Een ouderling mag toch maar één vrouw hebben? (1 Tim. 3)liz boer schreef:Even een andere vraag.
Veelwijverij wordt dat eigenlijk ergens afgekeurd in de Bijbel?
Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Nee, en je ziet er ook alleen maar ellende van. Zie bv bij Abram, Jakob, David en Salomo.liz boer schreef:Even een andere vraag.
De Telegraaf

https://www.christelijkecolumns.nl/nash ... dium=email.... De verklaring is echter nergens anti homo. Het is enkel en alleen pro God, in het geloof dat slechts zijn leefregels een mens vrede kunnen geven. .....
...Wat ik bij vrijwel alle criticasters van de verklaring mis, is reflectie op de slotverklaring. Een slotverklaring die nuance aanbrengt, door ook de worsteling van veel homoseksuelen en transgenders te belichten. Dit niet om hen te bevestigen in hun identiteit, maar om hen te helpen bij de zoektocht om een (nieuwe) identiteit in Christus te ontdekken. ......
.....De drijfveer achter de aangehaalde kritiek op de Nashvilleverklaring en haar ondertekenaars is ten diepste terug te voeren tot het streven van de mens naar eigenmachtige vrijheid. Een vrijheid waarin de God van de Bijbel slechts wordt getolereerd wanneer Hij zich verlaagt tot de humane mens. ....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Lijkt me een fittie met Wierd Duk.Charles schreef:De Telegraaf
Die vergoeilijkende rechts conservatieve inbreng is tot nu toe volledig langs me heen gegaan.
Ondere andere door Wierd Duk en Geert Wilders. Toon was: ik heb niks met Nashville verklaring maar nu durven jullie opeens wel met je kritiek hè.
Nee dit eerst, anders gaan we toch door? Het is het spreken van de Schrift waar de moderne mens niet van houdt.liz boer schreef:Misschien kunnen we beter doorlezen en ons bekeren.-DIA- schreef:Misschien is het ook goed om eens te denken aan wat we lezen in
Romeinen 1, met als kern de teksten in dit verband de verzen 27 en 28.
Lees echter wel de hele context waarin dit staat.
Ook de gehele brief van Judas spreekt in dezelfde Geest.
Als we dit zo tot ons door laten dringen moeten we toch wel bevreesd worden.
Maar al de Schrift is van God ingegeven en is nuttig tot lering, enz. U kent de tekst uit Hellenbroek waarschijnlijk ook wel.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 11 jan 2019, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Stefan Paas met/over de column uit het ND van Bart-Jan Spruyt.
https://twitter.com/StefanPaas/status/1 ... 7024453634
https://twitter.com/StefanPaas/status/1 ... 7024453634
En in het OT:Zita schreef:Een ouderling mag toch maar één vrouw hebben? (1 Tim. 3)liz boer schreef:Even een andere vraag.
- de eerste instelling van het huwelijk, Gen. 2:18-24.
- Lev. 18:18 (volgens de eerste uitleg in kt. 24 en 25, m.i. de meest waarschijnlijke uitleg)
- Mal. 2:14, 15.
Ik heb geen Hellenbroek gehad. Toch ken ik die tekst. 2 Tim 3 vers 16-DIA- schreef:Nee dit eerst, anders gaan we toch door? Het is het spreken van de Schrift waar de moderne mens niet van houdt.liz boer schreef:Misschien kunnen we beter doorlezen en ons bekeren.-DIA- schreef:Misschien is het ook goed om eens te denken aan wat we lezen in
Maar al de Schrift is van God ingegeven en is nuttig tot lering, enz. U kent de tekst uit Hellenbroek waarschijnlijk ook wel.

Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
Goed zo!Lilian1975 schreef:Ik heb geen Hellenbroek gehad. Toch ken ik die tekst. 2 Tim 3 vers 16-DIA- schreef:Nee dit eerst, anders gaan we toch door? Het is het spreken van de Schrift waar de moderne mens niet van houdt.liz boer schreef:Misschien kunnen we beter doorlezen en ons bekeren.-DIA- schreef:Misschien is het ook goed om eens te denken aan wat we lezen in
Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dank je welValcke schreef:En in het OT:Zita schreef:Een ouderling mag toch maar één vrouw hebben? (1 Tim. 3)liz boer schreef:Even een andere vraag.
- de eerste instelling van het huwelijk, Gen. 2:18-24.
- Lev. 18:18 (volgens de eerste uitleg in kt. 24 en 25, m.i. de meest waarschijnlijke uitleg)
- Mal. 2:14, 15.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-
- Verbannen
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik begrijp het niet, eerst Romeinen vers 27 en 28 lezen en dan bevreesd worden, in de Judasbrief wordt onderscheid gemaakt tussen leven en dood in de gemeente,Lilian1975 schreef:Ik heb geen Hellenbroek gehad. Toch ken ik die tekst. 2 Tim 3 vers 16-DIA- schreef:Nee dit eerst, anders gaan we toch door? Het is het spreken van de Schrift waar de moderne mens niet van houdt.liz boer schreef:Misschien kunnen we beter doorlezen en ons bekeren.-DIA- schreef:Misschien is het ook goed om eens te denken aan wat we lezen in
Dus als je je druk maakt om de zonden van anderen, (er staan er nog veel meer genoemd onder de opgegeven tekst) en je blijft zelf onbekeerd, dan heb je er niets aan als je die zonden van anderen aanwijst.vers 18 Dat zij u gezegd hebben dat er in den laatsten tijd spotters zullen zijn, die naar hun goddeloze begeerlijkheden wandelen zullen.
19 Dezen zijn het die zichzelven afscheiden, natuurlijke mensen, den Geest niet hebbende.
Het is je alleen tot rechtvaardigheid als je gewassen bent in het bloed van de Heere Jezus.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Niet alleen de moderne mens. Ook kerkmensen houden er niet van. 'Allemaal van dezelfde lap gescheurd'-DIA- schreef:Nee dit eerst, anders gaan we toch door? Het is het spreken van de Schrift waar de moderne mens niet van houdt.liz boer schreef:Misschien kunnen we beter doorlezen en ons bekeren.-DIA- schreef:Misschien is het ook goed om eens te denken aan wat we lezen in