Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Nee, we gaan naar het uiterste ZO-hoekje van Duitsland. Als we niet op tijd afremmen zitten we in Oostenrijk.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
In de buurt van Passau of meer in de buurt van Salzburg? Wij gaan ook nog die kant op, mijn zusje en zwager en kleine zijn daar in augustus, daar gaan we een paar dagen naartoe en dan rijden we ergens heen waar het mooi weer is. (Karinthie, Italie, Slovenie ofzo) en slaan daar dan onze tent op 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hier is het in iedergeval heel mooi weer. 30 graden.Marnix schreef:In de buurt van Passau of meer in de buurt van Salzburg? Wij gaan ook nog die kant op, mijn zusje en zwager en kleine zijn daar in augustus, daar gaan we een paar dagen naartoe en dan rijden we ergens heen waar het mooi weer is. (Karinthie, Italie, Slovenie ofzo) en slaan daar dan onze tent op

15 km van SalzburgMarnix schreef:In de buurt van Passau of meer in de buurt van Salzburg? Wij gaan ook nog die kant op, mijn zusje en zwager en kleine zijn daar in augustus, daar gaan we een paar dagen naartoe en dan rijden we ergens heen waar het mooi weer is. (Karinthie, Italie, Slovenie ofzo) en slaan daar dan onze tent op
--------------
Oke. Mooie omgeving 
Ik weet niet of dat eind augustus ook nog zo is, we gaan het zien 

Lekker hoorLassie schreef:Hier is het in iedergeval heel mooi weer. 30 graden.Marnix schreef:In de buurt van Passau of meer in de buurt van Salzburg? Wij gaan ook nog die kant op, mijn zusje en zwager en kleine zijn daar in augustus, daar gaan we een paar dagen naartoe en dan rijden we ergens heen waar het mooi weer is. (Karinthie, Italie, Slovenie ofzo) en slaan daar dan onze tent op

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Volgens het informatie boekje zou het in de maand mei zo ongeveer 23-24 graden zijn. En in de maanden juli en aug. iets van 30 -35 graden.
Nou dan heb je zeker wat te lezen, en te bepraten met elkaar.helma schreef:Leuk refo; wij hebben er ook al zin in. ga je weer naar Zwitserland?
Onze nieuwe aanwinst is de complete serie van Left Behind via MP
Hebben we wat te lezen op vakantie
geen verkeerde gesprekken zou'k zo denken.
hou de Bijbel bij de hand...... want vaak denk je echt : dat kan niet waar zijn,
dan zoek je het op, en ja hoor, het staat letterlijk in de Openbaringen.
een recept voor een bril voor Jetje 
maar ze mag rond dr 10 à 12 e lenzen volgens de oogarts...
dus ze ziet t glimmen......

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Een bril is toch niet erg? Kan juist leuk zijn!henriët schreef:een recept voor een bril voor Jetje
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Je moet er een beetje het hoofd voor hebben. Ik heb ook een bril moeten uitzoeken (puur als reserve, voor het geval je oogontsteking hebt ofzo) maar ik heb er weken over gedaan en uiteindelijk een goedkope gekocht die het minst lelijk stond.... in de wetenschap dat ik hem toch zelden zal dragen. Gistermiddag even opgehad maar brr, wat is dat wennen. Doe mij maar lenzen. Makkelijk, en je ziet er niets van 

Als ik voor de klas weleens mijn bril afzet om 'm te poetsen, gillen de kinders meteen dat ik zo eng ben zonder bril. Ik hou 'm dus nog maar; het enige lastige is dat je altijd zulke dure zonnenbrillen moet kopen, en dat je in zonnenbrillentijd voortdurend van bril aan het wisselen bent.Marnix schreef:Je moet er een beetje het hoofd voor hebben. Ik heb ook een bril moeten uitzoeken (puur als reserve, voor het geval je oogontsteking hebt ofzo) maar ik heb er weken over gedaan en uiteindelijk een goedkope gekocht die het minst lelijk stond.... in de wetenschap dat ik hem toch zelden zal dragen. Gistermiddag even opgehad maar brr, wat is dat wennen. Doe mij maar lenzen. Makkelijk, en je ziet er niets van

Ik ben ooit begonnen (van de bieb) maar eerlijk gezegd: hoe verder ik in de serie kwam hoe bizarder ik de verhalen vond. Eerst dacht ik: zou kunnen. Zo zou je de Bijbel kunnen opvatten ja.Gabrielle schreef:Nou dan heb je zeker wat te lezen, en te bepraten met elkaar.helma schreef:Leuk refo; wij hebben er ook al zin in. ga je weer naar Zwitserland?
Onze nieuwe aanwinst is de complete serie van Left Behind via MP
Hebben we wat te lezen op vakantie
geen verkeerde gesprekken zou'k zo denken.
hou de Bijbel bij de hand...... want vaak denk je echt : dat kan niet waar zijn,
dan zoek je het op, en ja hoor, het staat letterlijk in de Openbaringen.
Maar sommige dingen vond ik erg bizar en ik ben toen gestopt.
Als ik er weer in begin hou ik de Bijbel bij de hand; dat is wel een goeie tip.
Zita schreef:Als ik voor de klas weleens mijn bril afzet om 'm te poetsen, gillen de kinders meteen dat ik zo eng ben zonder bril. Ik hou 'm dus nog maar; het enige lastige is dat je altijd zulke dure zonnenbrillen moet kopen, en dat je in zonnenbrillentijd voortdurend van bril aan het wisselen bent.Marnix schreef:Je moet er een beetje het hoofd voor hebben. Ik heb ook een bril moeten uitzoeken (puur als reserve, voor het geval je oogontsteking hebt ofzo) maar ik heb er weken over gedaan en uiteindelijk een goedkope gekocht die het minst lelijk stond.... in de wetenschap dat ik hem toch zelden zal dragen. Gistermiddag even opgehad maar brr, wat is dat wennen. Doe mij maar lenzen. Makkelijk, en je ziet er niets van
Ik draag een bril maar ik zet hem altijd af. Op een keer droeg ik mijn bril en een van mijn leerlingen vroeg of ik tegenwoordig een bril droeg (nou nee, dat doe ik al van mijn 17e jaar).
Ik let altijd wel goed op waar ik hem neerleg, want er zijn van die grappenmakers die graag je bril of autosleutels verstoppen (vinden ze leuk

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
@ orchidee: ik ben zelf brildragend.. maar m n bril heb ik misschien een half uur per week op, voor de rest altijd lenzen!Marnix schreef:Je moet er een beetje het hoofd voor hebben. Ik heb ook een bril moeten uitzoeken (puur als reserve, voor het geval je oogontsteking hebt ofzo) maar ik heb er weken over gedaan en uiteindelijk een goedkope gekocht die het minst lelijk stond.... in de wetenschap dat ik hem toch zelden zal dragen. Gistermiddag even opgehad maar brr, wat is dat wennen. Doe mij maar lenzen. Makkelijk, en je ziet er niets van
Dus ik snap marnix helemaal.
En ik vind het altijd jammer van zo'n mooi kindergezichtje!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Als je een goed montuur uitzoekt, benadrukt de bril wellicht het mooie kindergezicht.henriët schreef:@ orchidee: ik ben zelf brildragend.. maar m n bril heb ik misschien een half uur per week op, voor de rest altijd lenzen!Marnix schreef:Je moet er een beetje het hoofd voor hebben. Ik heb ook een bril moeten uitzoeken (puur als reserve, voor het geval je oogontsteking hebt ofzo) maar ik heb er weken over gedaan en uiteindelijk een goedkope gekocht die het minst lelijk stond.... in de wetenschap dat ik hem toch zelden zal dragen. Gistermiddag even opgehad maar brr, wat is dat wennen. Doe mij maar lenzen. Makkelijk, en je ziet er niets van
Dus ik snap marnix helemaal.
En ik vind het altijd jammer van zo'n mooi kindergezichtje!