niets toe te voegen aan de wijze woorden van @refo.
En verder is het thema naastenliefde wel degelijk een bijbels gegeven. Zondag 2 begint daar al over.
Bijzonder flauw. Weer een bewijs dat je een hele avond kan reageren op onnozelheden maar zodra een inhoudelijke vraag gesteld wordt, je geen tijd hebt, wacht tot een ander iets heeft gezegd waarop jij kan zeggen 'helemaal mee eens' en zo er weer makkelijk van afkomt. Zo kennen we je weer.
Ik wil inderdaad ook graag antwoorden op mijn vragen.
Als dit nu 'weer een bewijs is' en hij 'er weer makkelijk van afkomt' en je 'hem zo weer kent', waarom maak je (en Simon) je er zo druk over dan? Ik krijg vrij regelmatig het gevoel dat veel mensen mogen zingen zoals ze gebekt zijn, maar dat Jantje anders in elkaar moet gaan zitten, dan hij zit. Dit is nu eenmaal zoals hij functioneert. En dat doet hij mijns inziens heel consistent.
Jan is sterk/scherp in zijn mening en niet zo goed in de onderbouwing. Ik begrijp dat hij dan graag aansluit bij anderen. Of het een zwaktebod is, ach, er zijn ergere dingen.
Als mensen pontificaal stelling over iets nemen mag ik toch wel vragen om uitleg? En inderdaad komt men dan voor de zoveelste keer niet met een uitleg. Zet het dan ook gewoon niet op scherp. Maar dat gebeurd wel, en als je dan om antwoord vraagt dan moeten we het ermee doen dat 'Jantje eenmaal zo is'??
Het artikel van L van der Tang werd compleet afgeschreven, 'zeer belabberd'. Vervolgens is een pro-vaccin artikel ineens 'zeer evenwichtig'. En als er dan gevraagd wordt om de 'zeer evenwichtigheid' te omschrijven dan zijn we weer niet thuis.
Dit noem ik 'roeptoeteren', en ja daarvan heeft Jantje een handje. Blijkbaar is de oplossing iemand zijn posts dus te gaan negeren.