Laatst gekochte boeken

MarthaMartha

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef:Ah, ik helemaal blij dat manlief de euvele moed had om zijn boekenkast op te ruimen, heerlijk 2 bananendozen minder. Komt er gister een doos met 14 nieuwe boeken.... :modo Waarvan 3 dubbel...Handig 'k had voor vaderdag nog geen cadeautje ;) Sja, ruimte maken voor nieuwe boeken.

* Verborgen omgang van Jacobus Koelman (hadden we al)
* Kohlbrugge over de Heilige Doop (hadden we al)
* J.W. op 't Hof over Teelinck (hadden we ook al, maar die zat in een voordeelpakket van 2x3 boeken)
* De rest van de serie waar o.a. het boekje van Teelinck in zat (Voetius, Smijtegeld, Simonides, Schortinghuis, Van der Groe)
* Spiritualiteit schrijver weer ik niet uit m'n hoofd
* Uitspraken en citaten van Augustinus
* Verklaring van de Heidelbergse Catechismus van Johannes Beukelman (2 dikke pillen)
* Crist Crucified
* Johannes Hoornbeeck: Homilitiek
* William Carey-pionier van de wereldzending
* Volgens mij nog 1.
Oh, ik zit al op 15 zie ik.
aha... als je nog wat gaat verkopen van die dubbele, dan heb ik wel belangstelling voor die eerste... :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Bijbelcommentaar op Genesis van Efrem de Syrier (306- 373)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Leon Uris - Exodus. Werd me door de lokale predikant aanbevolen, ik heb het voor 50 eurocent gekocht.

Ik weet niet of het boek wel bij me past eerlijk gezegd, heeft iemand het weleens gelezen?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

J.C. Philpot schreef:Leon Uris - Exodus. Werd me door de lokale predikant aanbevolen, ik heb het voor 50 eurocent gekocht.

Ik weet niet of het boek wel bij me past eerlijk gezegd, heeft iemand het weleens gelezen?
Ik heb een jaar of tien geleden een heleboel van Uris gelezen, waaronder Exodus. Eerlijk gezegd vond ik het niet veel aan, maar ik heb niet zo erg veel met de thematiek. Mila18 vond ik interessanter. Het zijn overigens geen heel briljante boeken.
albion

Bericht door albion »

Zita schreef:
J.C. Philpot schreef:Leon Uris - Exodus. Werd me door de lokale predikant aanbevolen, ik heb het voor 50 eurocent gekocht.

Ik heb een jaar of tien geleden een heleboel van Uris gelezen, waaronder Exodus. Eerlijk gezegd vond ik het niet veel aan, maar ik heb niet zo erg veel met de thematiek. Mila18 vond ik interessanter. Het zijn overigens geen heel briljante boeken.

Ik heb Exodus gelezen toen ik nog heel jong was, tegen de zin van mijn broer (van wie dat boek was). Hij was zo kwaad, dat hij het boek kapot gescheurd in de afvalbak gegooid heeft. (Ik was eigenlijk te jong om het te lezen en wat Zita zegt is wel waar. Het is wat grof geschreven (ook de andere boeken van hem) Armaggeddon etc.) Ik vind Chaim Potok zelf veel beter.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik heb geen moeite met Uris' Exodus.
Mijn ervaring was dat het zeer realistisch leek, en ook de films daarover waren niet ongeloofwaardig.
refo

Bericht door refo »

Niet gekocht, wel gekregen:

Divided We Stand: A Biography of New York City's World Trade Center door Eric Darton
Het boek is uitgegeven in 1999.
dennis

Bericht door dennis »

Ik vind de boeken van Leon Uris behoorlijk grof, en ook niet echt geweldig. Behoorlijk sensationeel ook. Net als ik in een van de andere reacties lees vind ik Chaim Potok veel, veel beter.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Zijn Potok en Uris vergelijkbaar? 't Zijn allebei boeken die voor volwassenen bedoeld zijn. Maar daar houdt het volgens mij wel een beetje op.
dennis

Bericht door dennis »

Die twee schrijvers zijn inderdaad niet echt vergelijkbaar. Ze schrijven allebei over joden, daar houd de overeenkomst denk ik wel mee op..
Maar het populairdere proza van Uris ontaard toch al snel in zaken waar je als Christen van schrikt...
albion

Bericht door albion »

Ben ik op zolder bezig, kom ik een bundel Sions-liederen tegen bijeengebracht door E.B. Couvée - predikant en uitgegeven door de vereeniging stadszending te utrecht.

Inhoud: Psalmen, gezangen, liederen van het Leger des Heils, Nat.Chr.Geh.Onth.Veren. en ook de Evangelische Gezangen-compagnie stond verscheidene gezangen af.
Uitgave: 1912.

Er zijn wat liederen vertaald uit het Engels, Duits en Frans. (volgens het voorwoord)

Wie weet van welk kerkgenootschap ds. E.B. Couvée is?
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

albion schreef:Ben ik op zolder bezig, kom ik een bundel Sions-liederen tegen bijeengebracht door E.B. Couvée - predikant en uitgegeven door de vereeniging stadszending te utrecht.

Inhoud: Psalmen, gezangen, liederen van het Leger des Heils, Nat.Chr.Geh.Onth.Veren. en ook de Evangelische Gezangen-compagnie stond verscheidene gezangen af.

Er zijn wat liederen vertaald uit het Engels, Duits en Frans. (volgens het voorwoord)

Ds. E.B. Couvée: geboren 1874, Hervormd predikant te Utrecht (1932-1945), overleden 1950.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
dennis

Bericht door dennis »

Nieuwkerk, een baken op de veluwe van Fekkes (over de Nijkerkse beroeringen) Een prima tweedehands exemplaar voor 10,-
Ik ben erg geinteresseerd in deze opwekking.
albion

Bericht door albion »

PvS schreef:
albion schreef:Ben ik op zolder bezig, kom ik een bundel Sions-liederen tegen bijeengebracht door E.B. Couvée - predikant en uitgegeven door de vereeniging stadszending te utrecht.

Ds. E.B. Couvée: geboren 1874, Hervormd predikant te Utrecht (1932-1945), overleden 1950.
:garde
huisman

Bericht door huisman »

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten