Wat doen we vandaag?

Ararat

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ararat »

newton schreef: 14 aug 2024, 22:32 Zomercursus voor startende docenten. 5 dagen naar Gouda (da's best een eind vanuit het oosten des lands). Een heerlijk gemeleerd gezelschap van 17 jarigen die een paar maanden terug hun eindexamen hebben gedaan en nu gelijk gaan starten als docent op dezelfde school, tot zij-instromers die vanuit het bedrijfsleven of gezin de overstap maken naar het onderwijs.

Nu nog een dagopening voorbereiden om morgenvroeg voor die groep te houden. Ook een psalm zingen hoort daarbij. Meezingen doet deze groep wel. De vraag is nu, met of zonder gebruik van psalmboek.nl voor begeleiding (voor een bas zijn sommige zettingen best hoog)
Newton, je bent gestart met een waar avontuur! Zo'n week is meestal zeer zinvol, daarna zul je nog veel meer leren in de echte praktijk. Kinderen Ararat herinneren zich nog dagopeningen, of hoe een docent handelde in bepaalde situaties, de details van lesstof zijn weggezakt. Ga dus voor de relatie en het contact, die lesstof is haast bijzaak :)
Ik wens je een mooie reis!
parsifal

Bericht door parsifal »

Vandaag zal ik ook wel even stil staan bij het einde van de Tweede Wereldoorlog. Door de Indonesische connectie is vandaag net zo relevant als 5 mei.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Arja

Bericht door Arja »

parsifal schreef: 15 aug 2024, 15:19 Vandaag zal ik ook wel even stil staan bij het einde van de Tweede Wereldoorlog. Door de Indonesische connectie is vandaag net zo relevant als 5 mei.
Hoe vul je dat dan in, qua Indische connectie? Ik merk dat nu mijn ouders er niet meer zijn, ik niet altijd zin heb ik de Tweede Wereldoorlog herinneringen of herdenkingen. Het heeft zo'n negatieve invloed gehad. Oorlog kan in iemands genen gaan zitten ofzo
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Een klein beetje verbazen dat de kinderen bij het ophalen van de schoolboeken, boeken uit 1990 er tussen hebben zitten.
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Mijn 1e vakantiedag vandaag, de komende 3 weken lekker vrij.
Ik wil boodschappen gaan maar het giet dus dan maar even wachten, alle tijd!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Arja

Bericht door Arja »

aggieoudje schreef: 16 aug 2024, 11:32 Mijn 1e vakantiedag vandaag, de komende 3 weken lekker vrij.
Ik wil boodschappen gaan maar het giet dus dan maar even wachten, alle tijd!
Fijne vakantie!
Arja

Bericht door Arja »

Zoon jarig. Vanvond vieren we het in kleine kring. Met de verjaardag van mijn man erbij want ze zijn in dezelfde week jarig. In augustus jarig zijn was niet altijd even leuk. vaak waren er dan mensen weg en moest je het verjaardagfeestje uitstellen.

Zijn er nog meer mensen jarig in juli\augustus?
Vierde je het dan altijd?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Arja schreef: 16 aug 2024, 13:49 Zoon jarig. Vanvond vieren we het in kleine kring. Met de verjaardag van mijn man erbij want ze zijn in dezelfde week jarig. In augustus jarig zijn was niet altijd even leuk. vaak waren er dan mensen weg en moest je het verjaardagfeestje uitstellen.

Mijn dochter begin augustus. Dat is inderdaad niet eenvoudig.
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 16 aug 2024, 17:00
Arja schreef: 16 aug 2024, 13:49 Zoon jarig. Vanvond vieren we het in kleine kring. Met de verjaardag van mijn man erbij want ze zijn in dezelfde week jarig. In augustus jarig zijn was niet altijd even leuk. vaak waren er dan mensen weg en moest je het verjaardagfeestje uitstellen.

Mijn dochter begin augustus. Dat is inderdaad niet eenvoudig.
Mijn zoon ook begin augustus. Wij vieren het voor familie ed. altijd samen met een broer die eind juni jarig is. Op de betreffende datum in augustus gaan we altijd uit eten bij een restaurant van zijn keuze.
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Gefeliciteerd!
Mijn neefje(tantezeggertje) is 1 augustus jarig maar dan zijn ze meestal op vakantie. Gisteren zijn ze thuis gekomen dus morgen alsnog zijn feestje.
En mijn nichtje(tantezeggertje) is 4 augustus jarig. Meestal zijn hun vroeg (gelijk 1e 2 weken) weg dus dan alweer thuis maar dan is het een feestje met een klein clubje familie.
Dit jaar viel haar verjaardag door verdrietige omstandigheden in het water. De zus van mijn schoonzus(haar tante dus) overleed 30 juli. Hopelijk kunnen we binnenkort er toch nog wat aandacht aan besteden, kinderen kijken er toch altijd erg naar uit.
Met kerst bijv. jarig zijn lijkt me ook niet zo leuk. Mijn 2 oude buurmeisje, zussen dus, zijn 2 jaar na elkaar beide op 1e kerstdag geboren. Iedereen is druk met kerk, zondagschool, eten, familiebezoek enz. En nu ze getrouwd zijn doen ze het geloof ik maar om en om bij elkaar vieren.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Gisteren een verjaardag gevierd o.a. in aanwezigheid van 1 forummer en (minimaal) 1 anonieme meelezert:-)
helma

Bericht door helma »

Zeeuw schreef:Gisteren een verjaardag gevierd o.a. in aanwezigheid van 1 forummer en (minimaal) 1 anonieme meelezert:-)
Ik hoef er niet lang over na te denken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Leuk dat hij nog meeleest, inderdaad.
merel

Bericht door merel »

Geen flauw idee
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef: 17 aug 2024, 11:21 Leuk dat hij nog meeleest, inderdaad.
Haha, nee, helaas. Die was het niet. Ik weet ook niet of hij nog meeleest trouwens.
Plaats reactie